Thursday, 18 May 2017

MAKAN BURGER TINGKATKAN RISIKO DIABETES?

 Sekali kita makan makanan segera seperti burger saiz besar, piza dan kentang goreng sebenarnya sudah cukup untuk meningkatkan kandungan lemak tepu dalam hati dan menyebabkan resistensi insulin. Ia menyebabkan tanda tanda awal diabetes. Kalau nak makan juga pilih sai saiz hidangan yang kecil dan tanpa kentang goreng. kalu lapar juga elok la cari makanan tinggi serat seperti buah atau salad.

kesan makanan segera


Ada satu info yang akak pernah dengar di radio IKIM, kalau nak goreng kentang jangan gunakan sushu terlampau tinggi sebab kentang goreng yang dimasak pada suhu yang sangat tinggi  akan mengeluarkan lebih banyak toksin dari kentang tersebut. Dan kalau nak goreng kentang make sure kentang tu dah di nyah beku sebelum goreng. Kalau goreng dengan kentang yang masih keras berais juga berisiko toksin yang tinggi. Semuanya tu punca kepada penyakit-penyakit kronik macam kanser.

Nak tahu cara elak kaki dipotong kesan diabetes? KLIK SINI

Wednesday, 17 May 2017

DIARI HIDUP SEORANG GURU TUA

Hari ini seluruh warga guru meraikan sambutan hari guru. 16 Mei tarikh keramat dan istimewa untuk guru-guru .Tapi kali ni
Nak kerja apa lepas habis belajar?

Jadi cikgu? Oh tidak!..tak minat langsung..
.
Tapi lepas je berkahwin dengan
Noor Azally Mohamad tetiba dia minta jadi cikgu. Akhirnya terpaksa ku ikut
.
Bermula dari Maktab perguruan Perempuan Melayu Melaka, segalanya bermula. Selesai KPLD aku terus dihantar ke Sekolah menengah Kebangsaan Rahmat ( 3.1.1998)
orang pertama aku jumpa Halimaton Kamarudin . Teman inspirasi, teman mendengar masalah, teman masak bagi aku makan... Masuk je sekolah tu aku diberi tugas mengajar fizik. Alamak..subjek yang paling aku benci masa kat sekolah dulu. Kenapa la aku kena ajar ni.
Ambil alih kelas dari guru yang berpindah. Kena ajar math tingkatan 4..math tingkatan 5 fizik tingkatan 4 fizik tingkatan 5, sains tingkatan 2. Ya Allah rasanya nak pecah kepala.aku fikir nak mengajor. Biasa menangis sebab kena ajor fizik..haha..

Atas keprihatinan cik Hjh Norsipah akhirnya tugas dikurangkan , ajar fizik form 4, form 5 sains form 1, form 2. Tapi fizik tetap tak boleh bagi irang lain..haha..
Tapi time mengajar fizik memang paling win. Mana aku pergi buku fizik sentiasa jadi teman. Balik kampung bawa buku fizik study dalam kereta. Sepanjang nak mengajar setiap bab aku siapkan nota ringkas guna OHP( sekarang dah cangggih pakai LCD)..dan masih ada sampai sekarang..aku terkenal dikalangan pelajar2 kelas aliran sains..sebut je nama cikgu suhaila..oooo..macam "rimau" mujurla aku ni tak makan orang..haha

Banyak pengalaman manis dan pahit kat sekolah rahmat. Tempat dimana kerjaya aku bermula. Tempat aku mula jatuh cinta..oppss..jatuh cinta dengan fizik..hihi..dulu menci tapi sekarang dah sayang sangat.bermula episod jadi guru disiplin. Eh..ketot aku pun orang soh jadi guru disiplin...dah la tu , lama pulak jadi guru disiplin kat sana.
.
Selepas 12 tahun mengajar kat Rahmat , nak beralih arah. Minta pindah. Tak diluluskan. Next ..minta lagi..lulus..yeiii..dapat sekolah dekat dengan rumah. Laluan harian aku depan sekolah ni. Tak sangka kena ajar sini plak..
.
1 Disember 2010 mula mendaftar disekolah Menengah Ghafar Baba. Orang pertama ku jumpa disana.
Suzaini Samsuddin. Guru PJK
Masuk SGB ..tetap dan berpencen mengajar fizik. Satu lagi kejutan budaya..dari sekolah biasa biasa..masuk sekolah Kluster. So perangai mengajar sekolah lama masih terbawa2.
Garang? Tegas? Itu sudah semestinya..masih disuruh pegang jawatan Guru pengawas..guru.disiplin sampai menjejakkan kaki keluar dari sekolah tu.
Dunia guru penuh cabaran. Kau dibenci dikutuk oleh anak.murid, kau dimarahi ibu bapa, kau diugut pelajar..kes polis? Namun masih ada yang sayang...
Semua itu asam garam . Bila dikenang kenang semuanya sudah menjadi sejarah.
.
Semuanya adalah kenangan manis yang tidak pernah luput dari ingatan. Dulu aku tak nak jadi cikgu tapi sekarang jiwa guru dah sebati dalam jiwa aku.
.
Bahagia melihat kejayaan anak anak didik . Syukur alhamdulillah. Hari demi hari usia makin bertambah. Suatu hari nanti pastinya aku bakal bergelar jenazah. Seandainya ada sebaris ayat dari aku yang masih anak anak.muridku amalkan..semoga ia menjadi bekalan untuk aku disana nanti.

