Sunday, 15 October 2017

5 TIPS PILIH PROTEIN TERBAIK BUAT FAMILY ANDA

Assaalmualaikum , hai..

Semalam kakSu sempat pergi satu majlis gilang gemilang untuk meraikan leader leader terutamanya yang naik rank sebagai MASTER . Semasa majlis tu nutrtionist shaklee namanya Sarah sempat berkongsi kelebihan ESP berbanding protin haiwan.Jadi hari ni kakSu nak share kepada pembaca blog kakSu pulak. Sebelum tu korang perlu tahu apa fungsi protein untuk manusia. 

SUSU SOYA

Fungsi protein adalah sebagai pengganti kepada sel sel yang telah rosak, untuk tumbesaran dan sebagai komponen enzim yang mengesan proses biokimia sel. Protein akan dicerna menjadi asid amino. Protein ada dua jenis iaitu protein haiwan dan protein tumbuhan. Protein haiwan adalah seperti telur, daging,susu,keju dan ikan. Protein tumbuhan adalah seperti tempe,tofu ,kacang merah dan kacang soya. Protein yang berlebihan dalam badan akan dikeluarkan melalui air kencing dan najis. Sebaliknya, jika kekurangan protein akan menyebabkan bengkak kaki dan tangan. Kesan lain ialah kwashiorkor yang dialami oleh bayi dan kanak-kanak. Protein yang kurang juga menyebabkan badan letih lesu tidak bermaya.

5 TIPS MEMILIH PROTEIN

1.PILIH PROTEIN TUMBUHAN

Protein tumbuhan adalah yang terbaik kerana prtein dari tumbuhan mudah dihadam. Apabila mudah dihadam ia mudah diserap , so kita akan dapat khasiat protein tersebut dengan lengkap.
Protein haiwan bukannya tak boleh ambil langsung tapi untuk dapatkan protein terbaik adalah bagus untuk ambil pretin tumbuhan,Kita tak tahu apa kandungan dalam proetin haiwan tu yang kita makan. Contohnya sekarang ni ayam pun di suntik nak bagi cepat matang. Ikan di laut juga kian tercemar dengan tumbahan minyak dan pencamaran air . Mungkin juga binatang tu ada penyakit.

soya esp
Bebas lemak dan kolestrol-lebih selamat

2. PROTEIN TUMBUHAN TIDAK MENGANDUNGI KOLESTROL

Akan mengurangkan risiko menambah kolestrol dalam badan. Proetin haiwan tinggi koletrol Terutamnya daging merah. Kambing tinggi kolestrol. Tapi protein tumbuhan adalah 0.

3. PROTEIN TUMBUHAN TIDAK MENGANDUNGI LEMAK

Protein tumbuhan mempunyai lemak yang sangat sangat rendah. Tetapi protein haiwan mempunyai lemak yang lebih tinggi. Lemak tepu dan translemak ada pada haiwan akan meningkatkan risiko sakit jantung, tinggi kolestrol yang menyebabkan berbagai masalah kesihatan lain.

4. PILIH PROTEIN TUMBUHAN YANG NON GMO

Pilihla soya yang tidak diubahsuai secara genetik atau pun NON GMO. Memang susah nak tahu makanan kita adalah GMO atau NON GMO, so bila kita dah tahu yang ESP adalah NON GMO maka ia adalah pilihan tepat bekalan protein kita sekeluarga. Soya ESP adalah soya terbaik kerana soyanya dijaga dari benih sehinggalah dituai dan jadi susu soya memang NON GMO dan di dibawah pemantauan USDA .
susu soya
ESP NON GMO


5. PROTEIN YANG RENDAH INDEKS GLISEMIK (GI)

Esp yang mengandungi kalsium dan protein yang asal. Ia diproses pada suhu rendah dan setiap khasiatnya adalah kekal seperti asal. ESP rendah GI sangat penting kerana ia akan beri tenaga pada tubuh dalam jangka masa yang lama . Dalam masa yang sama ia tidak akan meningkatkan kandungan gula dalam darah. Kalau tinggi indeks glisemik indeks memang ia kan beri tenaga tetapi ia akan meningkatkan kandungan gula dalam darah. Jadi ia akan meningkatkan risiko kenicng manis.

susu soya
Rendah indeks glisemik bantu kenyang lama, senang nak kurus

So sekarang kita dah tahu kenapa ramai sangat mereka yang mengambil ESP sebagai minuman tambahan sebagai pelengkap protein harian mereka.  Jika anda berminat untuk mendapatkan ESP boleh hubungi kakSu untuk keterangan lanjut.

suhaila
0108798077
susu soya
Kajian Klinikal ESP

>>>TESTIMONI ESP CANTIKKAN KULIT

>>>TESTIMONI ESP UNTUK TENAGA

No comments:

Post a comment