Thursday 11 January 2018

6 PEMAKANAN ELAK BATU KARANG TERJADI

Assalamualaikum

hari ni kakSu sambung lagi tentang batu karang. Batu karang terjadi apabila terdapat kepekatan yang tinggi bahan bahan tertentu dalam air kencing kita. Kepekatan yang tinggi tu menyebabkan terbentuknya kristal. Biasanya kepekatan tinggi ni berlaku pada orang yang kurang minum air atau dah dehidrasi. Batu karang atau kalkuli boleh ditemui di mana saja pada buah pinggang, ureter atau pundi kencing.

Selain menambahkan makanan yang tinggi serat dan mengurangkan protein haiwan, pengambilan garam yang tinggi juga boleh meningkatkan kehilangan kalsium daripada air kencing, yang turut menyumbang kepada pembentukan batu karang. 

Vitamin D meningkatkan penyerapan kalsium daripada usus dan pengeluaran kalsium dari tulang yang juga turut menyebabkan batu karang pada sesetengah orang yang mempunyai risiko. 

Disebabkan susu diperkaya dengan vitamin D, maka mungkin ini salah satu sebab kejadian batu karang kepada pengguna produk tenusu. Selain itu, kafein juga meningkatkan kalsium dalam air kencing.


Disini dikongksikan langkah mencegah batu karang

1. Minum air kosong dengan banyak
Minum air 2 hingga 3 liter sehari . Makin banyak minum air , semakin  banyak lebihan toksin keluar melalui air kencing. Ini mengelakkan mineral terkumpul dalam buah pinggang dan salur kencing

2. Jika melakukan aktiviti lasak, berpeluh dengan banyak, kita perlu minum lebih banyak air. Kerana air yang keluar melalui peluh , toksin tidak keluar melalui air kencing. jadi minerl akanberkumpul di buah pinggang atau saluran kencing.

3.  Besederhana dalam pemakanan . Buah buahan, sayur sayuran, kekacang, bijirin keledek atau coklat mungkin tinggi dengan oxalate jika dimakan secara berlebihan. Ia menggalakkan pembentukan batu karang jenis calcium oxalate.

4. Banyakkan makan kalsium dan kurangkan garam.
Ambil kalsium secukupnya . Ramai yang salah anggap kalsium adalah punca kepada pembentukan batu karang memandangkan salah satu jenis batu karang yang biasa dijumpai pada pesakit adalah Calcium Oxalate.

5. Kurangkan makan makanan yang ang kaya dengan purine seperti daging merah, makanan laut dan alkohol.

6. Pengambilan suplimen yang boleh membantu mengelakkan pembentukan batu karang.

Vivix adalah suplemen anti radang yang sangat baik untuk mengurangkan keradangan yang disebabkan oleh radikal bebas yang boleh menyebabkan pembentukan batu karang. Vivix juga suplemen anti penuaan yang terbaik di dunia yang terbukti boleh mengurangkan risiko penyakit kronik.
RAWATAN BATU KARANG



B-Complex ini bersifat anti stress dan menenangkan . Ia membantu menurunkan bahan oksalat (oxalate) yang membentuk batu karang

Vitamin C Sustained Released ini juga diambil suami untuk meningkatkan keasidan dalam urin kerana batu karang tidak mudah terbentuk dalam urin yang berasid

RAWATAN BATU KARANGOstematrix ini memang perlu untuk mencukupkan jumlah kalsium dalam tubuh agar dapat mencegah tahap oksalat meningkat sekiranya pengambilan kalsium tak mencukupi. Tak perlu bimbang kerana magnesium yang terdapat dalam ostematrix ini bertindak sebagai pemangkin untuk memastikan penyerapan maksimum kalsium oleh tubuh.
Jika vitamin c digabung dengan magnesium citrate dan vitamin B6, pencegahan batu karang adalah lebih 


Alfalfa complex ini sesuai untuk mengurangkan infeksi dan inflamasi yang berlaku akibat batu karang. menyinkgirkan toksin dan asid urik dari badan.

RAWATAN BATU KARANG



Performance Drinks Shaklee . Kandungan sitrat di dalamnya membantu mencegah batu karang disamping mencukupkan jumlah air yang diperlukan oleh tubuh dalam sehari. Performance drink tidak mengandungi gula.

RAWATAN BATU KARANG




Saya juga salah seorang daripada pesakit batu karang. Alhamdulillah dalam tempoh sebulan mengamalkan vitamin shaklee saya tidak lagi di serang penyakit batu karang. KLIK SINI

Saya boleh bantu anda yang ada masalah yang sama untuk menghilankan  batu karang dan mengelakkan dari batu karang muncul semula


SUHAILA 0108798077



No comments:

Post a Comment