hari guru 2016
Kenangan Dihari Guru 2016 bersama cikgu Khadijah Risip

.
5 September 2016 aku tinggalkan dunia sekolah. Rezeki aku dijemput untuk menyambung pengajian. Di sini..UKM menjadi rumah kedua aku. Bersama teman teman guru yang senasib dengan aku. Dunia berbeza dan penuh kisah suka duka. 1 tahun bakal selesai menanti 1 tahin berbaki.
Hari ni kami semua tak sambut hari guru. Walaupun sedih tapi apakan daya. Sedar diri sikit ko bukan cikgu tapi student..hihi..
.
2 tahun sekolah ditinggalkan , selepas ni dimana hala tuju aku? Hanya Allah yang tahu.
SELAMAT HARI GURU kepada semua teman2 guruku sekelian. Semoga semua guru guru dalam dunia ini sentiasa dibawah payungan Allah. Diberkati usia mereka dan dikurniakan kebahagiaan dunia akhirat..
Hari ni genaplah 19 tahun 4 bulan aku bergelar guru


ruangan guru mingguan wanita


Diberi peluang memenuhi ruangan Guru dalam majalah
Mingguan Wanita
30 Dis - 5 jan 2017
Page 36



Monday, 24 April 2017

FIBROID SEBESAR 10 CM MENGECUT AKHIRNYA BOLEH BERSALIN NORMAL

SUPERMOM SHAKLEE STORY MUSIM KE 3
TESTIMONI 16: NURHAYATUL NIRA
[ACTIVE FYBROID SEBESAR 10CM MENGECUT DAN AKHIRNYA BOLEH BERSALIN NORMAL]
.
Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Nama saya Nurhayatul Nira binti Ramli, berusia 37 tahun dan baru sahaja melahirkan anak keempat Januari yang lepas.
.
Saya berkenalan dengan Shaklee dah lama, cuma tidak secara konsisten sebelum ni. Saya selalu mengadu pada kawan saya, Azlinda Ismail (SID 866459) tentang penat dan sakit-sakit badan yang saya alami. Beliau mengesyorkan saya mengambil multivitamin, Vitamin c dan kalsium disebabkan jadual kerja dan pemakanan saya yang tidak menentu. Alhamdulillah kesihatan saya bertambah baik dan lebih bertenaga. Niat saya mengambil suplemen adalah untuk sihat, serta kesihatan itu dapat saya gunakan untuk beribadat dengan lebih sempurna.
.
Bagaimanapun, saya mendapat "kesan sampingan" daripada pengambilan suplemen tersebut. Saya bukan sahaja semakin sihat, namun saya juga disahkan hamil di kala anak bongsu saya waktu itu berumur 5 tahun. Saya tidak langsung merasa penat di awal kehamilan sedangkan ketika itu saya berada di dalam lawatan kerja di sekitar United Kingdom selama 2 minggu.
Pasangan mana yang tak gembira bila dikhabarkan tentang zuriat yang bakal mereka timang. Bertambah gembira pada waktu scan, doktor mengatakan ada 2 kantung di situ!
.
Namun, selepas detailed scan dilakukan, doktor mengesahkan, kantung itu bukanlah kembar seperti yang disangkakan. Malang sekali ianya adalah cyst sebesar 5.2 cm. Tidak mahu putus asa, kami mendapatkan nasihat pakar seterusnya. Lebih memilukan, rupa-rupanya ia bukan cyst, namun active fibroid yang sebesar 6.7 cm kini berada dalam kandungan saya. Doktor menasihatkan agar saya melalui pembedahan caesaeran berikutan saiz fibroid yang semakin membesar dan membahayakan diri saya.
.
Saya tak mahu putus asa. Saya selalu mendengar kehebatan tonik ajaib di wall sahabat saya. Saya nekad mencuba di atas risiko sendiri. Maka bemulalah episod saya dan Vivix. Ketika check up keempat, saiz fibroid hampir 10 cm dan saya teruskan ambil Vivix dengan konsisten dan yakin. Sahabat saya turut mencadangkan Omega Guard yang bertindak anti-radang sebagai menggantikan Vivix.
.
Alhamdulillah, pada 19 December 2016, checkup dengan pakar menunjukkan fibroid mengecil kepada 4.7 cm. Checkup terakhir pada Januari 2017 pula, pakar mengesahkan saiz fibroid ialah 4.2 cm dan lebih menggembirakan saya tidak perlu menjalani sebarang pembedahan kerana kepala bayi pun telah engaged.
.
Mengimbas kembali detik-detik kelahiran anak keempat saya. Kelahiran yang mudah dan paling cepat pernah saya rasakan. Pagi itu, saya mengalami kontraksi dan laluan cuma 2cm. Saya sempat bersolat jemaah Maghrib di masjid sebelum ke hospital malam itu. 9 malam, saya didaftarkan di Hospital Serdang. Saya sudah bersedia untuk melahirkan pada jam 9.30 malam.
Akhirnya pada 10:05 malam, 29 Januari 2017, lahirlah Ainur Mardhiah binti Abdul Muttalib ke dunia.Tanpa pembedahan, tanpa sebarang koyakan. Alhamdulillah.
.
Selepas je bersalin, saya terus minum 3 sudu Vivix supaya lebih bertenaga dan mahukan recovery yang cepat. Pada 30 Januari 2017, jam 6.30 pagi, doktor memeriksa saya dan akhirnya dibenarkan discharge pada jam 10 pagi itu juga. 13 jam sahaja di hospital, rekod untuk kelahiran semua anak-anak saya!
.
Saya masih lagi berpantang ketika testimoni ini ditulis, berpantang sendiri sambil menguruskan anak-anak seramai 4 orang yang masih kecil bukanlah sesuatu yang mudah. Namun kita sendiri yang memudahkannya dengan pengambilan suplemen yang betul dan berkualiti.
.
Terima kasih kerana dipertemukan dengan suplemen yang sangat berkualiti ini.

