Saturday, 18 November 2017

KENAPA ORANG SAKIT CARI VITAMIN BUKAN CARI UBAT JANGAN CARI NAHAS TAU


Dulu kakSu pelik kenapa shaklee kata vitamin bukan untuk merawat penyakit . Tapi kenapa kalau ada sakit diorang yg jual vitamin suggestkan vitamin tu vitamin ni.

Kata bukan ubat tapi kenapa bila orang tu sakit kita bagi pulak vitamin?


Itu masa belum faham pasal fungsi vitamin dan tak pernah ambil tahu pun pasal vitamin selamat ke tak. 

Dulu kakSu adalah org yng tak pernah makan vitamin. Hidup ni bergantung penuh dengan makanan harian. Sayur jarang2 makan, lauk hari2 masak berlemak, tumis2 goreng goreng.


solo


Sayur tak tanam sendiri tapi semua beli.
 Kadang kadang makan makanan segera KFC McD pizza hut. Minum air manis , kurang minum air kosong.
Bila umur bertambah baru la badan rasa sakit sana sini. Lemau, kulit mula kusam dan kering, masalah period dan macam2 la penyakit yang datang.
Hmmm..bila dah terjerumus dlm makan suplimen baru tahu. Memang la suplimen bukan ubat. Kita dicadangkan apa2 jenis vitamin yg bersesuain dengan masalah kita sebab simptom simptom tu menandakan kita kurang nutrien.


Kalau tak berak seminggu maknanya kurang air. Kalau kurang kena la minum air banyak2 makan serat banyak, pastu kita suggest HERBALAX kasi taik yg teesumbat tu dikorek2 bawa keluar. Bukannya HERBLAX tu ubat.
Kalau kulit kering, letih, sasau, stress, maknanya banyak sangat toksin dalam badan. Makanla VIVIX, B COMPLEX, DTX COMPLEX dll.
Kalau ada cyst atau ketumbuhan kita suggest VIVIX juga sebab cyst tu tandanya ada kelainan sel dlm badan tu. Vivix pun bukan ubat. Dia berfungsi nak bagi renew sel je.

Jadi kesimpulannya makan suplimen ni bukan masa sakit. Kita makan masa kita rasa SIHAT. Bukan ko tau pun ko tu SIHAT pada hal macam2 penyakit ada dlm badan cuma SAKIT tu tak BOOM keluar je lagi.

Jadi jangan dok makan vitamin culas-culas (TIPU TIPU DIRI SENDIRI) pesan untuk diri sendiri juga . Penyakit dah hilang sebab badan kita cukup zat dan vitamin. Serupa macam tak makan buah, maka tak dapat la vitamin. 



Jangan lupa kakSu nak bagitau. Promosi VIVIX tinggal lagi 14 hari ja tau. Harap2 korang tak terlupa la.


BELI VIVIX



Kak Su0108798077



Friday, 17 November 2017

IBU LAMBAT MENDAPAT RAWATAN TIBI AKHIRNYA MENINGGAL

Penyakit tibi adalah penyakit berjangkit yang di sebarkan melalui udara. Ia boleh juga di sebarkan melalui titisan air pesakit yang telah di dijangkiti dengan kuman tuberculosis. Kuman tibi akan paling kerap menyerang pada paru paru. Terdapat juga kes yang tibi menyerang tulang belakang, jantung atau otak.


Kuman tibi adalah sangat kuat. Pesakit yang diserang tibi biasanya akan batuk berterusan sehingga melebihi dua minggu serta di ikuti dengan darah. Tanda-tanda lain ialah berpeluh pada waktu malam, kurang selera makan, susut berat badan, sakit semasa bernafas atau sukar bernafas. 

Penyakit tibi berlaku dalam dua keadaan. Keadaan pertama ialah apabila kuman tibi boleh hidup didalam paru-paru selama 5 hingga 7 tahun tanpa menunjukkan sebarang gejala.  Gejala penyakit tibi akan di kesan apabila sistem imun pesakit mula menurun. Ketika itu simptom-simptom tibi akan kelihatan .

