Thursday 6 April 2017

RAWATAN PENYAKIT TIROID YANG BERKESAN

Pernah tak anda melihat leher seseorang yang membengkak? Kalau zaman kak su kecik dulu, selalu kena. Bengkak dikawasan leher. Tapi itu dipanggil sebagai beguk. Bagaimana pula kalau bengkak dibahagian trakea ? Ia mungkin adalah penyakit tiroid. Iodin dari makanan diserap oleh sel-sel tiroid untuk bergabung dengan asid amino tirosina dan kemudian ditukar kepada T3 dan T4. Dalam keadaan normal peratus pengeluaran T4 adalah 80% manakala T3 15%. Baki 5% adalah hormon-hormon lain seperti T2. T3 dan T4 menukar okdigen dan kalori kepada tenaga

rawatan tiroid





T3 adalah lebih aktif daripada T4. T4 yang tidak aktif itu akan ditukar kepada T3 oleh enzim 5-deiodinase yang ada di dalam hati dan buah pinggang. Proses ini berlaku di organ-organ lain seperti hipotalamus yang berada di bahagian otak.

Selain berfungsi mengeluarkan hormon tiroid, terdapat beberapa  fungsi lain yang dijalankan oleh kelenjar tirod. Antaranya:

  • mengekalkan kadar tubuh dengan menggunakan karbohidrat dan lemak

  • membantu mengawal suhu tubuh badan

  • mermpengaruhi kadar degupan jantung dan membantu mengawal penghasilan protein.

  • Kalenjar tiroid juga menghasilkan kalsitonin iaitu sejenishormon yang mengawal jumlah kalsium dalam darah. 



Namun jika anda mengalami masalah penyakit tiroid samada hipertiroidisme atau hipotiroidisme ia boleh mempengaruhi hampir kesemua bahagian-bahagian badan dan juga merbahaya untuk kesihatan. Penyakit tiroid lebih kerap berlaku di kalangan wanita berbanding lelaki.



Antara orang-orang yang berisiko menghadapi masalah penyakit kelenjar tiroid ialah:

* Perempuan

* Genetik
* Mengidapi sakit pituitari atau endokrin yang lain
* Usia lebih 60 tahun
* Merokok
hyperthyroidism / thyrotoxicosis, hormon tiroid T3 dan T4 didapati lebih tinggi daripada orang biasa.
Antara penyebab penyakit ini ialah :

* Grave's disease. Antibodi di dalam badan menyebabkan tiroid membesar dan mengeluarkan lebih hormon. Selalunya semua (atau sebahagian besar) sel tiroid orang yang menghidapi penyakit ini mengeluarkan hormon berlebihan

* Thyroiditis (tiroid bengkak). Selalunya keadaan ini boleh elok sendiri
* Toxic nodule goitre. Terlalu banyak iodin di dalam makanan

Tanda-tanda orang yang menghidapi hipertiroidisme:


* Bengkak di leher

* Cirit birit
* Degupan jantung bertambah, sentiasa berdebar-debar
* Gementar dan gelisah, terketar-ketar
* Haid tidak teratur, kurang atau tidak datang
* Kesuburan turun
* Penumpuan kurang
* Mata menjadi besar (bulging)
* Angin yang tidak menentu
* Kejang otot
* Oesteoporosis (kereputan tulang)
* Pengeluaran peluh banyak, bertambah. Kulit lembap
* Suhu badan naik, tak tahan panas
* Rambut tidak kuat
* Sukar bernafas
* Sukar tidur
* Tekanan darah naik
* Turun berat badan walaupun selera naik
* Lemah

Orang yang menghidap
hypothyroidism pula tidak mempunyai hormon tiroid yang cukup.