Friday, 21 April 2017

CARA MODEN MENGECUTKAN CYST TANPA PEMBEDAHAN


Cyst di rahim wanita. Bagi isteri ,apabila mereka mengetahui kehadiran cyst di dalam rahim mereka, mungkin perasan wanita tersebut bercampur baur antara sedih dan malu dan ada yang tertekan . Mungkin layanan suaminya juga semakin pudar terhadapnya. Dapatkah anda membayangkan apabila suami mendekati isterinya  pada waktu malam dengan perut yang membesar bukan berisi bayi didalamnya?
ovarian cyst

Bagi anda yang sedang mencari-cari kaedah untuk mengecutkan  cyst ini dan mengembalikan kesihatan dan kesuburan , saya syorkan supaya anda mencuba VIVIX dan GLA.

Kenapa saya syorkan VIVIX dan GLA?
Vivix dan GLA adalah suplimen , bukannya ubat. Ia tidak mengandungi bahan terlarang atau bahan sintetik untuk menahan sakit. Ia merupakan suplimen yang di akui secara sintifik semulajadi, berkesan dan selamat digunakan walaupun dalam jangka masa panjang 10 ke 20 tahun keatas. Menurut kajian LANDMARK STUDY, semakin konsinsten pengguna menggunakannya , tahap kesihatan mereka semakin baik berbanding mereka yang mengamalkan suplimen lain.
Vivix
Vivix mengandungi antioksida yang sangat tinggi. Biasanya anti oksida memang wujud dari dalam tubuh kita. Tetapi apabila usia kita semakin bertambah, antioksida di dalam badan tidak dapat melindungi tubuh dari kesan radikal bebas yang menyerang kedalam sel kita setiap hari.

Dengan kehadiran aktioksida di dalam vivix dapat memberi pendinding yang kuat dalam menghadapi kesan radiasi dari luar serta dapat memelihara sel-sel di dalam badan dari  teroksida.
Vivix juga sangat membantu untuk membuang toksin sehingga ke tahap sel. Ia membantu membaiki sel sel badan yang telah rosak dan sel yang tidak berfungsi sepenuhnya. Toksin dapat disingkirkan dari dalam organ seperti hati, ginjal atau buah pinggang.

Vivix akan bertindak untuk memberikan tenaga kepada sel badan yang lemah. Pengambilan ubat tahan sakit ketika ketika serangan kesakitan akibat cyst akan menyebabkan kerosakan sel bertambah dan menganggu sistem badan.

Disebabkan kejadian cyst ini melibatkan sel. Maka sangat sesuai sangat jika vivix diamalkan untuk mendapatkan sel yang sihat .
Bagaimana GLA Complex membantu merawat cyst?





  • GLA (gamma linolenic acid) adalah sejenis asid lemak Omega-6 yang diperlukan badan untukmembentuk prostaglandin iaitu sejenis bahan berupa hormon yang mengawal keradangan dan mengawal atur proses badan yang normal. 
  • Jadi dengan menambahkan kuantiti prostaglandin dalam badan, ia dapat mengecutkan cyst dan mengawal imbangan hormon untuk mengelakkan pembentukan cyst baru sekaligus merawat masalah cyst anda.


Bukan setakat Vivix dan GLA sahaja tetapi set vitamin Shaklee memang diperakui hinggakan ada landmark study. Malah doktor sendiri memperakui keberkesanan vitamin Shaklee.