Keadaan kedua ialah kuman tibi merbak dengan sangat cepat dalam beberapa minggu selepas dijangkiti. Biasanya mereka yang mempunyai sistem imun yang sangat rendah seperti pesakit kencing manis, HIV AIDS dan masalah buah pinggang paling cepat  diserang tibi.


Pesakit HIV AIDS, pesakit diabetes yang mudah dijangkiti tibi

Ramai dikalangan pesakit yang menganggap batuk yang di alami adalah batuk biasa. Dan ada kalanya pemeriksaan di klinik biasa tidak dapat mengesan kuman tibi kerana tidak dijalankan saringan. Ini menyebabkan pesakit hanya makan ubat tanpa membuat rawatan di hospital. Penyakit akan semakin parah apabila kuman tibi mula menyerang paru-paru.

Seperti yang di ceritakan oleh seorang teman kakSu, ibunya di jangkiti tibi daripada nenek beliau. neneknya telah menjalani rawatan tibi dan semakin beransur pulih. Tetapi tanpa disedari, ibunya juga dapat batuk. Bila pergi ke klinik kata doktor tak da apa-apa, ibunya hanya mendapat ubat batuk biasa dan antibiotik  . Bila batuk ibu tak juga sembuh, maka mereka bawanya ke hospital untuk rawatan lanjut. Barulah buat saringan tibi.

Selepas di buat saringan, di dapati bahawa ibunya juga telah diserang tibi. Pada ketika itu , paru-paru beliau sudah dijangkiti kuman . Paru-paru sudah rosak dan sudah tidak berfungsi. Ibunya pengsan dan terus di bawa ke hospital. Sampai di sana beliau di asingkan dalam satu bilik khas. Kedua dua paru beliau sudah rosak dan tak boleh berfungsi lagi. Akhirnya ibu beliau telah pergi buat selamanya.

Seperti yang kita tahu , tibi sangat merbahaya. Jika lewat di buat rawatan, mungkin akan  meragut nyawa. Saringan tibi akan dijalankan keatas pesakit dengan mengambil kahak. Kemudian pesakit juga akan di jalankan x ray . Jika terdapat tompokan putih, ada perubahan pada nodular atau berlaku pengerasan paru-paru maka ia mungkin adalah tibi.

x ray tibi


Rawatan tibi mengambil masa 6 bulan supaya kuman dari dalam dan luar badan di bunuh sepenuhnya. 2 bulan pertama pesakit perlu telan ubat setiap hari dengan kawalan pegawai kesihatan. Selepas dua bulan pesakit akan mula sihat, tanpa ada batuk dan tiada lagi simptom simptom seperti sebelumya. 

Tetapi kebanyakan pesakit akan meninggalkan rewatan selepas 2 bulan kerana mereka rasa mereka dah sihat. Sepatutnya rawatan lagi 4 bulan penting bagi pastikan semua kuman telah mati. 4 bulan berikutnya tu, pesakit akan di beri ubat 2 minggu sekali dan dipantau oleh pegawai kesihatan. Jika rawatan dibuat dengan betul selama 6 bulan, pesakit boleh sembuh sepenuhnya. Tetapi menurut doktor, bekas pesakit tibi boleh diserang kembali walaupun mereka telah sembuh sepenuhnya semasa rawatan sebelumnnya.



BATUK BERDARAH, BAGAIMANA CARA RAWATANNYA?

Tibi adalah penyakit berjangkit yang boleh membawa maut jika tidak di rawat dengan segera. Tibi boleh menyerang mana-mana bahagian tubuh terutamanya  paru-paru. Tanda-tanda tibi adalah batuk berterusan melebihi dari 2 minggu. batuk berdarah juga merupakan tanda-tanda kuman tibi sedang menyerang.

batuk berdarah

Pesakit tibi tidak akan sembuh dengan hanya memakan ubat batuk biasa. Ia perlu dirawat dengan konsisten selama 6 bulan. Rawatan DOTS ( Directly Observed Treatment-shortcourse) biasanya di berikan kepada pesakit tibi.

