Monday 8 June 2015

CARA MELAMBATKAN MONOPAUSE

Saya lahirkan anak yang ke 5 pada usia 37 tahun.Selang bunga..Anak sulung lelaki ,kedua perempuan ke tiga lelaki, ,kempat  perempuan dan yang bongsu lelaki..Opss..bongsu ke?hehe..


 Faheimy ni susah sikit nak minum susu formula.Sejak lahir saya hantar susu yang diperah untuk dia..Susah sangat nak minum susu tepung.Sanggup minum air kosong jer kat taska.So nak jadikan cerita...semenjak Faheimy lahir saya tidak datang haid.Selepas 6 bulan rasa ok lagi...sebab biasanya orang yang fully breast feeding tak datang bulan..tapi ada juga yang memang datang period setiap bulan...


vivix

AT NATIONAL CONFERENCE 2014/2015

Tunggu punya tunggu tak juga datang ...Masuk bulan ke 12..setahun pun belum datang bulan juga..Hati mula rasa risau...Macam macam bermain difikiran.Mengandung lagi ke?Oh mungkin tidak..

Setiap bulan saya menanti nak datang bulan...Risau la..biasanya anak yang sebelum ni slps beberapa bulan dah datang period..Monopos ke aku ni?Takkan kut..baru umur 37...Mana tahu..kut monopos awal...Mr google kan ada....cari maklumat...dapat la maklumat pasal monopause di usia muda..tapi kategori saya tak ada dalam senarai dibawah..

Bolehkah menopause berlaku sebelum usia 40 tahun?

Ya, ia boleh berlaku sebelum berusia 40 tahun. Ia dikenali sebagai menopause awal, ini bermakna ovari tidak lagi berfungsi. Bilangannya sekitar satu peratus dari jumlah wanita menopause yang mungkin disebabkan oleh :

* Pembedahan, contohnya mengeluarkan barah ovari


Penyakit-penyakit darah (autoimune) contoh Systemic lupus Erythromatosus (SLE) , rheumatoid arthritis (RA), Hypothyroidism atau Crohn's disease

*Penyakit keturunan contoh, Familial ovarian failure dan galactosaemia

Jangkitan viral

 Satu hari saya terbaca tentang vivix..Vivix dapat membantu meremajakan sel..Terasa hati nak cuba..Lagipun masa tu saya memang ada juga masalah lain..ada batu karang di buah pinggang  kiri....tekanan darah rendah..So saya cuba ambil vivix...
Sekali rasa ...nmmmm..sedap rupanyanya vivix ni..So saya ambil sesudu teh sebelum tidur..Pada awalnya tekak rasa panas..badan pun panas..minum air lagi lebih lebih..bawa air sampai  kat tepi katil sebab memang akan terasa haus..lama kelamaan dah tak rasa apa apa lagi kat badan ni...

Satu hari agaknya dalam 2 minggu lepas minum vivix..tiba tiba saya demam..Demam ni memang pelik..Badan terasa di awang awangan..Angkat kepala je sakit..Jalan pun tak boleh..So 2 hari tak bangun..makan tak lalu...mata tak boleh buka..kalau buka akan rasa pening..Tapi saya masih teruskan ambil vivix...Selepas dua hari dah ok dah..Boleh bangun dan buat kerja macam biasa...

Selepas sebulan consume vivix...cukup 30 hari....tiba tiba terasa perut ni lain macam jer...terasa macam sakit nak period...hehe..ingat ingat lupa rasa tu sebab dah setahun 8 bulan tak period...Rupa rupanya betul ...saya datang bulan...Alhamdulillah...tak monopos aku hehe...risau la..muda lagi tau..Kalau dah monopos memang rugi la kan..
.
 Bukan setakat datang period yang biasa saya alami..kali ni pelik la pulak..darah sangat banyak dan berlanjutan sehingga sembilan hari...Sebenarnya semenjak anak dara period saya tak teratur..maksimum 4 hari je..Kali ni dah jadi 9 hari...Dalam hati kata..agaknya dah lama tak datang..sekali datang..banyak la darah kotor yang nak dibuang....


Selepas habis sebotol vivix saya teruskan dengan botol yang ke dua..Alhamdulillah..rasa pening pening akibat tekanan darah rendah dah tak ada lagi dan sakit pada buah pinggang akibat batu karang juga dah tak terasa lagi..Dan extra saya dapat ialah ..kulit saya tidak lagi kering seperti dulu..Badan rasa sihat dan bertenaga...dan...sehingga hari ini...period
saya dah kembali normal dengan bilangan hari baru..8 ke 9 hari...

Walaupun saya stop ambil vivix sebab nak makan kolegen pulak...still kitaran haid saya cantik lagi...Alhamdulillah.

Serba sedikit tentang vivix.

4 kandungan utama dalam vivix dah saya kongsikan dalam entry saya.Ramuan lain dalam vivix juga merupakan hasil botanical.Jadi memang tepatlah vivix sebagai suplimen anti penuaan ,anti radang dan juga anti kanser yang sangat penting.vivix dipercayai dapat melambatkan proses penuaan selular, membaik pulih sellular, tenaga selular ,perlindungan selular dan fungsi sellular.

LAGI TENTANG VIVIX.KLIK SINI


baby cute

ANAK BONGSU FAHEIMY

Inilah rupanya vivix..botolnya cantik..rasanya sedap..khasiatnya hebat insyaAllah...Nak cuba? Meh wassup saya..0108798077

vivix untuk monopouse


Seindah Khabar Seindah rupa...

Mungkin anda ada masalah ini?













No comments:

Post a Comment