MESTI BACA: TESTIMONI-TESTIMONI MEREKA YANG BERJAYA KECUTKAN CYST TANPA PEMBEDAHAN

TESTIMONI CYST KECUT SELEPAS MINUM VIVIX

cara kecutkan cyst
Kelainan sel pada ovari juga boleh mengakibatkan kanser ovari. Doktor sahkan kanser ovari sudah clear.

cara kecutkan cyst

Haid yang tidak teratur boleh menyebabkan risiko terjadinya cyst. Period yang teratur membantu anda sihat dan bebas dari cyst.
cara kecutkan cyst
Minggu lepas cyst 10 cm, doktor yang mengesahkan cyst mengecil menjadi 9cm selepas sebotol vivix

cara kecutkan cyst
Doktor buat O& G dan cyst sudah tidak ada. Dan disahkan hamil selepas cyst mengecut. Alhamdulillah

cara kecutkan cyst
Saya punya kitaranhaid dah lancar. haid saya dah keluar dua bulan berturut-turut. Dulu bertahun tahun  memang amazing. Saya harap breast lump saya akan mengecil


Nasihat saya kepada anda yang mengalami masalah cyst, sila bertindak segera . Sendainya anda mengalami masalah senggugut, masalah period tidak teratur, mengalami sakit dibahagian peranakan dan sakit ketiaka bersama dengan suami, sila amalkan vivix dengan segera sebelum masalah anda semakin parah.

Untuk mendapatkan vivix dengan segera sila

 


UNTUK HARGA YANG LEBIH BERBALOI

PUNCA DAN JENIS JENIS CYST YANG WAJIB ANDA TAHU

Saban hari ada saja kawan kawan rapat atau saudara mara jauh atau dekat dikhabarkan dengan  cyst.Ada yang masih muda belasan tahun pun dah di sahkan ada cyst.  Bagi isteri ,apabila mereka mengetahui kehadiran cyst di dalam Rahim mereka, perasan wanita tersebut bercampur baur antara sedih dan malu dan ada yang tertekan . Mungkin layanan suaminya juga semakin pudar terhadapnya. Dapatkah anda membayangkan apabila suami mendekati isterinya  pada waktu malam dengan perut yang membesar bukan berisi bayi didalamnya?

Untuk mengetahui lebih lanjut tentang cyst jom kita baca apa itu cyst? Bagaimana cyst boleh berlaku? Siapa berisiko untuk mengidap cyst? Diharap agar info ini dapat membantu anda yang mengalami masalah cyst.
Ada yang kata , di dalam  cyst itu terdapat cecair sama ada cecair bercampur protein, darah beku, darah haid, minyak dan lemak, lendir. Ianya juga boleh disertai dengan daging yang mungkin kanser, rambut, cartilage atau tulang. Walau bagaimana pun, bagi mengenalpasti apakah jenis cyst anda, sudah pasti anda perlu mendapatkan pengesahan daripada doctor yang mungkin akan menjalankan pemeriksaan terlebih dahulu.

APAKAH JENIS JENIS CYST?
1.FUNCTIONAL CYST
a.Follicle cyst terjadi apabila folikel tidak pecah untuk melepaskan ovum. Ia terus berkembang dan membesar.
b. Luteal cyst pula berlaku apabila ovum telah dibebaskan tetapi kantung pula membesar . namun ia akan hilang dalam beberapa minggu tetapi ada juga kes yang membesar melebihi 5cm. Ia boleh membesar dan pecah yang menyebakan kesakitan.

Kedua dua Cyst jenis ini mudah hilang dalam masa singkat 1- 3 bulan. Ia dikategorikan sebagai fuctional cyst yang terjadi ketika ovari masih berfungsi atau ketika ovulasi.




             Luteal Cyst                                                    Follicle cyst

2.ENDOMETRIOMA (chocolate cyst)

Ia biasanya terjadi keatas wanita yang mempunyai masalah endometriosis. Ia terjadi apabila endometrium (tisu lapisan Rahim) tumbuh diluar Rahim. Ia menyebakan kesakitan semasa kitaran haid atau semasa hubungan suami isteri. Endometriosis tidak boleh dipandang remeh kerana ia boleh menjadi penyebab utama kemandulan wanita.



3.CYSTADENOMA

Cyst ini terbentuk daripada sel sel permukaan luar ovari. Ia menyebakan kesakitan. Cyst ini dipenuhi dengan cecair kekuningan dan pekat dan mampu membesar.


4.DERMOID CYST

Ia mengandungi pelbagai jenis tisu primitive seperti bahan lemak, rambut ,gigi, serpihan tulang dan tisu rawan. Ia mampu membesar dan menyebabkan kesakitan.



5.POLYCYSTIC OVARI

Ia juga dikenali sebagai PCOS yang disebabkan oleh timbunan cyst cyst kecil yang berganda akibat ketidakseimbangan hormone. Ia terjadi pada wanita yang mempunyai masalah dalam kitaran haid yang tidak teratur.