Cara rawatan tibi DOTs
1. Pesakit akan diberi ubat  selama 6 bulan supaya kuman dari dalam dan luar badan dapat dibunuh sepenuhnya. 

2. 2 bulan pertama pesakit perlu mengambil ubat dengan tibi setiap hari dengan kawalan dari pegawai kesihatan yang dilantik.

3. Selepas 2 bulan, pesakit hanya perlu makan ubat 2 kali seminggu selama 4 bulan.

Dalam tempoh 6 bulan pesakit mesti menghabiskan rawatan tersebut. Pesakit tidak perlu tinggal dihospital tetapi perlu hadir untuk rawatan lanjut.

kalau rawatan 6 bulan ini tidak dijalankan sepenuhnya, kuman tibi masih ada di dalam badan. Kuman tibi boleh hidup di dalam badan selama 5 hingga 7 bulan tanpa menunjukkan sebarang gejala.

Kebiasaannya tibi akaan lebih mudah di hidapi oleh mereka yang mempunyai sistem imun yang sangat rendah seperti pesakit diabetes, pesakit yang  menjalani kimoterapi dan sebagainya. Oleh itu adalah sangat penting untuk kita sentiasa menjaga kesihatan dan sentiasa memastikan sistem imun kita adalah kuat untuk menghalang sebarang jangkitan.

Selain daripada senaman, makan pemakanan sihat, serta mengelakkan stress, kita juga boleh mengambil vitamin tertentu untuk menguatkan imun badan. 

SUPLIMEN UNTUK KUATKAN SISTEM IMUN DAN UNTUK PESAKIT TIBI AMALKAN

suplimen tibi


1. VIVIX
Vivi mengandungi resviratrol dan polifenol yang dapat mengurangkan inflamasi dan keradangan . Ia juga dapat membersihkans aluran pernafasan dan mengelakkan pertumbuhan sel sel tumor  di paru-paru atau otak. Vivix membantu memberi tenaga pada sel dan mengingkatkan sistem pertahanan badan.

2. Nutriferon
Ia dapat menignkatkan imun tubuh dengan meningkatkan interferon semulajadi. Nutreferon juga bantu mengurangkan/ mengelakkan simptom alergi.

3. Garlic
Garlic dapat meingkatkan imun tubuh, megelakkan infeksi paru-paru, bertindak sebagi antibodi semulajadi.

4. Omega guard
Sangat membantu menguragkan keradangan dan bantu membersihkan salur pernafasan. 

5. Vitamin c
Vitamin c dapat meningkatkan sistem imun tubuh dan dapat melawan infeksi bakteria.



TESTIMONI PESAKIT TIBI BERJAYA SIHAT DENGAN VIVIX

ubat tibi
Berita gembira , abah memang ada makan ubat doc juga and makan vivix as suplimen. 2 bulan judala consumed vivix, doc dah check and sahkan abah dah tak da kuman tb tu




ubat tibi



ubat tibi


ubat tibi


ubat tibi




untuk dapatkan vivix dihantar terus kerumah anda. Kemudian hubungi saya untuk dapatkan cara makan yang tepat.

atau

Untuk dapatkan suplimen kesihatan ini dan konsultasi percuma anda boleh hubungi saya . Pos adalah percuma.

Email: suhailaabdul02@gmail.com
Tel:0108798077
wasap: www.wasap.my/60108798077


Wednesday, 15 November 2017

MENGHAYATI KEINDAHAN ALAM DI GUNUNG MERAPI YOGJAKARTA

Hari ke empat kami di Yogjakarta .

Sebelum menjelang subuh kami dah bergerak untuk menuju ke Gunung Merapi. Matlamatnya ialah untuk menikmati pemandangan indah semasa matahari terbit. Kira-kira satu jam dari hotel, kami menuju ke tempat untuk naik jeep. Sebelum tu kami solat subuh berhampiran tempat berkumpulnya jeep-jeep yang banyak tu. 

