Wednesday, 30 July 2014

18 TAHUN BERAYA DI MELAKA

Dah raya dah..tahun ni 39 tahun dah beraya. ..Alhamdulillah..panjang lagi umur aku..Betul la..dah umur 39 tahun kan..nak masuk 4 series daaa...tiap tiap tahun nak sambut hari raya mesti jadi persoalan. .mana nak balik beraya?ramai yang bergilir gilir balik raya kampung masing2...tapi aku lagi best..tak payah gilir pun...

Tiap tiap tahun menyambut aidilfitri di Melaka..rumah ibu mertuaku...haha..sedar tak sedar dah 18 tahun dah sambut raya kat melaka...ada juga sekali sekala ajak cik abang sambut raya kat Penang..tapi...rayuanku tidak diterima...tapi tak jadi masalah pun..Aku ni malas nak pikir..raya kat mana pun ok jek...Yang penting dapat balik raya jumpa mak abah..

Lagi pun first day raya dah sampai dahsampai pun kampung..Alhamdulillah..kami berkumpul 6 beradik kat kampung..memang meriah..ada 19 0rang cucu...walaupun mak dah tiada tapi kemeriahan masih terasa..

Tiap2 tahun mesti buat BBQ...malam ni nak buat Api api steamboat pulak...seronok..gaduh2..gurau sendavdan tawa riang...membuatkan abah senyum gembira bila melihat anak cucu dia yang kepoh2 dan ceria aktif...

Semoga tahun depan kita semua dapat menyambung tradisi mengikat ikatan kasih sayang...      
raya 2014








Saturday, 19 July 2014

SIAPA SAYA?

suhaila abdul
Assalamualikum...
Terima kasih kerana sudi melawati coretan dalam blog saya ni...

Nak berkenalan dengan saya...
My full name..Nor Suhaila Abdul..Berasal dari Penang..bukan anak mummy tapi anak Abdul bin Ahmad.
Telah berkeluarga dengan pasangan hati Noor Azally bin Mohamad.

Anak?
Anak dah 5, anak sulung dah berusia 16 tahun , anak ke dua 13 tahun, anak ke tiga 11 tahun, anak ke empat 6 tahun dan anak bongsu 2 tahun...

Kerja?
Kerja cikgu...dah 18 tahun mengajar..sekarang mengajar di SMK Ghafar Baba Masjid Tanah Melaka..
Saya adalah guru fizik dan guru matematik...

Why Shaklee?
Kerana semenjak menggunakan suplimen shaklee, kesihatan saya dan keluarga bertambah baik..Kemudian peluang yang shaklee beri untuk ahlinya mencari pendpan tambahan tidak disia-siakan...kira part time job..Alhamdulillah..semenjak berkongsi kebaikan shaklee,semakinn ramai yang menikmati kehidupan yang lebih sihat..itulah anugerah Allah yang paling penting..SIHAT...
Salam shaklee saya sebagai seniour supervisor..masih mencari ilmu dalam dunia pendidikan dan dunia perniagaan...

Yang penting ...semua yang ada disekeliling aku adalah sumber inspirasiku...

maka wujudlah DUNIAKU ISPIRASIKU.....

Semoga segala perkongsian ini dapat memberi manafaat kepada pembaca yang sudi singgah ke blog saya...terima kasih daun keladi...
rajin rajinn singgah lah lagi...


Friday, 18 July 2014

HIKMAH DISEBALIK MH 370 DAN MH 17

Setiap kali lepas bersahur memang aku tak tidur lagi,,Terus jer siap siap nak pergi sekolah,,jam hampir 5.45 pagi..dari siaran tv  aku dengar berita dari tv3 menyatakan tentang trajedi..tapi aku tak pasti apa.masuk bilik check phone ada member hantar gambar pesawat yang terhempas hancur dan gambar mayat yang menyayat hati.....dalam hati ingat itu di Gaza...rupa rupanya..kisah sedih 
tragedi berlaku dah lama pun..., aku jer baru tahu....Ya Allah..besarnya dugaanMu kepada kami terutama sekali bagi keluarga mereka yang terlibat.Sayunya hati bila dapat tahu Pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH17 yang membawa 295 penumpang didakwa ditembak ketika dalam penerbangan dari Amsterdam ke Kuala Lumpur di sempadan timur Ukraine, malam tadi (waktu tempatan).
Terasa macam murahnya harga nyawa manusia. belum pun MH 370 ditemui..kita dikejutkan lagi dengan tragedi berdarah ini...

Bila baca kenyataan kenyataan ni,terasa sangat...bagaimana pula dengan nasibku??????
Hari ini kita berjumpa..mungkin selepas ini tidak lagi.....

THE HAGUE: Gurauan seorang pemuda Belanda dengan memuat naik gambar di laman Facebooknya beberapa minit selepas menaiki pesawat Malaysian Airlines bahawa ia akan 'hilang', akhirnya bertukar menjadi kenyataan.