APAKAH PUNCA PUNCA CYST?

1.      Parasit Cyst

2.    Tumor

3.     Keadaan genetic

4.    Jangkitan( infections)

5.     Embryo tidak membesar dengan sempurna

6.    Kecatatan sel sel

7.     Keadaan radang yang kronik

8.     Penyumbatan saluran dalam badan menyebabkan pembinaan cecair

9.    Kecederaan yang menyebabkan saluran pecah

10.  Faktor persekitaran

11.    Pemakanan
ADAKAH CYST PERLU MENJALANI PEMBEDAHAN?

Dr Zubaidy  di dalam penulisannya menyatakan bahawa Ovarian cyst bukanlah bersifat penyakit . Setiap kali wanita normal mengalami haid, ovari akan membentuk gelembung yang dipanggil sebagai ovarian folikel. Disitu terdapat benih wanita yang dipanggil ovum. Selepas ia dikeluarkan melalui darah haid, sepatutnya ovarian folikel ini mengecut. Tetapi ada sesetengah dari wanita yang ovarian folikelnya tidak mengecut dan membesar melebihi 2cm dan ia dipanggil ovarian cyst.

ADAKAH OVARIAN CYST MERBAHAYA?

Menurut Dr Zubaidy lagi, 95% dari ovarian cyst ini tak merbahaya dan ia bukan penyakit kerana ia merupakan sifat semulajadi bagi fisiologi wanita.

BILAKAH PEMBEDAHAN OVARIAN CYST DI LAKUKAN?


pembedahan cyst


Ovarian cyst kadang -kadang ia boleh membawa kemudaratan apabila pesakit tersebut mengalami sakit dibahagian bawah abdomen, sakit pada payudara ,rasa letih , masalah kesuburan dan sakit kepala. Menurutnya lagi tidak semua ovarian cyst perlu dibuat pembedahan pembuangan ovari kecuali

A.   ovarian cyst berlaku pada kedua-dua ovari

B.    Saiz cyst itu melebihi 5cm

C.    Ovarian cyst tidak mengecil walaupun telah mengalami kitaran haid 2- 3 kali

D.   Ultrasound menunjukkan ia bukan ovarian cyst biasa

E.    Pesakit mengalami ketumbuhan ovarian dan disamping itu pesakit tidak pernah mengalami kitaran haid  langsung, pesakit adalah gadis remaja, pesakit telah menopause , pesakit mengambil pil perancang.

Ovarian cyst boleh dikeluarkan tanpa mencederakan organ ovari dan kesuburan masih dapat dikekalkan. Walubagaimanapun ketumbuhan ovarian cyst masih boleh berulang .


Bagi anda yang mencari -cari cara untuk mengecutkan cyst tanpa pembedahan sila KLIK DISINI


Tuesday, 18 April 2017

CARA VIVIX MEMBANTU MENGURANGKAN KETAGIHAN MEROKOK

  Assalamualaikum . Hari kak su nak share bagaimana vivix membantu anda yang cuba sedaya upaya hendak merokok.Bila dah baca kelebihan vivix ini , pastinya anda lebih yakinbagaiman vivix boleh bantu anda yang hendak berhenti merokok



Bagaimana Vivix Bertindakbalas membantu berhenti merokok?

Vivix sangat baik sehingga dapat memberi satu kesan sangat impresif dalam masa yang singkat kerana:-

1. VIVIX MENGHILANGKAN KETAGIHAN MEROKOK
Bahan utama dalam rokok adalah nikotin. Setiap kali perokok menghisap rokok nikotin akan meresap ke salur darah dan sel sel darah perokok. Seperti mana yang kita tahu , nikotin akan menyebabkan rasa ketagihan untuk merokok. Oleh itu vivix akan bertindak untuk detoks nikotind alam darah tadi keluar dari badan. Apabila nikotin telah disingkirkan maka hilanglah rasa ketagihan merokok.

2. VIVIX MENGHILANGKAN RASA "FEELING" SEDAP UNTUK MEROKOK
Perokok biasanya rasa rokok ni macam sedap je kan. Tapi bila perokok minum vivix akan menyebabkan rasa rokok jadi tak sedap

3. VIVIX MENGURANGKAN SIMPTOM KETAGIHAN BILA BERHENTI MEROKOK
Perokok tegar yang berhenti merokok akan merasa emosi terganggu, kurang daya tumpuan , rasa bosan, kegelisahan, kemurungan, mudah letih, batuk, selera makan bertambah, berat badan naik. Vivix akan mengurangkansimptom simptom tadi.

4.VIVIX MENGGANTIKAN SEL SEL ROSAK KEPADA SEL BARU

 Vivix sangat membantu proses memberhentikan proses merokok apabila perokok merakan rokok tidak sedap atau pahit.

