Friday 17 November 2017

BATUK BERDARAH, BAGAIMANA CARA RAWATANNYA?

Tibi adalah penyakit berjangkit yang boleh membawa maut jika tidak di rawat dengan segera. Tibi boleh menyerang mana-mana bahagian tubuh terutamanya  paru-paru. Tanda-tanda tibi adalah batuk berterusan melebihi dari 2 minggu. batuk berdarah juga merupakan tanda-tanda kuman tibi sedang menyerang.

batuk berdarah

Pesakit tibi tidak akan sembuh dengan hanya memakan ubat batuk biasa. Ia perlu dirawat dengan konsisten selama 6 bulan. Rawatan DOTS ( Directly Observed Treatment-shortcourse) biasanya di berikan kepada pesakit tibi.

Cara rawatan tibi DOTs
1. Pesakit akan diberi ubat  selama 6 bulan supaya kuman dari dalam dan luar badan dapat dibunuh sepenuhnya. 

2. 2 bulan pertama pesakit perlu mengambil ubat dengan tibi setiap hari dengan kawalan dari pegawai kesihatan yang dilantik.

3. Selepas 2 bulan, pesakit hanya perlu makan ubat 2 kali seminggu selama 4 bulan.

Dalam tempoh 6 bulan pesakit mesti menghabiskan rawatan tersebut. Pesakit tidak perlu tinggal dihospital tetapi perlu hadir untuk rawatan lanjut.

kalau rawatan 6 bulan ini tidak dijalankan sepenuhnya, kuman tibi masih ada di dalam badan. Kuman tibi boleh hidup di dalam badan selama 5 hingga 7 bulan tanpa menunjukkan sebarang gejala.

Kebiasaannya tibi akaan lebih mudah di hidapi oleh mereka yang mempunyai sistem imun yang sangat rendah seperti pesakit diabetes, pesakit yang  menjalani kimoterapi dan sebagainya. Oleh itu adalah sangat penting untuk kita sentiasa menjaga kesihatan dan sentiasa memastikan sistem imun kita adalah kuat untuk menghalang sebarang jangkitan.

Selain daripada senaman, makan pemakanan sihat, serta mengelakkan stress, kita juga boleh mengambil vitamin tertentu untuk menguatkan imun badan. 

SUPLIMEN UNTUK KUATKAN SISTEM IMUN DAN UNTUK PESAKIT TIBI AMALKAN

suplimen tibi


1. VIVIX
Vivi mengandungi resviratrol dan polifenol yang dapat mengurangkan inflamasi dan keradangan . Ia juga dapat membersihkans aluran pernafasan dan mengelakkan pertumbuhan sel sel tumor  di paru-paru atau otak. Vivix membantu memberi tenaga pada sel dan mengingkatkan sistem pertahanan badan.

2. Nutriferon
Ia dapat menignkatkan imun tubuh dengan meningkatkan interferon semulajadi. Nutreferon juga bantu mengurangkan/ mengelakkan simptom alergi.

3. Garlic
Garlic dapat meingkatkan imun tubuh, megelakkan infeksi paru-paru, bertindak sebagi antibodi semulajadi.

4. Omega guard
Sangat membantu menguragkan keradangan dan bantu membersihkan salur pernafasan. 

5. Vitamin c
Vitamin c dapat meningkatkan sistem imun tubuh dan dapat melawan infeksi bakteria.



TESTIMONI PESAKIT TIBI BERJAYA SIHAT DENGAN VIVIX

ubat tibi
Berita gembira , abah memang ada makan ubat doc juga and makan vivix as suplimen. 2 bulan judala consumed vivix, doc dah check and sahkan abah dah tak da kuman tb tu




ubat tibi



ubat tibi


ubat tibi


ubat tibi




untuk dapatkan vivix dihantar terus kerumah anda. Kemudian hubungi saya untuk dapatkan cara makan yang tepat.

atau

Untuk dapatkan suplimen kesihatan ini dan konsultasi percuma anda boleh hubungi saya . Pos adalah percuma.

Email: suhailaabdul02@gmail.com
Tel:0108798077
wasap: www.wasap.my/60108798077


No comments:

Post a Comment