BAGAIMANA  MERAWAT TIROID?
Cara merawat tiorid paling berkesan, cepat dan selamat adalah dengan VIVIX.
Keistimewaan Vivix adalah ia merawati sehingga ke peringkat DNA. Dalam badan kita ada:
Tubuh badan kita terhasil daripada turutan seperti berikut bermula dari

                DNA >> SEL >>TISU>>ORGAN>> SISTEM
Seandainya sel kita sihat, maka seluruh tubuh badan juga akan sihat.
Semua sel dalam badan kita mengandunngi DNA kecuali sel darah merah. DNA adalah bahan genetik asas yang terkandung dalam badan bagi setiap individu dimana separuh dari ciri DNA diwarisi daripada ibu kandung dan separuh daripada bapa kandung. Setiap individu mempunyai corak DNA yang unik kecuali pasangan kembar seiras.

Biasanya kalau DNA rosak, ada 2 keadaan akan berlaku iaitu sel akan repair itself atau sel tersebut akan mati dengan sendirinya. Penyakit terjadi kalau DNA yang rosak tersebut tidak dibaiki dan tidak juga mati.. tapi sebaliknya sel yang mengandungi DNA rosak ni menjadi sel baru yang tidak diperlukan badan. Sel baru tu pula sama cirinya dengan DNA yang rosak. Macam copy, dan dia copy benda yang rosak pulak.
vivix untuk tyroid


Bagaimana Vivix bertindak untuk baiki DNA yang rosak dan seterusnya menghalang dari membiak menjadi sel tidak sihat? Ada 4 mekanisme tindakan VIVIX.

Bahan utama yang bertindak ke atas DNA adalah RESVERATROL. Resveratrol salah satu manfaat dalam Vivix. Beberapa kajian telah menunjukkan bahawa RESVERATROL boleh membantu pencegahan penyakit kronik:

§  Menurut laporan dari Annals of the New York Academy of Sciences 2011, beberapa kajian awal menunjukkan bahawa RESVERATROL mungkin mempunyai kesan anti-kanser.

§  Dalam satu kajian 2008 pada kultur sel, resveratrol membantu menyekat perkembangan kanser payudara di peringkat awal. Diterbitkan dalam Penyelidikan Pencegahan Kanser, kajian itu mendapati bahawa resveratrol membantu menghalang estrogen dari bertindak balas dengan molekul DNA dan membentuk sebatian yang menandakan permulaan pembentukan sel kanser.

§  Menurut laporan yang diterbitkan pada 2007 oleh Biologi Kanser & Terapi. Penulis laporan itu mendapati bahawa resveratrol muncul untuk menjejaskan semua peringkat karsinogenesis (di mana sel-sel normal berubah menjadi sel-sel kanser).

§  Diterbitkan dalam jurnal Karsinogenesis, satu lagi kajian tahun 2008 menunjukkan bahawa resveratrol boleh membantu mencegah kanser prostat (mungkin disebabkan oleh kesannya terhadap hormon seks lelaki yang dipanggil androgen).

Selain dari itu vivix membantu mengawal metabolisme ,mencegah sel dalam papilari dan folikel kanser tiroid , membanatu menormalkan sistem imum kerana tiroid berkait rapat dengan penyakit autoimun (SLE). Vivix sangat membantu mengurangkan keradangan dan mencegah keradangan.
Bukan sahaja kanser, ia juga merangkumi pelbagai lagi penyakit kronik termasuk tiroid.

Tidak rugi untuk anda mencuba kerana vivix adalah suplimen yang terbaik dan belum ada satu produk terbaik seperti vivix. Dan juga suplimen shaklee adalah dijamin selamat dan berkesan kerana ia telah diuji secara saintifik dan telah melalui LANDMARK STUDY .

Anda boleh dapatkan vivix dengan segera dengan hanya KLIK DISINI .
cara order vivix

Semoga perkongsian hari ini memberi manafaat kepada anda yang mengalami masalah tiroid. Anda boleh hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi percuma cara pemakanan vivix . Saya juga adalah pengguna vivix setelah  hampir 4 tahun.

Kak su
0108798077


No comments:

Post a Comment