Selain daripada vivix anda juga perlu juga mengambil DTX complex. Kerana DTX dicipta khas untuk menyingkirkan toksin  daripada hati.Perokok tegar sudah pastinya mempunyai kesan buruk pada hati. Radikal bebas yang di sedut daripada asap rokok memberi risiko yang sangat tinggi menyebabkan kerosakan pada hati.

Jika anda benar -benar inginkan diri sendiri, suami atau anak berhenti merokok, sudah pastinya anda perlukan vivix dan DTX complex kerana kedua-duanya sangat membantu dalam proses memberhentikan merokok seterusnya memastikan sel sel dalam badan si perokok kembali sihat. Jika anda berhenti merokok tetapi masih membiarkan segala toksin akibat rokok  masih di dalam badan selagi itulah anda masih beriko untukmendapat penyakit lain. Jadi bertindaklah sekarang seblum terlambat.

Berikut adalah testimoni testimoni mereka yang telah berjaya berhenti merokok dengan bantuan vivix.


BERHENTII MEROKOK

Customer amik vivix sebab nak bantu masalah hypertiroid. At the same time dia pun merokok. Lepas consume vivix , rasa rokok tak sedap . Alhamdulillah berjaya kurangkan dan stop terus masalah ketagihan merokok


BERHENTI MEROKOK
Suami saya dah berhenti merokok. Amik vivix tak sampai sebulan. My adik ipar pulak reduce smoke lepas amik vivix.

Suami saya dulu memang susah dan berhenti merokok .Setiap tahun ada azamnya nak berhenti merokok tapi hanya cakap jer. Last tahun lepas saya bagi dia vivix. Suami minum jer. Dia tanya vitamin apa ni sedap jer. Sampai 2 kali minum. Bila time nak merokok hanya separuh je hisap. Dia kata rokok apa ni, pahit semacam jer. Last rokok ade separuh kotak dibuang jer. Dah tak beli ,alhamdulillah


Jika anda inginkan manfaat maksimum daripada vivix ini, boleh dapatkannya sekarang dari saya. 


Anda inginkan harga lebih jimat?




TERUS HUBUNGI SAYA






Monday, 17 April 2017

3 GOLONGAN PENDERITA SAKIT LUTUT DAN SENDI AKIBAT SALAH PILIH RAWATAN



Sakit sendi dan lutut memang sangat memeritkan. Sukar untuk bergerak, apatah lagi nak berjalan jauh atau mendirikan solat dengan sempurna. kaki tak dapat dibengkokkan 90 darjah ketika solat . Alangkah ruginya jika masalah ini tidak dapat diatasi segera. Ia mungkin menyebabkan kehidupan terbatas dan ibadah juga tidak dapat dijalank dengan sempurna. Berbagai langkah telah diambil oleh penderita sakit sendi dan lutut . Antaranya ialah berurut , berbomoh ,“sese” dan bedah “batin”. 

SAKIT SENDI DAN LUTUT





Masalahnya ialah sakit lutut tidak juga berkurangan malah semakin teruk saban tahun. Dah pergi ke Klinik Swasta, Klinik kerajaan, hospital swasta ataupun hospital kerajaan  memang sudah puas dan jemu dengan memakan ubat penahan sakit tetapi sakit lutut tetap semakin teruk. Berjumpa pakar doktor orthopaedic juga tidak mampu mengurangi atau membaik pulih sakit lutut malah rawatan tetap dengan ubat NSAID (penahan sakit).Akhirnya, penderita sakit lutut berkesudahan dengan 3 keputusan akhir ini.


3 GOLONGAN PENDERITA SAKIT LUTUT DAN SENDI



GOLONGAN 1: BERSERAH PADA TAKDIR

Kumpulan yang pertama adalah yang sudah kecewa dan menerima sahaja hakikat bahawa sakit lutut sebagai takdir untuk mereka. Yang pasti meraka ini telah berusaha semua cara-cara diatas tetapi tidak mahu melakukan pembedahan tukar lutut palsu. Mereka ini bertahan dengan memakan ubat penahan sakit sahaja dan biasanya juga mereka ini akan mengalami sakit gastrik juga sebagai kesan sampingan dari ubat penahan sakit tersebut.



GOLONGAN 2: TERPERANGKAP DENGAN STEROID



 Ini sering terjadi apabila pergi keklinik-klinik swasta yang kurang bertanggungjawab dan pesakit lutut akan diberikan suntikan 'steroid' yang kuat seperti 'Diprospan'. Pesakit lutut akan berasa kuat dan lebih sehat untuk tempoh 3 ke 4 bulan dan selepas itu sakit bertambah kuat lagi. Setelah 3 ke 4 kali suntikan pasti keadaan pesakit akan mula berubah dengan berbagai komplikasi. Ada juga sebahagian pesakit yang diberikan steroid oleh 'Sinseh' ataupun memakan ubat-ubat sakit lutut yang di jual dikedai-kedai cina ataupun ramai juga yang mengambil steroid melalui jamu-jamu tempatan atau dari Indonesia yang tiada kelulusan KKM. Kumpulan ini biasanya lebih malang dengan berbagai -bagai penderitaan seperti kencing manis dan darah tinggi yang  tidak terkawal dan sakit lutut yang lebih teruk.



