Friday, 16 May 2014

SURAT LAYANG BUAT CIKGU?


Pejam celik pejam celik...dah hampir 17 tahun dah saya bergelar guru.Banyak kisah suka dan tak kurang duka..Biasala..hidup ni mana ada bahagia sepanjang masa,mesti ada yang kita tak suka terjadi..Apa nak kata..terima dan redha..setakat ni saya masih happy bergelar guru..Biarpun guru bukan kerjaya pilihan masa dulu dulu..Tapi jadi guru ada keistimewaan yang tak terungkap...contohnya...surat surat ni..

Bila rasa kecewa ke bosan ke..saya suka baca surat surat ni..surat ke?mesti saya akan tersenyum sorang sorang membayangkan wajah-wajah si penulis ini....sayang nak buang..kalau simpan pun lama2 koyak juga..so saya abadikan coretan korang ni di sini..boleh baca sampai bila  walaupun hayat cikgu dah tak da..mungkin korang boleh tunjuk kat anak cucu nanti..harap harap bermanafaat juga buat bakal bakal guru sekalian..Jom baca..sapa punya tulisan..mungkin juga korang dah lupa apa yang korang tulis...kan cikgu selalu cakap...zaman sekolah palingg best..banyak kisah suka duka dan pengalaman yang tak boleh dilupakan...yang cgu tak leh lupa sekali...budak xxxx siap boleh baring atas lantai makmal dan bersilang kaki lagi pulak masa kena denda tak siap kerja sekolah....Alhamdulillah sebelum spm ..dia berubah 360 degree..jom baca ni...


 5s3 2013.....dalam kenangan...




















0 comments:

Post a Comment