Sunday 10 May 2015

9 KELEBIHAN SET BERPANTANG SHAKLEE

 Sedang mencari cari produk penjagaan berpantang ke?Malas nak minum herba herba yang kena rebus? Nak cantik dan kurus semula selepas berpantang.?Nak pasikan susu ibu yang dihasilkan adalah maksimum untuk sikecil?

Hari ni saya nak berkongsi tentang set berpantang yang semakin popular ...mana taknya..set ini boleh dimakan bukan saja semasa berpantang..malahan habis pantang pun boleh makan lagi tau..
Tp banyak sangat produk dipasaran sekarang..Macamna nak pilih yang terbaik untuk diri anda? Ok..sini saya kongsikan 9 kelebihan set berpantang shaklee untuk anda..Mesti beli punyalah lepas ni..kalau tak menyesal..
Mengapa mesti memilih shaklee sebagai set berpantang anda?

1) Selamat dan boleh diambil seawal 2 jam selepas melahirkan bayi.

2) Selamat kerana ibu yang bersalin normal atau secara pembedahan boleh ambil suplemen Shaklee

3) Selamat kerana boleh dimakan oleh ibu walaupun anak sakit kuning dan jaundis

4)Boleh digunakan bukan 40 hari , tapi boleh tahan sehingga 180 hari

Set Berpantang Shaklee bukan hanya diambil semasa tempoh 40 hari berpantang, tetapi  boleh tahan sehingga 6 bulan.  Sangat Berbaloi . Tak percaya kan? Ramai juga yang tak percaya sebenarnya. Dan lebih terkejut bila dapat tahu boleh tahan berbulan-bulan lamanya. Berbanding dengan jenama lain yang hanya digunakan semasa tempoh berpantang sahaja. Satu lagi penjimatan yang ibu boleh dapat dengan set berpantang Shaklee ialah menyokong pengeluaran susu badan. Dah dapat pakej 2 in 1 .

 Set Berpantang + Set Penyusuan. Kalau yang anda ada bajet besar  boleh jadi pakej 3 in 1 – Set Berpantang + Penyusuan + Kurus
So jimat sungguh dengan set ni sambil merawat , boleh menambahakan kualiti dan kuantiti susu ibu, boleh menguruskan badan lagi...best giler kan...

5) Anak comel, gebu, sihat, kuat dan tembam.. Ibu kurus dan cantik
Yang akhir sekali ni bonus sebenarnya. Siapa yang tak suka kan bonus kan. Amalkan set pantang Shaklee bukan sahaja badan terasa segar, sihat, bertenaga, luka cepat sembuh dan sebagainya. Malah dapat bantu si ibu turunkan berat badan dengan cara yang selamat. Silap haribulan habis sahaja tempoh berpantang dah dapat turun berat badan dengan banyak. Dan tak mustahil selepas 2-3 bulan dapat semula berat badan yang asal. Best kan? 


6)Bab kulit bertambah cantik sudah semestinya. Lagi pun ada sebahagian daripada set berpantang Shaklee adalah set untuk kulit cantik juga. 
Bila ibu dah ceria, sihat, bertenaga, cukup nutrisi, cukup pengambilan air kosong, dah tak mengeluh jaga anak siang dan malam sekaligus memberi kesan kepada pengeluaran susu badan. Bila baby kenyang dapat susu badan yang berkualiti, maka baby pun jadi tumpuan orang ramai.Masalah bayi menangis kerana kurang susu juga dah tiada lagi.Akan timbul satu kes dimana bayi asyik tidur kekenyangan..dan pipi gebu dan putih bersih. 

7)  Kenapa Set Berpantang Shaklee ada pelbagai set?
Nak memudahkan ibu-ibu memilih set berpantang terbaik mengikut keperluan sendiri. Tak semua orang mengalami pengalaman bersalin yang sama. Ada yang bersalin normal, ada yang bersalin awal dan ada juga yang bersalin cara pembedahan. Sebagai contoh kalau ibu yang melahirkan anak pra-matang perlu tambah produk ESP untuk menyokong pengeluaran susu badan. Bagi ibu yang bersalin cara pembedahan pula ambil ESP untuk memulihkan parut pembedahan cepat hilang.