GOLONGAN KE TIGA : PEMBEDAHAN TKR (Total Knee Replacement Therapy").


BEDAH LUTUT

Biasanya mereka yang terlalu tua ataupun terlalu gemuk tidak sesuai untuk pembedahan TKR. Setelah  pembedahan mereka tidak boleh lagi membengkokan lutut mereka lebih dari 90 darjah . Ada juga kumpulan ini yang kurang bernasib baik dengan terpaksa menjalani pembedahan berulang 2 ke 3 kali kerana berbagai komplikasi seperti infeksi, screw terbuka/longgar, alat dislocated atau berbagai lagi alasan. Kos rawaatn TKR ini adalah mahal dan boleh mencecah RM 20 ribu ke RM 40 ribu untuk sebelah lutut. Kesakitan setelah TKR hanya akan diberi ubat penahan sakit juga.



Sebenar nya sakit lutut tidak seharusnya melalui atau sampai kepada salah satu daripada tiga kumpulan diatas sekiranya pemahaman punca sakit lutut, langkah-langkah pencegahan dan rawatan yang betul dapat dilakukan dari peringkat awal.

MESTI BACA: Ikuti bagaimana penderita sakit lutut dan sendi berjaya mengatasi masalah mereka dengan cepat dan selamat .DISINI

Sunday, 16 April 2017

CARA MERAWAT SAKIT LUTUT DENGAN CEPAT DAN SELAMAT


Sakit lutut ini dalam istilah perubatan adalah osteoartritis atau dikenali juga sebagai artritis degeneratif. 10 ke 20 peratus orang dewasa akan diserang sakit lutut. Serangan sakit lutut dan sendi sering menyerang golongan lelaki bermula pada usia 45 tahun manakala wanita kira-kira usia 55 tahun. Tetapi ada juga dikalangan wanita yang mengalami sakit lutut pada usia 40 an kerana factor factor lain.

SAKIT SENDI


Pelbagai kaedah rawatan sakit lutut dan sendi telah di cuba oleh mereka yang mengalaminya. Namu ramai yang tidak dapat mengatasi masalah tersebut kerana salah pilih cara rawatan yang selamat.


sendi tak sihat

Jika anda tidak  mahu menjadi seperti 3 golongan ini: 3GOLONGAN MENDERITA SAKIT LUTUT KERANA TERSALAH PILIH KAEDAH RAWATAN

Maka anda sepatutnya mengamalkan cara yang paling berkesan seperti berikut.

 LANGKAH MUDAH ELAK DAN UBATI MASALAH SAKIT SENDI DAN  LUTUT


MENURUNKAN PARAS TOKSIN A.G.E  DIDALAM BADAN ANDA
Apa itu A.G.E? Ia adalah singkatan daripada Advanced Glycation End Produk. Ia tidak merujuk kepada berapa umur kita. Ia adalah sejenis toksin yang muncul apabila sesuatu makanan dipanaskan , dipanggang, digoreng atau dipasteur. Penimbunan protein A.G.E di dalam badan menyebabkan kerosakan tahap sellular yang akan menggangu keutuhan sel dan panjang umur  sel. A.G.E juga akan merosakkan protein tertentu dalam badan yang akan menyebabkan berlakunya keradangan . Jika A.G.E terbentuk di lutut maka  ia akan menyebabkan kepada radang sendi.


Kajian pada 2009 mendapati, pengambilan makanan yang dimasak pada suhu rendah dalam diet mampu membantu mengurangkan paras A.G.E

APAKAH PRODUK YANG MEMBANTU MENURUNKAN PARAS AGE DI DALAM BADAN?
Sudah semestinya vivix. Vivixmerupakan suplimen anti penuaan terbaik di dunia yang dibangunkan selepas penyelidikan bertahun-tahun oleh shaklee, syarikat no 1 suplimen di Amerika Syarikat. Di dalam makmal , ramuan utama vivix iaitu Muscadine grape, purple  carrot , eldeberry dan polygium cuspidatum menunjukkan impak kepada 4 mekanisme penting penuaan tahap sellular iaitu


1. Menghalang daripada kerosakan DNA
Setiap hari sel tubuh diserang oleh hampir sejuta serangan yang akan merosakkan DNA. Serangan ini akan merosakkan pengakalan data genetik dan ia menjadi satu "kesilapan" pada sel. Sel sel lain akan turut mengikut kesilapan tersebut menyebabkan fungsi sel terganggu. Oleh itu resviratrol di dalam vivix dapat memelihara sel daripada terus rosak


