Wednesday 5 April 2017

CARA MEMELIHARA DIRI DARI SERANGAN JANTUNG

PENYAKIT kardiovaskular (CVD) ialah pembunuh no. 1 di Malaysia. Ini tidak menghairankan kerana 25 peratus daripada penduduk kita digolongkan sebagai gemuk - tiga juta mempunyai kadar kolesterol yang tinggi, 2.1 juta menghidap kencing manis dan 10,000 kes strok dicatatkan setiap tahun.

serangan jantung



Jantung adalah organ yang dibina dari otot yang kuat dan mendapat bekalan darah dari jaringan saluran darah yang mengelilinginya. Jantung mengepam darah untuk membekalkan oksigen dan zat makanan ke seluruh badan melalui sistem peredaran darah. Jantung yang sihat berupaya mengepam 10 ribu liter darah sehari dan berdenyut kira-kira 100 ribu kali sehari iaitu antara 60 hingga 80 kali seminit.


Sakit jantung berlaku apabila salur darah jantung menjadi sempit. Penyempitan ini berlaku kerana dinding sebelah dalam saluran darah diselaputi lemak terutamanya kolesterol.Jika saluran darah menjadi sempit, maka ada bahagian jantung yang tidak mendapat bekalan darah dan oksigen yang mencukupi. Ini akan mengakibatkan berlakunya sakit dada. Jika saluran darah tertutup sepenuhnya sebahagian dari jantung anda akan rosak mengakibatkan sakit dada yang teramat sangat.

Sakit jantung berpunca dari banyak sebab. jantung memerlukan  oksigen melebihi yang tersedia sehingga mencetuskan serangan jantung.  Apabila otot jantung tidak menerima oksigen untuk waktu yang cukup lama, rangkaian di sekitarnya boleh rosak. Tidak seperti rangkaian yang lain, otot jantung tidak mengalami regenerasi. Semakin lama serangannya, semakin banyak kerosakan pada jantung dan semakin besar kemungkinan meninggal dunia.




Dalam arteri yang  sempit kerana timbungan plak dan lemak, timbunan plak boleh pecah dan membentuk kerak darah atau trombus. Selain itu, arteri yang berpenyakit juga cenderung mengalami penguncupan otot secara mendadak. Sehingga, sekeping kerak darah dapat terbentuk di tempat kontraksi, melepaskan zat kimia yang kemudian mengakibatkan dinding arteri menyempit, mencetuskan sebuah serangan jantung.
salur darah tersumbat



Jika sistem kerja dari jantung rosak, irama normal jantung boleh menjadi kacau dan jantung mula bergetar dengan tidak menentu atau mengalami fibrilasi. Irama tidak normal ini disebut sebagai aritmia iaitu penyimpangan dari irama jantung normal. Hal ini akan menyebabkan jantung kehilangan kesanggupannya untuk mengepam darah dengan berkesan ke otak. Dalam masa sepuluh minit, otak mati dan si pesakit pun tidak dapat diselamatkan lagi.


Selain penyakit jantung koronari yang disebabkan kerana pengumpulan lemak di dinding arteri, ada juga penyakit jantung lain yang disebabkan kelainan semenjak lahir. Misalnya jantung yang tidak sempurna, kelainan injap jantung, kelemahan otot jantung. Penyebab lain adalah bakteria yang menyebabkan jangkitan pada jantung.

Tanda-tanda sakit jantung adalah terasa sesak nafas, berdebar debar, letih lesu , berpeluh dingin, rasa pitam dan pengsan.

BAGAIMANA VIVIX DAPAT MEMBANTU PENJAGAAN JANTUNG


Apa itu vivix? Vivix adalah minuman kesihatan yang dihasilkan oleh saintis-saintis . Vivix dihasilkan dari 4 ramuan utama.Ramuan hebat ini bertindak melam shaklee selepas kajian bertahun tahun lamanya. Ia melambatkan proses penuaan selular melalui pembaik pulih selular , memberi tenaga pada selular, memberi perlindungan selular dan meningkatkan fungsi selular.





vivix untuk jantung


Resviretrol yang terdapat di dalam vivix mampu meningkatkan tenaga, membantu mengurangkan gula dalam darah , anti keradangan , anti kanser , dan juga mampu mengawal berat badan. Nak baca lagi tentang vivix ? KLIK SINI

Khasiat purple carrot yang terdapat di dalam vivix mengandungi antioksidan yang sangat tinggi serta bersifat antiradang . Kandungan vitamin A yang tinggi menghalang dari arteri tersumbat , menstabilkan gula dalam darah dan merendahkan tekanan darah tinggi. Manakala Eldeberri didalam vivix dapat merendahkan tahap kolestrol LDL , menguatkan sistem imun , serta meningaktakan kesihatan jantung. Elderberry mempu memberi perlindungan terhadap penyakit kardiovaskular dan jantung termasuk strok dan serangan jantung. 

Anggur muscadine di dalam vivix mengandungi 40x antioksida berbanding anggur biasa . Ia mempunyai sifat anti kanser dan melawan sebarang ketumbuhan dalam sel.
Nak baca lagi tentang vivix ? KLIK SINI

Kesimpulannya vivix memang sangat membantu memelihara jantung serta membantu menyihatkan jantung anda. Jadi tidak hairanlah mereka yang bijak telah memilih vivi sebagai minuman harian yang sangat membantu mereka menjalani hidup yang lebih sihat sepanjang hayat.

Berikut adalah testimoni-testimoni mereka yang telah mengamalkan vivix dan mereka sangat berpuas hati akan kesannya.

penawar strok


Mak saya ada hipertensi sampai kena warded sebab tiba-tiba  kena kena strok. Pastu kolestrol level memang tinggi . Dia selalu penat dan stress dalam kerja dan urus rumah. Dah la jauh nak tengok tengok mak. In the end saya bagi vivix. Paling best tengok muka mak berseri dah. Mak cik mak cik cakap mak kembali muda. Mak cakap ubat darah tinggi yang banyak sangat tu dia tak yah makan pun okay. Mak lebih cergas dan sihat. Alhamdulillah syukur vivix memang sangat perlu dalam hidup sekeluarga kami.



Saya bagi mak saya vivix. Dah masuk 2 botol. Sebelum ni mak risau bacaan gula dan kolestrol . Sekarang dah normal since botol pertama lagi. Sebab saya terus bekalkan mak vivix. Semoga kesihatan mak terus baik dan mudah beribadat.



Jika anda tidak mahu diri anda mengalami nasib seperti 10,000 kes strok  di Malaysia atau tidak mahu diserang penyakit jantung kali kedua, ketiga dan seterusnya sehingga perlu pembedahan, maka vivix adalah jawapannya. Kos pembedahan anda lebih tinggi daripada anda mengamalkan vivix setiap hari .

Untuk dapatkan vivix dengan segera dan penghantaran percuma diseluruh Malaysia, sila hubungi saya segera . Saya ada cara untuk mendapatkan vivix dengan harga jimat Nak lebih cepat dapatkan vivix? KLIK SINI

Kak su

010 8798077
whatsapp/ telgeram/sms/ call










No comments:

Post a Comment