Bagusnya kawasan,  banyak betul masjid di sepanjang jalan. So sambil menikmati keindahan ciptaan Tuhan, jangan di lupa solatnya. Kata abang supir mas Deny. Lepas selesai solat kami naik jeep. kali ni jeep kami besar. Boleh muat 5 orang bersama pemandu jadi 6 orang. 


mount merapi

Nak naik ke Gunung Merapi lebih trill daripada laluan nak ke Pantai Timang. Sejukkkk..maklumla pagi-pagi buta dah naik bukit. Jalan penuh berliku dan barbatu . merempuh laluan berbelok dan berbukit bukit. Kalau tak pegang kuat-kuat mau jatuh atas jalan.

mount merapi

kami sampai waktu tu belum pun jam 6 pagi waktu sana. Masih gelap dan samar-samar. Tapi alangkah sedihnya waktu kami sampai, kabus sangat tebal. Tak dapat la kami nak tengok matahari terbit. Exited nak juga tunggu kabus tebal tu pergi, kami jalan lagi naik sampai ke atas. Bukan la puncak gunung tu. Tapi betul-betul bersebelahan dengan jurang tempat laluan larva gunung merapi tu. Kalau  pandang kebawah, sayuppp je. jangan jatuh sudah.

mount merapi
Belakang tu ada gaung oiii..seronok betui nak melompat


mount merapi

Sesat sorang berdiri atas jeep

Puas sudah kami menunggu tapi tak juga nampak gunung tu. huhu. Apa kan daya. Bukan rezeki kami nak tengok. Kalau ikutkan , memang la sangat cantik pemandangan atas ni.

mount merapi

So tak da kerja lain ,kami posing la kat sini banyak banyak. Vivix pun bawa sekali                                                                                                                                                                 
mount merapi


mount merapi

Kecewa tak dapat tengok Gunung Merapi, so kami pun terpaksalah turun. Sebelum tu singgah jap kat dalam gua ni. Eh ni bukan gua. Tapi tempat untuk orang kampung menyelamatkan diri dari letusan gunung merapi. Tapi kami difahamkan 2 orang yang cuba menyelamatkan diri di dalam tempat ini terperangkap di dalamnya dan mati umpama di bakar di dalam oven.

mount merapi


mount merapi

Betul betul macam oven


mount merapi

Fuhh..posing ajer


mount merapi

Bunker Kaliadem di kaki bukit Merapi

Turun daripada Gunug Merapi singgah dulu kat Muzium. Tempat asal rumah yang telah musnah akibat letusan gunung merapi. Dah tinggal rangka.


mount merapi

Sisa hartaku!


mount merapi

Sisa periuk belanga 


mount merapi
Merapi tak pernah ingkar janji


mount merapi

Depan pintu masuk 

Masa untuk turun semula ke daratan. hihi. Masa nak ke destinasi seterusnya. Candi Borobudur.
                                                                                                                                                                                                                                                         Letih dah. Dari pagi tak sarapan. Menunggu masa nak pergi makan tengahari. Lauk paling sedap yang kimi jumpa kat sini. Kedai Makan SS. Tu air basuh tangan ya. Lauk belum sampai.



Si baju merah itu adalah mas Deny yang ikut kerenah kami nak kemana saja. Mesti dia bawa.
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       

Tuesday, 14 November 2017

12 GOLONGAN YANG PALING BERISIKO DI JANGKITI PENYAKIT TIBI

Teringat lagi kisah seorang pesakit Tibi yang menceritakan penyakitnya yang menyerang sehingga mengakibatkan kuman tibi menyerang di bahagian tulang belakang beliau. Serangan tersebut menyebabkan beliau terpaksa membuat rawatan yang bertahun tahun sehinggakan tulang belakang beliau terpaksa di tukar dengan tulang besi.

Mungkin pada awalnya kita menganggap batuk yang kita alami adalah normal menyebabkan kita membiarkan batuk berkenaan berpanjangan. Sehingga sampai satu tahap, batuk berdarah dan mungkin boleh membawa maut terutamanya jika kuman tibi menyerang golongan yang berisiko tinggi dijangkiti. Sebenarnya Tibi ni adalah ringkasan daripada bakteria Mycobacterium Tuberculosis. Tibi merupakan penyakit berjangkit tertua di dunia dan sangat merbahaya. Ada yang panggil tibi sebagai batuk kering. 

batuk kering

Semasa tibi menyerang, ia akan merosakkan tisu paru-paru hingga menjadi keras dipenuhi nanah. Paru-paru akan berair jika tidak dirawat dan boleh menyebabkan paru-paru berlubang. Walaupun rawatan dijalankan tetapi paru-paru sudah tidak boleh baik seperti sediakala.