2. Memberi impak positif kepada pengawalan genetik
Dalam kajian LANDMARK STUDY menunjukkan bahawa ramua vivix iaitu resviratrol dan polifenol dapat mengaktifkan satu pengawalan gentik utama yang membantu melambatkan penuaan tahap sellular.
3. Menggalakkan pengeluaran tenaga kepada sel sel
Ramuan vivix dapat menjana tenaga dengan lebih baik kepada sel dan meningkatkan kecekapan fungsi  sel.
4. Ramuan vivix adalah 10 kali lebih kuat daripada resviratrol di dalam wain merah yang mampu untuk memelihara sel daripada kerosakan tahap sellular akibat daripada penimbunan protein AGE yang berlebihan. Purple carrot di dalam vivix bersifat antioksidan , anti radang , anti mikrobial dan anti carcinogen . Ia juga berkebolehan membantu penjagaan salur darah dan  platlet darah  . Penimbunan protein A.G.E di dalam badan menyebabkan kerosakan tahap sellular yang akan menggangu keutuhan sel dan panjang umur  sel. A.G.E juga akan merosakkan protein tertentu dalam badan yang akan menyebabkan berlakunya keradangan . Jika A.G.E terbentuk di lutut maka  ia akan menyebabkan  radang pada sendi.
Vivix sangat sangat diperlukan bagi mengurangkan penimbunan protein AGE didalam badan pesakit sendi dan lutut. Ia penting bagi anda yang mahukan kesembuhan dengan segera melalui produk yang SELAMAT, BERKESAN DAN SEMULAJADI  tanpa steroid.

KANDUNGAN VIVIX




TESTIMONI PENGGUNA VIVIX SEMBUH DARI SAKIT LUTUT
TESTIMONI VIVIX SEMBUH SAKIT LUTUT

Alhamdulillah ,lebih kurang 4 bulan akak sakit lutut. 2 minggu lepas akak mula ambil vivix . hari ni kat sekolah memang rasa perbezaannya . Sakit lutut dan kurang. Sejak dua hari lepas yang paling best dah boeh solat tanpa guna kerusi. Terima kasih dik kerana kenalkan dengan vivix


TESTIMONI VIVIX SEMBUH SAKIT LUTUT
Sekarang saya tak makan ubat hospital dah Dah 1 minggu tak makan ubat. Seminggu ambil vivix dah boleh solat macam biasa . Sebelum ni solat atas kerusi je. Dah boleh jalan jalan danbuat kerja rumah sendiri. Sebelum ni nak gerak pun susah.

TESTIMONI VIVIX SEMBUH SAKIT LUTUT


Mak saya memang ada masalah sendi kat lutut. Bendalir di lutut mak pernah kering masa dulu msa tahun 2013. Sampai satu tahap ligamen dekat bahagian lutut koyak. Mak terpaksa di tahan ward dan kena masukkan cecair kat lutut.  Doktor kata biasanya cecair tu tahan paling lama 2 tahun . Paling cepat 6 bulan bergantung pada keadaan. Dulu mak makan AJHT dan OMEGA guard je. Kadang kadang datang juga rasa sakit lutu tu. Mak tak boleh jalan jauh jauh. Tapi sekarang dah dekat 3 bulan mak konsisten vivix dan kolegen shaklee , lutut mak semakin baik dan dah boleh turun sujud tanpa perlu tahan guna tangan. Alhamdulillah .mak makin ok. Semoga lutut mak makin baik. Insyaallah senang  mak nak beribadat.

Kenapa Anda Perlu Membuat Pilihan Dengan Berhati-hati?


Terdapat kes dimana seorang wanita berusia 50an yang terjatuh dari kerusi mengalami patah tulang punggung. Apabila di buat x-ray , beliau telah mengalami masalah tulang reput (osteoporosis) . Apabila di buat penilitian, rupanya beliau mengamalkan ubat herba yang dipercayai bercampur dengan steroid untuk melegakan sakit lutut beliau selama ini. ( Facebook Dr Zubaidy)


Kebanyakan ubat sakit lutut yang dijual dipasaran sekarang mengadungi steroid. Pesakit akan merasa hilang kesakitan serta merta selepas sahaja pengambilan ubat tersebut. Ini menunjukkan bahawa ubat itu mengandungi steroid( ubat tahan sakit). Jika pengambilannya adalah bererusan , kesannya akan menyebabkan berat badan meningkat  mendadak, pipi menembam, tulang mereput dan ia sangat merbahaya kerana boleh menyebabkan masalah buah pinggang.

Anda perlu berhati-hati memlih ubat atau suplimen . Walupun ianya murah dan memberi kesan serta merta, tetapi boleh membawa mudarat kepada kesihatan kita akan datang.


Jika anda inginkan manfaat maksimum daripada vivix ini, boleh dapatkannya sekarang dari saya. 

Dapatakan vivix anda .


Anda inginkan harga lebih jimat?



TERUS HUBUNGI SAYA