Sunday, 30 March 2014

JANGAN BACA BUKU NI KALAU....

Jutawan mlm..
Buku ni memang lain dari yang lain..penceritaannya berdasarkan pengalaman penulis..muhammad naquib hussain...baru baca pengenalan pun dah teruja nak baca lagi..lagi dan lagi...
Sampai dibaris2 ayat tertentu tiba2 aku rasa sebak dan menitiskan air mata(nasib baik tak da owg nampak)..
Saya seolah2 dibawa kedalam cerita ini..bukan setakat cerita biasa..tapi sangat menusuk tersusuk (bukan susuk) kalbu...
Antara ayat2 yang menarik perhatian saya
"malaysia terlampau kaya..kerana terlampau mewah..kadang2 otak kita beku..tak kreatif.tak boleh fikir cara2 nak baiki taraf hidup"
Lagi best...
Korang nak bisness mesti nak dapat banyak duit kan???  kalau itu la cita2 korang..maka ramailah akan excident..cedera parah..luka..dan mungkin juga mati dalam perjalan untuk mendapat kekayaan duit tersebut...duit umpama "kampung."...dah lama sedia ada.tak akan lari..setia menunggu..yg bisness sibuk nak kejar tu pasal ada yg kiok sebelum sampai balik "kampung"
Habis tu nak bisness nak kejar apa?
Tak kan nak rugi?
Ya...anak mau tidor..so to be continue...

Pokok rambutan....menjadi perbandingan

 

0 comments:

Post a Comment