12 Golongan Yang Paling berisiko Dijangkiti Tibi

Tibi boleh menyerang sesiapa sahaja tidak mengira usia .Tetapi golongan ini adalah lebih berisiko dijangkiti kerana tahap kesihatan dan sistem imun yang lemah.

1. Pesakit HIV

2. Perokok


3. Pesakit diabetes


4. Pesakit yang menajalani dialisis (kegagalanbuah pingang)


5. Pesakit Sekatan pulmonari kronik (COPD)


6. Warga emas 60 tahun ke atas


7. Penghuni penjara


8. Pusat pemulihan Jagaan dan rawatan (CCRC)


9. Pesakit SLE


10. Pesakit Psosiaris


11. Pesakit kanser atau yang sedang menjalani kimoterapi


12. Bayi


Kebanyakan pesakit yang mengidap tibi adalah mereka yang mempunyai daya tahan sakit atau sistem imunisasi yang rendah. Sistem imunisasi badan tidak dapat melawan jangkitan bakteria Tuberculosis. Penyakit berjangkit ini bukan sahaja menyerang paru-paru malah ia boleh menyerang jantung, otak,tulang belakang, nodus limfa, kelenjar adrenal dan juga bahagian usus manusia.


Golongan yang mudah dijangkiti penyakit tibi tidak seharusnya bersesak di tempat awam kerana tibi sangat mudah merebak melalui titisan air dan juga udara. Kekuatan sistem pertahanan badan dapat di tingkatkan dengan mengamlkan gaya hidup sihat seperti pemakanan yang seimbang, senaman , mengelakkan stress serta dibantu dengan pengambilan suplimen semulajadi.


Tubuh badan yang sihat akan mengurangkan risiko untuk penyakit berjangkit seperti tibi menyerang dengan mudah. Setiap pesakit yang dijangkit penyakit tb hendaklah mendapatkan rawatan segera di hospital . 

Berikut adalah pengalaman seorang pesakit tibi yang berikhtiar  mengamalkan vivix untuk mengatasi masalah penyakit tibi yang menyerang beliau.










CARA ORDER VIVIX UNTUK ELAK TIBI MEREBAK


CARA PERTAMA

KLIK pada LINK INI dan barang akan dihantar terus kerumah anda secara PERCUMA. Kemudian hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi percuma dan cara makan yang betul .

CARA KEDUA

Hubungi saya untuk mendapatkan produk  di 
email: suhailaabdul02@gmail.com
Tel: 0108798077
Wasap: www.wasap.my/60108798077

Follow FB : suhaila abdul

Monday, 13 November 2017

SAYA TAK NAK TIBI MENYEBABKAN SAYA MATI

Batuk dah berhari-hari tak hilang. Dah makan ubat batuk sampai habis, antibiotik pun dah habis. Tapi batuk tak juga hilang-hilang malah makin teruk. 

Mungkin anda pernah mengalami situasi seperti ni. Kemungkinan besar anda telah dijangkiti TIBI. Apa tu Tibi. Sebenarnya Tibi ni adalah ringkasan daripada bakteria Mycobacterium Tuberculosis. Tibi merupakan penyakit berjangkit tertua di dunia dan sangat merbahaya. Ada yang panggil tibi sebagai batuk kering. 

penyakit tibi paru-paru

Batuk kering selalunya akan menyerang paru-paru, boleh juga menyerang jantung, otak,tulang belakang, nodus limfa , kelenjar adrenal dan juga bahagian usus manusia.