Dalam posting berkenaan Cor Pan menyatakan: “Jika ia akan hilang, seperti inilah yang akan berlaku." 


KOTA BHARU: Hasrat pembantu juruterbang penerbangan MH17 Malaysia Airlines (MAS), Ahmad Hakimi Hanapi, 29, untuk menyambut Aidilfitri bersama keluarga di Kelantan tidak kesampaian apabila pesawat itu terhempas di Ukraine, semalam.

Musibah:

Setiap musibah itu datangnya daripada Allah swt. Hakikatnya, Allah swt tidak mendatangkan musibah itu kerana Dia zalim kepada kita. Akan tetapi, Allah swt berikan kita sesuatu musibah kerana Dia CINTAkan kita. Dikatakan bahawa, Allah swt kasih kepada seorang manusia, 70 kali ganda melebihi daripada kasihnya seorang ibu kepada anaknya. Seandainya benar Allah swt kasih dan sayang kepada kita, sudah tentu di sebalik setiap musibah, ada tersimpan satu hikmah. Tiada siapa yang mengetahuinya, melainkan Allah swt. Namun apa yang pasti, setiap hikmah itu sangat berkait rapat dengan dasar CINTA Nya terhadap kita.

Hikmah #1: Allah swt sangat rindu pada kita. Dan Dia mahu kita lebih dekat denganNya.
Adakalanya kita ter”lemas” dengan urusan dunia. Kesibukan menyebabkan kita lalai daripada mengingatiNya. Solat kita penuh dengan dunia. Zikir kita penuh dengan dunia. Sedekah kita juga kerana dunia. Sehingga tiada saat, terdetik di dalam hati kita untuk mengingatiNya. Kalau ada pun, hanya sedikit sahaja..Sehingga boleh dibilang dengan jari jemari sahaja.
Kerana Allah swt sangat SAYANG pada kita, kerana Allah swt sangat CINTA kepada kita, maka Dia tidak sanggup melihat kita terus lemas di dalam dunia. Lantas, dengan kasih sayangNya, Dia terus menarik kita. Bukan untuk merosakkan kita, tetapi untuk menyelamatkan kita.
Inilah yang Allah swt mahukan. Dia sangat rindu mendengar suara hambaNya. Kerana Dia sangat suka mendengar zikir hambaNya, Dia sangat suka mendengar bacaan Al Quran daripada hambaNya. Dia juga sangat suka apabila hambanya menadahkan tangan di dalam tahajudnya, meminta-minta, merintih, merayu, dan menangis di hadapanNya.

Hikmah #2: Allah swt ingin menghapuskan dosa-dosa kita.
Allah swt itu jauh sekali daripada sifat zalim. Allah swt tidak pernah akan menzalimi hamba-hamba yang dicintaiNya. Sedangkan, manusia lah yang menzalimi dirinya sendiri. Manusia menzalimi dirinya sendiri dengan mengingkari perintah-perintah Allah swt. Allah swt perintahkan solat, bukan kerana mahu membebankan manusia. Sedangkan Allah swt memerintahkan solat kerana CINTANya pada manusia. Allah swt perintahkan agar kita menutup aurat, juga kerana Dia cintakan kita. Allah swt perintahkan kita menjaga batas pergaulan lelaki dan wanita, juga kerana cintaNya pada kita.

Hikmah #3: Allah swt ingin menambahkan pahala kita
Dalam sebuah hadis Rasulullah saw bersabda:

Dari Abu Umamah r.a meriwayatkan bahawa, Rasulullah saw ketika meriwayatkan satu hadis Qudsi telah bersabda; “Wahai anak Adam! Jika engkau terus bersabar (bilamana hilangnya sesuatu daripada dirimu) dan engkau harapkan pahala, maka Aku tidak rela membalasimu dengan balasan yang lebih rendah daripada syurga.”(HR Ibnu Majah)

Kasihnya Allah swt kepada kita. Jika kita dapat bersabar dengan musibah yang diberikan olehnya, maka Allah swt akan mengganjari kita dengan SYURGA!  MasyaAllah!!!
Pelajarilah sabar daripada kisah Nabi Ayyub a.s. Allah swt telah matikan anak-anaknya..tetapi baginda masih bersabar. Allah swt telah hancurkan harta bendanya..namun baginda masih bersabar. Allah swt telah uji dengan penyakit..tetapi baginda masih boleh bersabar. Allah swt uji dengan kejian dan cemuhan masyarakat, tetapi baginda masih bersabar. Dan akhir sekali, isteri yang dicintainya juga turut pergi meninggalkannya..tetapi baginda masih lagi bersabar.
Namun, kerana kesabaran baginda, selepas daripada semua musibah itu, Allah swt telah mengurniakannya harta yang melimpah ruah. Allah swt telah memberikan anak-anak yang ramai dan isteri yang solehah. Nabi Ayub a.s telah membuktikan CINTAnya kepada Allah swt. Dalam keadaan susah mahupun senang, baginda tetap setia dengan CINTAnya kepada Allah swt.
Hikmah #4: Allah swt ingin meningkatkan iman kita kepadaNya
Iman itu adalah yakin. Yakin dengan sepenuh hati bahawa hanyalah Allah swt Tuhan yang layak disembah. Yakin dengan sepenuh hati bahawa hanya Allah swt tempat meminta pertolongan. Sebagaimana yang sering kita baca di dalam solat kita;

