Sunday 12 October 2014

ESP UNTUK PESAKIT KENCING MANIS ?

Promosi bulan oktober ni memang meriah..Mana taknya ..ESP pulak tu..berebut nak dapatkan harga promosi yang menjunam ni..Bukan senang.Dalam banyak banyak produk shaklee, ESP merupakan produk paling hot..mana tak hotnya..esp terkenal sebagai minuman protin yang membekalkan tenaga berpanjangan dan sangat popular bagi wanita untuk kecantikan kulit.

Poster ini menunjukkan antara kelebihan ESP iaitu minuman yang berasaskan soya yag semakin popular di kalangan rakyat Malaysia.Semakin ramai yang menyedari akan kelebihan esp antaranya ialah NON GMO soy.Bagaimana pula dengan paras Indeks Glisemik? Apakah itu indeks glisemik dan mengapa ESP sangat sesuai untuk mereka yang mempunyai masalah kencing manis dan untuk mereka yang ingin kuruskan badan ?
esp soya


Jadi hari ni saya nak kongsikan  apa itu indeks Glisemik..

Indeks glisemik merupakan satu panduan untuk seseorang mengekalkan kestabilan gula dalm darah.Kadar penyerapan karbohidrat dan kepantasannya menjadi glukosa dalam darah dikira sebagai satu indeks atau petunjuk. Dan indeks inilah yangdipanggil sebagai indeks glsemik (GI). Jadi setiap makanan yang kita ambil boleh dikelaskan dalam skla 0 hingga 100  mengikut paras sesuatu makanan itu menaikkan paras gula dalam darah selepas ia dimakan



glisemik index
Contoh makanan dengan indeks glisemik yang tinggi ialah meliputi karbohidrat sebagi contoh
  1. Roti tawar
  2. Beras/nasi
  3. Pasta
  4. Bijiran/ rendah serat
  5. Makanan yang dipanggang

Makanan indeks glisemik rendah ,sebagai contoh
  1. Buah buahan
  2. sayur sayuran
  3. Biji bijian
  4. kekacang
Makanan yang mempunyai indeks glisemik yang rendah memiliki kesan yang rendah terhadap kadar gula dalam darah.Orang yang banyak makan buah buahan dan sayur sayuran selalunya mempunyai kurang lemak terkumpul terutamanya di bahagian perut .

Indeks Glisemik yang tinggi - karbohidrat terurai dengan cepat semasa pencernaan dan melepaskan glukosa secara cepat dalam darah.Jadi kita akan cepat merasa lapar walaupun baru sudah makan..

Indeks Glisemik yang rendah- karbohidrat terurai lebih lambat dan melepaskan glukosa secara perlahan dalam darah. Makanan yang mempunyai GI yang rendah membuatkan kita kenyang lebih lama dan ESP merupakan pilihan terbaik bagi korang yang cuba untuk menurunkan berat badan.

Diet dengan kandungan protein yang tinggi terdapat di dalam ESP yang merupakan protein soya (tumbuhan ) yang lebih mudah dihadam berbanding dengan protein haiwan.ESP mengandungi 9 asid amino yang penting untuk fungsi badan.Tidak hairanlah mengapa ESP menjadi pilihan ramai kerana manafaat yang ada dalam ESP.

Jadi korang dah faham apa itu indeks glisemik  dan kepentingan mengambil makanan yang rendah indeks glisemik kannn..Apa tunggu lagi..jom la kita pakat borong ESP promo..hehe...

Nak cuba..KLIK DISINI...

COD:masjid tanah/kuala sungai baru/Londang/Pengkalan Balak/Sg Udang: POS: seluruh Malaysia

Hubungi:0108798077 /su   fb: suhaila abdul

No comments:

Post a Comment