Kalau korang nak tahu penyakit tibi adalah penyebab utama kematian akibat penyakit berjangkit di Malaysia. Setiap tahun 10 juta penduduk dunia telah disahkan sebagai pesakit tibi dan 1 juta telah mati . Di Malaysia setiap tahun 20 ke 25 ribu kes baru setiap tahun dan kematian kira kira 1900 kes kematian. 


Bagaimana tibi boleh merebak?

Tibi sangat mudah merebak. Ia tersebar melalui udara, titisan cecair badan kepada orang lain. Ia juga boleh merebak dari air liur semasa ketawa, bersin, bercakap terpercik air liur pesakit tibi.

Udara yang tercemar dengan kuman tibi akan masuk ke salur pernafasan, hidung, mulut, larinks, dan boleh hinggap di mana-mana sahaja. Mereka yang mempunyai daya tahan yang rendah akan mudah di jangkiti.

Jika anda telah di jangkiti tibi ,risiko untuk diserang tibi adalah lebih tinggi dan akan memberi kesan lebih teruk.

Ikuti kisah pesakit tibi yang telah sembuh dari penyakit tibi dengan mengamalkan vivix.





CARA RAWATAN BATUK BERDARAH



Hubungi saya 
Email: suhailaabdul02@gmail.com
Whatsapp: www.wasap.my/60108798077
Facebook: suhaila abdul

Sunday, 12 November 2017

CARA HILANGKAN JERAWAT DAN BEKAS JERAWAT DENGAN BERKESAN

Jerawat memang jadi satu masalah buat orang perempuan. Tak kira la sebiji ke dua bji ke yang keluar, mesti tangan gatal nak cubit-cubit. Akhirnya naik la parut hitam kat muka. Paling menyampah sekali bila nak datang bulan. Makin meriah dia naik tanpa segan silu.

Tapi dengan adanya vivix, masalah yang menghantui selama ni semakin lama semakin hilang. Ikuti kisah Lina Akhtar tentang masalah jerawat dan bekas jerawat beliau.


SUPERMOM SHAKLEE STORY MUSIM KE 4

TESTIMONI 21 : LINA AKHTAR
.

[SAYA DAN JERAWAT JUGA BEKAS JERAWAT]

.

Jerawat tumbuh sejar dari remaja, dari 2002 first time datang kat Taiping, tak tahan dengan cuaca panas, muka teruk di penuhi jerawat. Masa tu tangan geram dan gatal nak picit setiap kali jerawat nanah keluar. 
.

Sudahnya, bekas kawah tu dan parut hitam kekal la sampai 2011 kenal produk Shaklee ni. Tujuan utama untuk kecerdasan badan dan penyusuan susu ibu juga tambah susu badan. Tapi lain pula extranya. 
.

Kulit makin okay. Jerawat malu-malu nak tumbuh dan yang bestnya alergik daging tu pun perlahan-lahan hilang dan sekarang BOLEH MAKAN DAGING dengan enaknya. Resdung semakin berkurang. Best lagi?? ? Bekas jerawat dah semakin pudar tau... 
.

Mula kurang yakin yang "kawah" bekas jerawat ni tak boleh hilang.. lebih 10 tahun kot... mesti la makan masa nak baik..
Betul... Sekarang sangat-sangat sukaaa akan penjagaan dalaman ni.. ni antara yang saya juga suami amalkan...
Alhamdulillah... untuk tenaga & penjagaan kesihatan itu penting.. sebabnya? Badan kita nak pakai lama..
Cantik??? Itu EXTRA nya... 
.

Korang yang ada masalah jerawat.. bekas jerawat.. panau ke... wajib cuba... bukan untuk kesan 3 hari.. tapi kesan untuk penjagaan kesihatan kita masa akan datang... 
.

Hargai sihat kita terlebih dahulu, dan kecantikan luaran akan terserlah bila dalaman kita sihat... 
.
Jerawat dah malu malu nak naik

Sangat sukaaaa dan teruja...
Tak pandang produk lain walaupun ada kalanya tergugat dengan iklan. Tapi fikirkan sihat No.1 dan cantik No.2. Setia dengan Shaklee. Kenapa kami setia dengan Shaklee? Adalah kerana produknya yang sangat sangat TERBAIK.