8) Cukupkah berpantang hanya ambil vitamin?

Tak cukup. Fungsi bagi setiap vitamin adalah untuk menyokong dan mengembalikan nutrisi yang telah hilang selepas bersalin. Ibu yang berpantang masih perlu menjaga makan dan pergerakan. Walaupun ada vitamin C dan zinc complex untuk mencepatkan proses luka bersalin jangan ingat semua makanan boleh dimakan. Bataskan juga pergerakan dan amalkan petua orang-orang lama walaupun badan rasa cergas. Pengambilan Vitalea dan B-Complex berfungsi membekalkan tenaga berpanjangan supaya ibu dapat menjaga baby yang kadang-kadang suka jaga tengah malam. Memang badan kita akan rasa sihat, bertenaga, cergas sepanjang hari. Tapi jangan pula kita sesuka hati melakukan kerja-kerja berat bila dirumah. Nanti macam-macam masalah pula yang timbul.

8) Apakah makan Set Pantang Shaklee akan memberi kesan pada bayi seperti makan jamu?

Mestilah akan ada kesan juga dekat baby. Apa yang ibu makan, baby pun akan dapat juga tau. Sebab tu ada ibu yang tak boleh makan jamu. Nanti baby akan meragam. Contohnya naik ruam pada badan sebab panas. Itu kalau jamu. Ini lah yang buat orang suka berpantang dengan Shaklee. Antara sebabnya ialah sistem imun baby akan kuat (sebab ada vitamin C), kulit baby putih, halus dan gebu(sebab ada ESP) dan kalau ada ibu yang nak kurus tambah Lecithin atau Omega boleh bantu perkembangan otak. Ada juga yang ambil Ostematrix untuk kurangkan sakit-sakit pinggang, dan kesan nya menguatkan tulang baby dan nampak tegap. 

9) Adakah minum banyak air kosong menyebabkan  rahim kembang?

Ini lagi satu kerisauan ibu yang mengambil Set Berpantang Shaklee. Kena banyak minum air kosong. Sedangkan kalau ikut petua orang lama, jangan minum banyak air kosong nanti rahim kembang. Betul ke?

 Secara logiknya badan kita perlukan air yang cukup untuk mengurangkan masalah seperti sakit kepala, mengelakkan sembelit, jangkitan kuman dan sebagainya. Kesihatan pun terjaga. Doktor juga sarankan minum air kosong secukupnya semasa dalam pantang. Yang paling penting sekali bila minum banyak air kosong, susu badan pun akan turut banyak. Kalau kurang minum air, dari mana pula sumber penghasilan susu? Cuba konsistenkan diri minum 8 gelas atau 2L sehari. Minum dengan kerap tetapi sedikit demi sedikit.Tak perlu risau sangat minum air banyak nanti rahim kembang. Sebenarnya lagi bagus kalau kita cukup minum air kosong setiap hari. Lagi cepat rahim tu kecut.

berpantang

Cantik macam che ta!!!!

Berikut adalah set berpantang daripada Shaklee

1) Bcomplex dengan Asid Folik


- Ia bertindak sebagai penenang dan mengelakkan stress atau meroyan di kalangan Ibu yang sedang berpantang.

- Ia juga dapat meningkatkan pembentukkan sel darah merah dan sangat penting untuk menukarkan makanan yang kita ambil menjadi tenaga.

-  Memelihara kulit dari dalam dan penting untuk kecantikkan , sesuai dengan namanya B for Beauty..

2) Vitalea / Multivitamin dengan Zat Besi

- Sangat penting kerana membekalkan 23 jenis vitamin dan mineral yang diperlukan oleh tubuh, tetapi sukar diperolehi sewaktu berpantang kerana kebanyakan makanan perlu dielakkan semasa berpantang.
- Zat Besi sangat diperlukan oleh tubuh bagi menghasilkan sel darah merah, bagi menggantikan kehilangan darah semasa proses kelahiran
- Ibu-ibu yang kekurangan vitamin ini akan kelihatan pucat, letih dan tidak bermaya.