Engkaulah sahaja (Ya Allah) Yang Kami sembah dan kepada Engkaulah sahaja kami memohon pertolongan. (Surah Al Fatihah: 5)

Oleh itu, maka (tetapkanlah kepercayaanmu) bahawa sesungguhnya tiap-tiap kesukaran disertai kemudahan,(Sekali lagi ditegaskan): Bahawa sesungguhnya tiap-tiap kesukaran disertai kemudahan” (Al Insyirah: 5-6)

MasyaAllah! Indahnya CINTA Allah swt…Kita makhluk yang sangat lemah, sangat tidak mengerti apakah hikmah di sebalik setiap musibah. Hanya Allah swt sahaja yang Maha Mengetahuinya. Hakikatnya, Allah swt sentiasa menentukan apa yang TERBAIK buat kita kerana Dia sangat-sangat CINTA pada kita…

Persoalan yang bermain di fikiran...

“Bagaimana jika aku mati dalam keadaan tidak sempat untuk bertaubat dari segala dosa-dosa aku yang lampau?”
“Adakah aku akan mati dengan tenang jika dosa-dosa lalu ibarat menghambat aku sendiri di kari akhirat kelak?
“Dan bilakah waktu Malaikat Izrail itu akan datang untuk mencabut nyawa ku?”
Meremang seketika bulu roma apabila nama Malaikat Izrail disebut. Ibarat ia dekat dan sedang memperhatikan kita. Subhanallah.

SEMOGA ALLAH CUCURI RAHMAT KE ATAS  MEREKA...AMIN


mh 17

MH 370 .... 8.3.14.....
MH17....17.7.04...
BOEING 777

Tuesday, 15 July 2014

ANAK ADALAH ANUGERAH TERINDAH


anak


Anak adalah anugerah Allah yang sangat bernilai.Namun tidak semua pasangan suami isteri dikurniakan cahayamata.Mungkin juga anda sukar untuk mendapatkan cahayamata disebabkan berbagai faktor.Mari kita tengok ,mungkin salah satu berlaku pada diri anda.

1.Masalah haid yang tidak teratur, haid yang tidak datang atau hormon yang tidak stabil
2.Isteri pernah mengalami keguguran dan sukar untuk lekat semula
3.Suami isteri tidak ada sebarang masalah kesihatan selepas pemeriksaan doktor.namun rezeki bulam ada.

So apakah yang boleh membantu anda untuk berusaha mengatasi masalah anda tu?

Untuk ke tiga tiga masalah diatas saya mencadangkan anda mengambil GLA complex kerana ia sangat membantu dalam kesuburan wanita.Dan bonus yang anda dapat,cantik gitu...

Cara pengambilan GLA

1 biji selepas dinner setiap hari sehingga haid teraturJika nak makan 2 biji sehari, sebiji lagi diambil selepas sarapan  10pm sekali, 10am sekali. Mulakan dengan sebiji, jika tiada perubahan dalam tempoh dua minggu baru ambil 2 biji sehari


Masalah haid yang tidak teratur ,atau haid tak datang atau hormon yang tidak stabil

Bermula dengan masalah haid tak teratur, makan GLA Complex 1 biji selepas dinner setiap hari sehingga haid teraturJika nak makan 2 biji sehari, sebiji lagi diambil selepas sarapan dalam jam 10pagi. 10pm sekali, 10am sekali. Just nice. Mulakan dengan sebiji, jika tiada perubahan dalam tempoh dua minggu baru ambil 2 biji sehari. Kalau masih tak beri kesan sebaiknya anda tambah Alfalfa 

Setelah haid anda teratur dan normal, anda hanya perlu makan GLA sebiji sehari pada waktu malam dari hari pertama haid hingga ke waktu subur anda. 

Jika haid anda lewattunggu sehingga 2 minggu dan lakukan ujian UPTJika negatif, tunggu lagi seminggu dan lakukan semula ujian UPT. Hanya jika anda sudah melakukan beberapa ujian tetapi masih negatif dan berjumpa doktor untuk mengesahkan anda belum hamil, barulah makan semula GLA Complex

Bagi yang kitaran haidnya teratur, masa subur berlangsung 14 +/- 1 hari haid berikutnya. Maksudya masa subur berlaku pada hari ke-13 sehingga hari ke-15 sebelum tarikh haid yang akan datang. Waktu inilah anda dan suami wajib bersama bagi meningkatkan peluang kehamilan. 

Anda tidak mempunyai masalah kesihatan setelah dibuat pemeriksaan.

Apabila isteri tiada masalah haid iaitu haid normal dan suami pun doktor dah sahkan normal. Maka pengambilan set lengkap kesuburan mungkin boleh membantu tubuh anda memperbaiki sistem reproduktif dan menghasilkan sel sperma serta ovum yang berkualiti tinggi supaya peluang mendapatkan zuriat lebih cerah. Bagus juga kalau sama sama meningkatkan stamina dan menghangatkan hubungan .

Isteri pernah hamil tetapi keguguran

Bagi yang pernah mengalami masalah keguguran, dengan penambahan wajib ESP dan CoQ Health bagi menguatkan kandungan akan datang. Seeloknya tunggu sehingga 6 bulan sebelum hamil lagi bagi menyediakan rahim yang cukup kuat.


Berikut adalah senarai produk yang boleh anda ambil sebagai ikhtiar.


GLA Complex - Sebiji selepas makan (Sarapan / Dinner)
B - Complex - Sebiji selepas sarapan
Vita - E Complex - Sebiji selepas lunch
Zinc Complex - Sebiji semasa perut kosong
ESP - 1 sudu 2 @ 3 kali sehari. Sarapan / Dinner; Sarapan / 3pm / Sebelum tidur. 
Vitalea - Sebiji selepas lunch
Alfalfa Complex - 3 biji selepas sarapan. Dos bergantung kepada ketahanan tubuh terhadap herba. 

AIR 2 ke 3 liter sehari

Setiap masalah ada jalan penyelesaiannya,kita sebagai hambaNya wajiblah berusaha dan bertawakkal..
set hamil                                set hamil



#suhaila
#FB:suhaila abdul
#email:suhaila_abdul@yahoo.com
#phone:0108798077




TAK KENAL MAKA TAK CINTA

Saya adalah pengguna setia produk shaklee.Ramai lagi yang diluar sana yang memang 
mengambil produk shaklee sebagai makanan tambahan.Tapi korang tau tak nama produk shaklee datang dari mana?


Ni nak cerita la sikit.Sejarah pasal shaklee ni.Shaklee ditubuhkan pada tahun 1956 oleh DR Forrest C Shaklee.


Dengan matlamat untuk menjadi peneraju dunia dalam produk kesihatan dan kesejahteraan kehidupan, Shaklee sangat berdedikasi untuk terus menyumbang dalam produk inovasi, kecemerlangan sains.

Matlamat utama beliau adalah untuk meningkatkan kesihatan tanpa mencemarkan alam sekitar.Selama lebih 50 tahun, Shaklee telah menjadi pembekal terunggul dari segi mutu produk, nutrisi dan produk penjagaan peribadi yang tulen, produk keperluan rumah yang mesra alam dan sistem rawatan air serta udara yang terkini. Jenama Shaklee sinonim dengan kualiti yang tinggi dan kemujaraban, mewakili satu daripada jenama terkenal dalam pemakanan tambahan dan industri-industri jualan langsung
VISI SHAKLEE
Komited dalam membantu rakyat malaysia mendapat kehidupan yang diimpikan dan memenuhi aspirsi mereka melalui kesihatan dan kesejahteraan yang menyeluruh.


MISI SHAKLEE
Menjadi peneraju dalama memberikan peluang perniagaan , produk da perkhidmatan yang mempromosikan kesihatan dan kesejahteraan menyeluruh



Apakah produk supplement pertama yang di keluarkan oleh shaklee?


Pada 1915 Dr. Forrest C. Shaklee menghasilkan produk yang pertama dikenali sebagai “Vitalized Minerals” dimana beliau mengasingkan sebatian semulajadi dari sayuran untuk mendapatkan khasiat mineral.Seorang biochemist menggelarkan sebatian tersebut sebagai “vitamins”.Inilah sejarah dimana perkataan vitamin terhasil.
vitlea





Vitlea produk multivitamin pertama dihasilkan di dunia


Sir Roger Barnet yang smart....siapa dia yek?

Masa National Conference 7-9 June 2014  hari tu, saya sempat cilok dengan member member nak bergambar dengan Roger Barnett.Selalu tengok gambar jer kali ni sempat bergambar dengan dia.handsome juga mamat ni.

Dia lah CEO & Chairman Shaklee Corporation sekarang ni.

  •  Seorang billionaire, 
  • Pemilik kepada jenama Burberry, Beauty.com, Activated Holdings LLC dan banyak lagi
  • Telah melabur USD20 juta (RM65 juta) sepanjang tahun 1999 sehingga 2003 untuk mencari syarikat yang tepat untuk pelaburan beliau. Beliau telah memilih Shaklee
  • Di bawah kepimpinan Mr Roger, Shaklee berkembang lebih 600% dan di Malaysia Shaklee berkembang lebih 500% pada 5 tahun lepas.

roger barnett


Sporting la Mr Roger Barnett 


Monday, 14 July 2014

AKU INGIN BAHAGIA DAN MEMBAHAGIAKAN

First day mendaftar di SMK Ghafar Baba,orang pertama yang aku jumpa GPK 1 Pn Noridah Abdul Rahim.Masih teringat lagi antara kata-kata dia kat aku.."sekolah ni sekolah kluster, kita kerja pun mesti kluster"...Masa tu aku hanya tersenyum tanda faham...selepas mengenalinya selama 4 tahun kini beliau telah pun bergelar sebagai pengetua baru di SMK Hang Kasturi..."Aku ingin bahagia dan membahagiakan"

Hayati baris baris pantun khas buat beliau semasa hari perpisahannya bersama warga SMK GB pada 11.7.2014
Salam mesra pada semua
Buat guru dan rakan juga
kata disusun madah bermula
Majlis perpisahan tibalah jua

Pn Noridah GPK Satu,
Di Ghafar Baba khidmat dipadu
akan memegang jawatan baru
sebagai pengetua sudahlah tentu

Dari SGB ke Hang Kasturi
Dekat dimata dekat dihati
Teruslah puan menabur bakti
Doa dan harapan kami iringi

Taman Maju tempat tinggalnya
Anak jati negeri Melaka
1963 tahun tertera
Tarikh dilahir 28 disember

Punya dua cahaya mata
Seorang teruna dan juga si dara
Sebagai ibu tugasnya sempurna
Diwaktu lapang gemar membaca

Mudah tersenyum bergaya pula
Dalam bertugas ceria pula
Sifat keibuan terserlah sentiasa
Sikap positif terpancar di jiwa


2007 hingga kini
7 tahun menabur bakti
Namamu akan terus terpateri
Sebagai GPK berhemah tinggi

Menggalas tugas penuh amanah
Sabar dan gigih membawa tuah
Nampak diam sebenarnya ramah
Boleh dibawa ke tepi ke tengah

Selaut doa kami titipkan
Buat puan teruskan perjalanan
Usah gentar onak dihadapan
Di tempat baru terbentang harapan

Kami di sini dilupa jangan
Semua murid dan rakan taulan
Doakan kami dalam kesejahteraan
Teruskan kejayaan masa hhadapan

Pasti banyak berlaku kesilapan
Sepanjang bekerja bersama tuan
Mungkin ada yang tidak berkenan
Ampun dan maaf kami hulurkan

Sekian sahaja dapat dipersembah
Selamat berpindah selamat berpisah
Terus bertugas dengan berhemah
Moga rahmatNya sentiasa melimpah....


Ditulis oleh: Puan Rohana Karno
Dipersembahkan oleh: Nurain Madzlen 



            
          
  
  Persembahan dari Ain                             Last tumb print di SGB               Perasan lawo..keke






Merenung jauh sambil tersenyum...Dalam hati ada taman...
"Aku ingin bahagia dan membahagiakan"


Selamat Bertugas di tempat baru....
Pengetua Pn Noridah Ab Rahim
Kenang kami dalam doamu

Saturday, 12 July 2014

HADIAH DARI SUAMI UNTUK KECANTIKAN ISTERI

Sambil dok belek belek gambar dalam gallery terjumpa pulak gambar aku 5 , 6 tahun yang lepas..rasanya pelik pulak tengok gambar tu..gelihati pun ada..kenapa la sampai rupa aku jadi gitu.nasib baik la masih belum terlambat.Kalau tengok balik gambar tu,rupa kau macam orang umur 40 an dan padahal masa tu baru awal 30an.
before shaklee


Pipi tembam,,pipi labuh,kulit kusam..hehe..kurang sihat

Bermula dari Disember 2012 dah mula ambil set kulit.masa tu start ambil kolegen.Promosi bulan disember Selepas 16 sachet ambil kolegen kulit dah mula menampakkan perubahan.Ada orang lain minum 5 6 sachet pun dah mula menunjukkan kesan. Ni mesti badan aku banyak toksin ,lagipun segala kolegen dalam badan aku dah banyak hilang pasal beranak dah ramai kan...., stress bekerja,lagi la cepat kolegen habis..Memang kulit aku sangat kusam.Dah try macam macam produk tapi semuanya sekerat jalan.Kulit aku ni dia punya karat dah tebal sangat kut.Cuma kolegen shaklee jer yang power leh betulkan kulit aku.

Bila dah consume kolegen,try pulak ambil vitamin c.Wah best juga vitamin c nih. Kalau aku selsema telan 2 biji alhamdulillah dengan izin Allah ,elok la.Masa mula mula kenal shaklee dulu awal 2013 sustained vitamin c ni tak da stok.Ramai kengkawan bagitau vitamin c shaklee ni memang bagus dari vitamin c lain.Bila released jer ,apa lagi,beli 4 5 botol, untuk kengkawan sekali.

Bagus vitamin c ni,
  • bukan saja menguatkan sistem imun,
  • kulit kita pun boleh jadi makin cantik, 
  • macam penggalak penghasilan kolegen la gitu...Sampai sekarang vitamin c ni wajib ada untuk seisi keluarga.

Disember 2013,promosi vivix, buy 6 free 1.masa tu aku dah jadi ahli shaklee.Dapat la beli vivix dengan harga promosi.beli 2 botol untuk stok.Bukan senang nak dapat harga promosi.Mula mula kawan sendiri yang makan.katanya vivix sedap.Bila dah cuba,betul lah,memang sedap.Kalau boleh nak minum banyak-banyak,tapi tak boleh la..satu hari satu sudu jer. Rasanya dalam banyak banyak suplemen shaklee vivix lah yang paling senang nak makan.Vitamin lain tu selalu juga termiss.tapi vivix memang sentiasa minum sebelum tidur.Mesti pastikan tak da yang tumpah,jilat sampai ke sudu..hehe....Apa yang best sangat vivix ni?

Memang VIVIX ni best, pasal 


  • rasanya yang sedap.
  • Lepas bersalin anak yang kelima aku try guna IUCD untuk kawalan kehamilan.Lepas tu selama satu tahun lapan bulan tak datang period.Ada orang kata guna IUCD period lagi banyak tapi aku terbalik pulak.Tapi selepas sebulan mengamalkan vivix, period terus datang .Bulan pertama memang sangat banyak.Tak pernah pulak selama ni jadi macam tu.Alhamdulillah permulaan dari tu sehingga hari ini period aku dah teratur.
  • Extra best vivix ni, hmmm aku punya masalah kesihatan alhamdulillah sehingga saat blog ini ditulis aku belum lagi MC, belum lagi makan ubat doktor.masalah kencing kotor,batu karang dan migrain berlalu begitu sahaja ,tak perasan pun , dengan bantuan vivix dengan izin Allah.Syukur sangat.
  • Bukan saja vivix membantu mengekalkan kesihatan malah dapat bonus ....kulit lebih lembab, rambut tak gugur lagi, dan
  •  bonus sangat kepada para isteri untuk kerukunan rumahtangga la kannn...jangan tertambah sorang anak lagi dah..kekeke..
vivix

Ayu Rhaudah pun minum vivix


Satu lagi yang aku try makan juga vitamin e.
Vitamin e ni pun best juga.
  • .Antioksidan yang tinggi.
  • Untuk kecantikan kulit.
  • Tapi vitamin e aku lebih suka buat masker.memang sangat best la untuk kulit aku ni.
  • Cepat hilang parut jerawat.lagipun kulit aku ni kering.Masa nak masuk tidur jer lepas cuci muka dan pakai soothing ,sapu vitamin e sampai pagi...

Ha ngkau...semua set kulit ni aku dah try.kalau tak try macamna nak cerikan kat korang kan...pengalaman sendiri ..pendek kata barangan shaklee ni kalau boleh semua aku nak makan..hehe...tapi tengok bajet la kan...Sampai ke hari ni semua aku masih teruskan makan.Cuma berselang seli ikut keperluan.Tapi vivix dengan vitamin c wajib amik hari hari..

So ni la rupe ai yang terkini yek..Cantik itu idok la sangat ..yang penting aku sihat untuk menjalani kehidupan bersama keluarga dan menjadi pendidik yang sedia berkhidmat untuk negara....cewah..cewah...

vivix

  masa ni pun anak dah 5...abang kata nak anak tujuh..haha..pengsannnn


JOMM TERAI SATU...

SUHAILA 

010 8798077


Wednesday, 9 July 2014

KURUS KEDING BUKAN CANTIK PUNNNN

Hari hari saya pergi kerja mesti bawa beg minimum 3 beg..satu beg laptop..beg bahan kerja sekolah,beg barang shaklee dan handbag...kalau tertinggal salah  satu pun akan susah jadinya..Satu beg shaklee penuh dengan vitamin sebab hari hari mesti ada permintaan.Yang paling ramai nak tu lah dia..set kurus paling bajet...
 Ramai juga member yang badan berisi nih..maybe banyak sebab kut depa gemuk...korang pun...termasuk tak dari sebab berikut?


PUNCA PUNCA GEMUK
  • tenaga tidak seimbang dalam badan
  • gaya hidup yang tidak aktif
  • genetik dan faktor keluarga
  • faktor kesihatan
  • ubat ubatan
  • emosi
  • merokok
  • umur
  • hamil
  • kurang tidur

 Sebab dik permintaan yang tinggi pada set kurus bajet ni..saya rasa..mesti la diorang makan dan banyak kesan baik..sebab ramai kawan kawan beri feedback positif..

Disini saya mencadangkan set slimming yang sangat menjimatkan dari shaklee.Set yang sangat menjimatkan dimana kosnya di bawah harga Rm 200.Jika anda berdaftar sebagai ahli harga lebih menjimatkan.
Set slimming bajet shaklee adalah terdiri daripada lecithin alfalfa dan herbalax.Jom tengok apa fungsi setiap produk.

Set slimming bajet

LECITHIN

  • memecahkan lemak dan menolong mengurangkan berat badan
  • menurunkan paras kolestrol dalam serum

HERBLAX
  • memudahkan pergerakan usus dan menghindarkan sembelit
  • memudahkan fungsi usus
  • mengurangkan bau badan
ALFALFA
  • kaya dengan nutrisi dan mineral surih
  • mengandungi enzim penting untuk penghadaman makanan
  • melegakan rasa kebas dan sakit sendi
  • mengurankn toksin
  • merendahkan kolestrol

set kurus

hubungi
suhaila abdul
0108798077

DAPATKAN SEGERA DENGAN KLIK IKON BERIKUT     


                                  HERBLAX           LECITHIN                 ALFALFA

PRODUK TERLARIS UNTUK MASALAH KULIT WANITA DAN KESIHATAN BERPANJANGAN

Bulan puasa ni mesti orang cakap pasal letih..betul tak?Memang la letih..kalu tak letih dan lapar serta dahaga itu tak puasa namanya.Tapi bagaimana nak mengelakkan diri dari terlalu letih sampai nak buat kerja pun tak larat,asyik nak membute jer..kenalah buat sesuatu...selain dari mengamalkan makanan sunnah seperti kurma yang sangat berkhasiat, kurma juga boleh dimakan dengan makanan tambahan yang bersumber protein yang sangat tinggi.Pastinya ia dapat membantu kita daripada terlalu letih dan tidak bermaya.mari kita kenali apa itu ESP.

kulit cantik

ESP SEBAGAI SUMBER PROTEIN YANG LEBIH BERKUALITI.

25 PERATUS daripada tubuh badan manusia dibina daripada PROTEIN.
Contohnya seperti kuku, kulit, otot-otot sebenarnya berasal daripada protin.
Ringkasannya, struktur dalam tubuh badan manusia dibina daripada susunan berikut:

SEL ——> TISU ——–> ORGAN ———> SISTEM

Shaklee merupakan syarikat pertama mencipta makanan tambahan protin berasaskan kacang soya .Kajian klinikal telah membuktikan bahawa Dr Shaklee telah lama mengetahui protin soya adalah faktor utama penjagaan kesihatan yang unggul.
ESP hanya menggunakan soya non GMO (non genetically modified Organism)dan diiktiraf seluruh dunia dengan kajian klinikal yang sangat ekstensif dan komprehensif dan mempunyai kualiti protin yang tinggi yang pernah dihasilkan

ESP dari shaklee merupakan satu satunya produk didalam pasaran yang menjamin penyediaan asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia.kandungan Indeks glisemik yang rendah iaitu 39 menjadikan ESP sesuai untuk pengidap kencing manis

Satu hidangan ESP = 2 x daging , 4 x ganda telur , 12 x ganda susu rendah lemak,
Tiada kolestrol, tiada asid urik dan sangat mudah diserap badan




KEBAIKAN ESP KEPADA KESIHATAN



~ Mengurangkan risiko penyakit kardiovaskular seperti sakit jantung, kolesterol tinggi dan   
    angin ahmar

~ Membantu dalam kesihatan prostat termasuk mengurangkan risiko kanser prostat 


~ Meningkatkan kesihatan tulang dan mengurangkan risiko osteoporosis

~ Membantu dalam pemulihan sistem reproduksi wanita termasuk mengurangkan simptom menopause dan      mengurangkan risiko kanser payudara dan endometrial 
~ Membekalkan tenaga segera berpanjangan 
~ Meningkatkan sistem imun termasuk mencegah insomnia, migrain dan stress 

~ Membantu dalam pembinaan dan pengekalan otot pejal 

~ Membantu dalam kesihatan kulit, rambut, kuku, organ dan lain-lain 

~ Memperbaiki pigmentasi seperti tanda penuaan, rambut gugur dan beruban


SIAPA YANG TIDAK BOLEH MENGAMBIL ESP

Individu yang mempunyi masalah buah pinggang dan kesukaran memproses protin

SIAPA BOLEH MINUM

1. Ibu ibu atau ayah ayah yang sibuk.Ia dapat mengekalkan tenaga berpanjangan
2.Wanita yang ingin menguruskan badan.minum ketika sarapan sebagai pengganti makanan.pastinya anda akan terasa kenyang
3.Ibu yang menyusukan bayi.Gabungan dengan pengambilan air yang banyak serta proses pengepaman susu yang konsisten pasntinya dapat menghasilkaan susu yang anda inginkan.
4.Pesakit kencing manis kerana indeks glisemik yang rendah melambatkan penyerapan gloukosa dalam darah dan mengawal paras glukosa.
5.kecantikan kulit.Membantu menghilangan kesan jerawat dan menjadikan kulit anda cerah semulajadi lembut dan gebu.


esp

Tak kenal maka tak cinta..sekarang anda pasti teruja dengan kelebihan esp kan...
kalau anda berminat anda boleh hubungi saya

Pengedar shaklee Masjid Tanah, Melaka suhaila abdul
wms/wassup 0108798077
fb:suhaila abdul

atau anda boleh klik DISINI untuk mendapatkan esp anda hari ini juga....


Ketahui bagaimana Nor Farizan dapat mengembalikan wajahnya yang dulu berjerawat teruk ...sekarang??? apa dia buat yek?


Cara Elakkan Jerawat Di Muka Dengan Cepat Lepas 7 Tahun Terseksa! from iReach HD on Vimeo.

Monday, 7 July 2014

PEMBUNUH RAKYAT MALAYSIA DALAM DIAM AKIBAT KOLESTROL

Sedapnye berbuka puasa..Macam macam makanan ada kan..hati-hati..mungkin anda adalah mangsa yang seterusnya..
Dpatkah kita memastikan semua makanan yang dimakan mempunyai kolestol rendah?
Bagaimana nak kesan?
Adakah anda golongan yang mempunyai tahap kolestrol tinggi dalam badan?


kolestrol


Apakah itu kolestrol?

Terdapat dua jenis kolestrol utama dalam darah:
1. LDL (lipoprotin berkepekatan rendah)
2. HDL  (lipoprotin berkepekatan tinggi)

LDL dikenali sebagai kolestrol " jahat" kerana paras kolestrol LDL yang terlalu tinggi dalam darah boleh membentuk sejenis bahan melekit (plak) dalam salur darah.Plak ini akan menyumbatkan saluran darah dan menyekat aliran darah,seperti yang berlaku semasa serangan jantung atau angin ahmar.

APAKAH FAKTOR PENYEBAB KOLESTROL TINGGI?



1. Faktor yang tidak dapat dikawal
  • Keturunan. Apabila ada keluarga yang berkolesterol tinggi, maka besar kemungkinannya anak memiliki risiko unutk mempunyai kolesterol yang tinggi, risiko adanya suatu gangguan kesihatan biasa 6 kali lebih besar berlaku kepada  anak dibanding orang tua.
  •  Usia. Setelah usia 20, kolestrol cenderung meningkat. Lelaki, kolesterol akan mudah naik setelah umur 50 tahun. Pada wanita, kolesterol akan mudah untuk naik setelah menopause.
Berapakah kandungan kolestrol yanganda makan hari ini?


2. Faktor yang dapat dikawal
  • Makanan telalu banyak lemak tepu, seperti mentega, biskuit, dan fast food (makanan segera)
  • berat badan berlebihan
  • tidak bersenam
  • merokok
  • gaya hidup tidak sihat
  • diabetes
  • tekanan(stress)
  • minum kopi berlebihan
  • salah diet
  • obesiti
CARA MENGATASI MASALAH KOLESTROL TINGGI


1. Amalkan pemakanan seimbang,rendah lemak tepu dan tinggi serat larut



2.Lakukan senaman lebih kerap

3.Turunkan berat badan

4.Institut Kesihatan Kebangsaan Amerika (NIH) mengesyorkan penambahan Fistoterol ke dalam diet harian anda bagi menurunkan paras kolestrol secara semulajadi


                   

BACAAN KOLESTROL

TOTAL CHOLESTROL     < 5.2                   : DESIRABLE
                                         5.2 - 6.2          : BORDERLINE
                                         > 6.2               : HIGH RISK

HDL- CHOLESTROL       > 1.03                 : OPTIMAL
LDL - CHOLESTROL      < 2.58 - 3.34       : NEAR OPTIMAL
                                        3.35 - 4.11       : BORDERLINE
                                        4.12- 4.89        : HIGH
                                   >   4.9                   : VERY HIGH

Sumber : PANTAI Premier Pathology

PRODUK YANG MEMBANTU MENURUNKAN PARAS KOLESTROL

1. Garlic 
3. Phytocol ST
4.COQ Health

Lebih 80 kajian membuktikan fitesterol membantu menghalang penyerapan kolestrol dalam salur darah.Fitosterol juga membantu untuk kesimbangan tindakbalas imun bagi mengurangkan jangkitan viral dan bakteria serta mengurangkan simptom alahan,keradangan dan penyakit jantung.

Institut Kesihatan Kebangsaan Amerika (NIH) mengesyorkan pengambilan  2000 mg fitosterol dalam diet harian anda untuk membantu menurunkan paras kolestrol secara semulajadi.

Phytocol ST membantu menurunkan paras kolestrol secara semulajadi. Ia membekalkan 2000mg fitesterol sehari seperti yang disarankan oleh National Institute Of Health.
Cara pengambilan Phytocol St adalah minimum 2 tablet 2 kali sehari.



Kerisauan seorang isteri terhadap suami yang mempunyai masalah darah tinggi.Apa yang suaminya buat demi sayangkan isteri dan anak anaknya?



pengedar shaklee Masjid Tanah ,Melaka
suhaila abdul
wassup/sms 0108798077
fb:suhaila abdul

atau anda boleh mendapatkan phytocol dengan klik disini .PHYTOCOL