Kepada anda yang berhajat untuk mencuba vivix, boleh hubungi kakSu

Email:suhailaabdul02@gmail.com
Call/telegram:0108798077
wasap: www.wasap.my/60108077/vivix

CARA MEMUDAKAN SEL TANPA PENYAKIT KRONIK

Assalamualaikum..selamat pagi.
Pagi ni akak nak share something dengan korang dan semoga ianya menjadi manafaat untuk kawan-kawan semua.
Akak ada baca tentang NECROSIS..itu istilah sains .nak cerita tentang NECROSIS la ni… Sebenarnya badan  kita ni terbina daripada sel , dan setiap sel bergabung menjadi tisu dan tisu bergabung menjadi organ dan organ dalam badan yang lengkap membentuk diri kita yang istimewa.
Setiap hari sel-sel kita akan mati tau. Sel ni mati pula ada dua cara. Mati dengan secara semujadi dan mati akibat faktor-faktor luar . Yang mati sebab faktor luar ni disebakan oleh masalah seperti bahan-bahan toksin, bahan kimia, radikal bebas, radiasi, trauma dan kecederaan..
kulit puith

Yang sel mati akibat faktor luar ni la yang tak bagus. Sebab sel kita dipaksa mati dengan cara yang TAK BAIK. Faktor luar yang tak baik tadi menyebabkan sel DNA dan struktur dalam sel ROSAK. Sel sel kita akan membengkak , pecah dan akhirnya mati. Sel yang tak sihat tadi mati duduk pulak kat sel yang sihat, makanya sel yang sihat pun terjangkit la sekali.
Bila sel kita rosak dan mati secara TIDAK SEMULAJADI maka TISU kita pulak yang rosak, akhirnya ORGAN pula ROSAK. Kesan dari kerosakan tu, mana boleh simpan simpan lagi, kalau biar lagi makin la berjangkit kat tempat lain. Apa lagi, kena potong dan buang la part tu.Gitu la ceritanya kita tengok kawan-kawan kita yang kena diabetes, kaki kena potong, gangrene pun sama,sakit jantung kesan dari blockage disaluran darah ke jantung,  kanser di buang payudaranya, dibuang Rahim,  dan lain sebagainya.

Tubuh badan  kita ni kan dibuat dari asalnya sel. Maka kita kena la jaga sel. Disini lah peranan VIVIX . Bukan semua produk boleh control apa yang terjadi secara biologi kat dalam badan kita ni. VIVIX kan mempunyai 4 mekanisme utama..PEMBAIKAN SEL, PERLINDUNGAN SEL, TENAGA DALAM SEL dan PRESTASI SEL. Semua ni sangat penting untuk pastikan sel-sel kita hidup dan boleh menjadikan sel kita berfungsi dengan baik dan bukannya berpenyakit.
Sel kita perlukan oksigen juga. Bukan kita je sedut oksigen untuk bernafas. Bila sel kekurangan oksigen, asid akan terkumpul dalam sel menyebabkan sel sel DNA kita rosak.Sepatutnya Sel mesti mampu untuk repair kerosakan DNAnya bukan copy menjadi sel rosak pulak.
Cer tengok nangka ni ..kalau dah busuk sebahagian , boleh ke nak makan lagi part busuk tu? Buang la kan..kalau dah buang jadilah cacat buah tu, serupa la dengan kita.
Kesimpulannya
ANASIR JAHAT------MATI TERBUNUH DALAM KEADAAN TERHINA(NECROSIS)-------cause IMFLAMMATION------Cronic DESEASE
ANASIR JAHAT----------VIVIX-----hidup NORMAL

Korang rasa korang boleh ke nak lawan anasir jahat kat luar yang dok bunuh sel kita hari-hari hari tu seperti toksik, bahan kimia, radiasi, trauma tu jauh dari kita?

Boleh mudakan sel dengan VIVIX . Jom mulakan dari sekarang.

Email:suhailaabdul02@gmail.com
Wasap: www.wasap.my/60108798077


awet muda


Subscribe Blog Suhaila