Friday 15 January 2016

CARA ATASI DIABETES TANPA POTONG KAKI

Penyakit diabetes atau juga dikenali sebagai  penyakit kencing manis, suatu penyakit yang sangat merbahaya.Penyakit ini telah mengakibatkan ramai dikalangan rakyat Malaysia kehilangan nyawa dan tidak kurang yang kehilangan anggota .Satu daripada 5 orang dewasa rakyat Malaysia mengidap penyakit kencing manis.Malaysia berada di tangga ke 10 di dunia dengan pengidap kencing manis teramai mengikut Pertubuhan Kesihatan Sedunia.Angka itu sangat membimbangkan

cara ubati kencing manis


Apakah Itu Diabetes

Kencing manis ataupun diabetes merujuk kepada bacaan gula (glukosa) dalam badan yang melebihi daripada paras normal. Gula merupakan sumber tenaga bagi badan kita tetapi jika berlebihan akan menyebabkan masalah kesihatan.

Bagaimana terjadinya diabetes..

Makanan yang kita makan setiap hari akan ditukarkan kepada bentuk glukosa iaitu untuk menghasilkan tenaga. Insulin bertindak sebagai hormon yang menukarkan glukosa kepada bentuk tenaga dalam badan kita. Pankreas merembeskan insulin bagi membantu sel badan untuk menyerap glukosa.
cara ubati kencing manis


Diabetes terbahagi kepada 3 jenis iaitu:

Diabetes Type 1
Ia terjadi disebabkan oleh organ pankreas tidak mampu hasilkan insulin dengan cukup. Ini menyebabkan pesakit perlu mengambil suntikan insulin bagi mengawal kadar gula dalam badan.

Diabetes Type 2

Adalah disebabkan badan menghasilkan insulin tidak mencukupi ataupun disebabkan sel tidak dapat bertindakbalas dengan insulin sebaiknya.

Diabetes Gestasi 

Diabetes Semasa Kehamilan

Antara tanda-tanda seseorang mengidap diabetes:

Kerap buang kencing
Kerap berasa haus
Sentiasa lapar
Pandangan mata kabur
Cepat letih
Luka lambat sembuh
Kekejangan di mata ataupun di kaki
Kesan dan komplikasi disebabkan oleh diabetes:

Saraf dan salur darah rosak
Buta
Serangan strok
Buah pinggang gagal berfungsi
Luka lambat sembuh
Kaki kena potong
Mati pucuk

BAGAIMANA VIVIX MEMBANTU PESAKIT DIABETES?

 Vivix bertindak dengan mencegah penghasilan AGE protein. AGE protein adalah gula dan protein berlebihan yang mana menyebabkan atherosclerotic dan sel mati.

 Sangat disarankan untuk permulaan ambil Vivix bagi pesakit kencing manis kerana untuk normalkan kembali semua hormon dan signal dalam badan kita. Vivix bertindak untuk detok keseluruhan badan kerana badan pesakit sudah imun (sudah sebati) dengan pelbagai ubat-ubatan yang lain.


Ramuan Vivix semulajadi sebagai rawatan alternatif penyakit kencing manis

Vivix bertindak dalam 4 cara iaitu:

a) Mempertahankan sel
b) Memberikan tenaga kepada sel
c) Memperbaiki sel
d) Meningkatkan prestasi sel


1.Vivix dihasilkan daripada kombinasi 4 ramuan utama seperti anggur muscadine, elderberry, polyganum cuspaditum dan purple carrot. Kesemuanya adalah sangat tinggi dalam fungsi antioksidannya. Anggur muscadine pula adalah satu-satunya anggur yang mempunyai lebih 1 kromosom berbanding yang lain. Ini memberikan kelebihan anggur muscadine ini terbaik dalam menentang kanser dan berkemampuan merendahkan kadar gula dalam darah.

2. Vivix memperbaiki sel, berkemampuan mengurangkan  kencing manis

Semakin hari usia kita, semakin terdedah kita kepada penuaan, dan kehilangan tenaga dan sekaligus menurunkan fungsi sel. Dalam hal ini, Vivix membantu meningkatkan sel tubuh iaitu meningkatkan fungsi otak, kardiovaskular, imuniti dan sendi.


3. Resveratrol merupakan antioksidan dan sejenis polifenol yang biasanya ditemui dalam wain merah. Dalam satu kajian oleh Jabatan Sains dan Teknologi Universiti Ohio AS pada 1997 menunjukkan bagaimana resveratrol berjaya menyekat pembahagian sel-sel kanser


Ada 2 cara resveratrol sebagai rawatan alternatif kencing manis:

a) Meningkatkan sensitiviti tubuh terhadap hormon insulin

Bila ada kencing manis, memang sangat penting untuk meningkatkan tahap sensitiviti terhadap insulin agar kencing manis boleh dihentikan. Fungsi resveratrol adalah mengurangkan hormon insulin ini untuk mengawal paras gula dalam darah.

b) Mengaktifkan enzim SIRT1

Enzim SIRT adalah enzim yang bertanggungjawab untuk rembesan hormon insulin. Jadi bila nak cegah atau merawat kencing manis, enzim ini perlu diaktifkan untuk mengawal hormon insulin ini.

cara ubati kencing manis






Harga RM475.00 .

Untuk mendapatkan harga lebih rendah, sila hubungi saya segera.

Untuk keterangan lanjut mengenai cara mendapatkan vivix dengan lebih cepat, hubungi saya , 0108798077 dan saya berbesar hati untuk berkongsi kebaikan vivix dengan anda.Dapatkan segera sebelum terlambat.

Konsultansi percuma.Pos Percuma.

No comments:

Post a Comment