Friday 26 August 2016

10 TIPS ATASI MENOPAUSE

Menopause satu perkataan yang agak sensitif bagi sesetengah  wanita.Apabila usia semakin meningkat , perubahan hormon yang dialami akan menyebabkan kitaran haid berhenti sepenuhnya .Ini bermakna wanita itu sudah hilang keupayaan untuk melahirkan anak kerana sistem reporduksi sudah berhenti.

UBAT MENOPAUSE

8 kesan menopause kepada wanita

Antara masalah yang mungkin akan anda alami ialah

  1. Osteoporosis
  2. Sakit jantung
  3. Pundi kencing, sistem pencernaan dan pembuangan terjejas
  4. Risiko mengalami Alzheimer
  5. Kulit kurang elastisiti (kedutan mula timbul)
  6. Kekuatan dan kepejalan otot mula lemah
  7. Lemah daya penglihatan disebabkan oleh katarak (cataract) dan juga kerosakan kepada retina mata (macular degeneration)

Tips Menghadapi Dan Menangani Menopause

Ikuti langkah berikut seandainya anda adalah dalam proses menopause.
1.Dapatkan nasihat dan rawatan daripada doktor sekiranya ada simptom-simptom Menopause yang menggangu kualiti kehidupan seharian contohnya tak dapat tidur malam, terlalu letih hingga pengsan dan sebagainya
2.Jangan lupa ambil ubat mengikut nasihat doktor sekiranya ada isu kesihatan yang timbul akibat daripada Menopause
3.Amalkan pemakanan yang menyihatkan
4.Amalkan senaman
5.Elakkan stress
6.Banyakkan minum air kosong
7.Berfikiran positif dan menerima proses menopause sebagai sesuatu yang normal
8.Tingkatkan amalan rohani
9.Cuba dapatkan rehat dan tidur yang cukup
10.Amalkan pengambilan supplement

3 Suplimen penting wajib diamalkan oleh wanita 

1.GLA-complex Antara supplement yang sangat bermanfaat untuk wanita berusia dan berisiko mengalami gejala putus haid ia dapat membantu memelihara sistem reproduktif wanita dan keseimbangan hormon dalam badan wanita. Seterusnya membantu mengurangkan simptom-simptom putus haid dan membantu wanita berusia untuk menjalani aktiviti kehidupan harian dengan lebih sihat dan keanggunan kewanitaan tetap terpelihara.
Kalsium pula membantu memelihara sistem saraf dan kesihatan tulang rangka dan mengurangkan risiko kejadian tulang rapuh. Wanita adalah golongan yang berisiko mengalami Osteoporosis apabila hormon estrogen sudah mula berkurang. Kalau lambat mengamalkan kalsium, tulang yang rapuh dah tak dapat diperbaiki lagi dan hanya dapat dikawal saja.
Vivix merupakan antioksidan yang kuat sangat dapat membantu memelihara dan memperbaiki kerosakan sel-sel dalam tubuh. Usia yang semakin meningkat akan menyebabkan sistem imun semakin rendah.Kerosakan akibat radikal bebs juga berlaku.Ini menyebabkan penyakit kronik seperti kanser mudah terjadi. Tapi antioksidan kuat membantu sistem tubuh untuk berfungsi dengan baik dan mengurangkan risiko terjadinya penyakit kronik.

Hubungi saya untuk dapat konsultasi dan cara makan yang tepat untuk suplimen tersebut

suhaila abdul
Your trusted SID
010.879.8077

No comments:

Post a Comment