3) Vitamin C
- Sangat penting bagi penyembuhan luka jahitan serta membaik pulih tisu yang rosak selepas bersalin.  Juga penting untuk meningkatkan sistem pertahanan badan kerana sebiji vitamin C Shaklee bersamaan 7 biji setengah buah oren.
- Vitamin C juga penting dalam membentuk kolagen dan penting dalam kecantikan kulit.

4) Zink
- Sangat penting bagi membaik pulih luka jahitan dan luka dalaman.  Makanan yang kaya dengan zink ialah ikan haruan.  Namun adalah agak sukar untuk mendapat dan memasak ikan haruan setiap hari, ditambah pula dengan harganya yang agak mahal.
- Pengambilan vitamin zink ini adalah tepat untuk ibu berpantang kerana zink dapat membantu mengatasi masalah "kedinginan" selepas bersalin dan pengambilan zink oleh ibu menyusu akan menjamin bayi membesar dengan optimum.  Selain itu rambut ibu tidak mudah gugur dan luka bersalin akan cepat baik.

5) Energizing soy Protein-  ESP
- Ramai yang tidak mengendahkan tentang keperluan protein dengan mengandaikan sudah memadai jika makan ikan, daging, telur serta minum air soya.
- Tahukah anda, protein cuma bertahan pada suhu tidak lebih 36°c . Jadi bila kita goreng dan memasak tentu suhunya lebih tinggi dari suhu tersebut.Ini akan mengganggu kandungan asid amino dalam protein tadi.
- Ramai yang tidak tahu, pengambilan protein yang mencukupi dengan asid amino yang lengkap membantu dalam penghasilan kulit yang cantik, rambut yang sihat kuku yang elok serta penghasilan susu ibu dengan kadar lebih cepatdan anak akan kenyang bila menyusu dan tidak meragam.
- Orang yang mengidap GOUT menjalani proses penyembuhan dengan ESP. Ini kerana kandungan asid amino dalam ESP Shaklee adalah lengkap dan selamat diambil

6) Alfalfa
- Untuk pengetahuan ibu-ibu diluar sana, Alfalfa adalah merupakan raja segala tumbuhan.
- Pengambilannya dapat melegakan sakit sendi dan belakang
- Bertindak seperti 'kacip fatimah' kepada wanita
- Melegakan sembelit bagi ibu berpantang
- Membantu membanyakkan susu ibu.
- Membuang angin dalam badan dan
- Memulihkan urat selepas bersalin

7) Omega Guard
- Boleh mengurangkan kemurungan bagi ibu yang berpantang
- Boleh mengurangkan sakit kepala
- Boleh mengekalkan tekanan darah normal
- Mengurangkan masalah lupa pada wanita yang telah melahirkan an
Set berpantang madjid tanah



Fara wahida sering stress dengan kerja seharian dan stok susunya semakin  berkurangan..bagaimana farah mengatasi masalah stok susu beliau..???


Sebagai kesimpulan, setiap wanita haruslah menjaga kesihatan diri sendiri , membahagiakan diri sendiri terlebih dahulu agar dapat kita membahagiakan orang lain.Apabila badan sihat, barulah wajah akan kelihatan ceria dan muda jelita. Semakin hari semakin jelita dan semakin hari semakin disayangi suami.Ada orang tua tua kata, jika nak kembalikan tubuh secantik anak dara, maka berpantanglah dengan betul dalam tempoh 44 hari atau lebih,nescaya anda akan dapat menikmati semula zaman kegemilangan ketika anak dara biarpun anda sudah beranak 5.



Jika anda berminat untuk mencuba set berpantang ini boleh hubungi saya di talian 010 8798077 melalui wassup/telegram/smsPengedar shaklee kawasan Masjid Tanah,Alor Gajah, Kuala Sungai Baru, Sungai Udang, Melaka.Pos seluruh Malaysa.

2 comments: