Saturday, 29 March 2014

Dahsyatnye

pelik tapi benar...korang nak tau..ni la nany i...nenek
muda..berkobar-kobar coaching anak cucu yg lebih tua dari dia..itulah gelaran2 yg digunakan sebagai pengikat rasa ukhwah..cinta kasih dan sayang sesebuah keluarga..biarpun kami jarang bersua muka tetapi jalinan kemesraan yg ditunjukkan sangat menyenangkan...
 Biarpun kami dari ibu yg berbeza..ilmu dikongsi tanpa batasan ...pangkat atau usia..
pada pengamatan aku la kan..hmm diorang ni sangat low profile..tp bila dah berkenalan..rupa2nya
dulu bekerja dalam berbagai bidang prefessional yang bukan calang2....terpelajar..diorang ni sangat humble..selambe...sangat peramah..suka berkongsi ilmu..syukur Alhamdulillah kerana aku dipertemukan dengan mereka2 yang hebat..mesti ada sebab kenapa aku adalah insan terpilih itu..hehe..
Yang lagi pelik tapi benar...sambil bagi coaching siap dukung anak..tak kira lelaki atau perempuan..nampak sangat...diorang ni sangat mementingkan keluarga dan anak2..walaupun jadi mentor dimerata tempat tp anak2 dan keluarga tak pernah dipinggirkan..siap bawa tikar..lepak2 macam picnic lagi...yang aku terharu sangat bila tengok mentor2 ni walaupun tak sihat..bawa anak ke kelas...susu ibu..ya Allah ..kuatnya semangat diorang nak tuntut ilmu..semoga aku juga diberi kekuatan semangat dan cita2 yang besar seperti mereka..dan berjaya seperti mereka...inayaallah..
 
Location: Kampung Londang, Kampung Londang

0 comments:

Post a Comment