Tuesday 31 May 2016

16 KESAN PENGAMBILAN SET IBU HAMIL DAN BERPANTANG

Pengalaman ini mungkin sedang dinanti-nanti oleh ibu ibu mengandung atau ibu -ibu berpantang.Usah biarkan diri anda diselubungi kesedihan...jom baca ni..
 lepas ni pastikan pengalaman mengandung dan berpantang korang kali ini pengalaman paling best.......

PENGALAMAN MENGANDUNG DAN BERPANTANG SEPERTI SUPERHERO 
.
Assalamualaikum. Saya Amanie, seorang ibu yg masih lagi dalam tempoh berpantang semasa testimoni ini ditulis. Saya ingin berkongsi mengenai Set Kehamilan dan Berpantang Shaklee yang saya amalkan semasa hamil dan berpantang anak pertama pada 2 May baru2 ini.
.
Sepanjang tempoh kehamilan dan berpantang, produk2 shaklee yg saya ambil ialah Esp, Sustained Released Vitamin C, Vitalea Iron Formula, Ostematrix, B-Complex, Omega Guard, Alfalfa, Lecithin, Gla Complex, dan Zinc Complex.
.
Memandangkan ini adalah pengalaman pertama saya hamil dan berpantang, alhamdulillah banyak Shaklee Effect yang saya dapat yang boleh dikatakan agak seronok bagi saya.
.
Saya dijangka bersalin pada 11 May. Tapi mungkin baby tak sabar nak keluar agaknya. 1 May pukul 10.45 malam saya dgn suami ke hospital memandangkan contraction makin kerap dan ada darah dengan lendir dari tengah hari. Kami terus ke emergency exit, sambil2 tunggu suami settlekan deposit dan apa2 yg patot, sempatlah layan Facebook sekejap.
.
Kemudian nurse datang bawakkan wheelchair utk masuk ke labour room. Sempatlah kami berselfie dulu sebelum ke labour room. Kikiki.. Masa on the way ke labour room tu nurse tanya saya "anak ke berapa ni puan?" Saya pon jawab la anak first ni. Die pon dah macam terkejut. Sambil gelak2 die cakap "nampak macam relaks je. Tak nampak macam nak bersalin pon. Kalau orang lain anak first cuak takut sume ada" saya dah dengar macam tu kelakar pon ada, pelik pon ada, bangga pon ada. Hahaha.

Anda mungkin berminat>>>cara atasi masalah kesan sampingan suntikan depo

.
Sampai aje ke labour room, tukar pakaian dan check bukaan dah 2cm.! Terkejut jugak. Masa kat rumah tadi pon teragak2 lagi nak pergi ke tak hospital sebab rasa macam boleh tahan lagi. Tapi risau sebab darah masih keluar jadi pergilah menapak ke hospital.
.
Alhamdulillah walaupun dari pukul 11 malam kat labour room, saya masih lagi bertenaga untuk lahirkan anak saya pada pukul 6.37 pagi tanpa epidural. Kira okay la kan untuk anak pertama.
.
Ini adalah antara Shaklee Effect yang saya dapat sepanjang tempoh kehamilan dan berpantang bersama produk Shaklee.
.
1.✔ Tiada lagi masalah rambut gugur sejak dari zaman Diploma. Makan maggi banyak la ni.
2.✔ Jarang sembab kaki. Sepanjang tempoh kehamilan ada la dalam 2 3 kali macam tu je kot kaki sembab. Itupon sebab duduk lama sangat atau berdiri lama sangat.
3.✔ Tiada migrain atau pening kepala
4.✔ Tiada masalah sembelit semasa hamil dan berpantang
5.✔ Tiada masalah kejang kaki, kejang perut atau simpul mengkarung
6.✔ Tiada morning sickness
7.✔ Tiada kemurungan atau gangguan emosi (stress)
8.✔ Badan cergas seperti bateri fully charge. Dicember 2015 masa kandungan dalam 5 bulan kami pindah rumah. Alhamdulillah sangat bertenaga pergi survey dan tengok rumah, packing barang dalam kotak siap angkat dan susun kotak yang dah diisi berpuluh kotak. Kena marah dengan suami letak tepi. Haha
9.✔ Koyakan semasa bersalin kurang dari 1cm. Kira okay la kan untuk anak pertama dengan berat 3kg.
10.✔ Luka jahitan bersalin sembuh dalam masa 2 minggu
11.✔ Tiada stretchmark semasa hamil dan selepas bersalin
12.✔ Hari kelima berpantang dah boleh jalan laju mcm org tak bersalin. Yg paling best family dan kawan2 datang melawat kat rumah cakap "tak nampak macam orang bersalin pon".
13.✔ Berat turun tanpa sedar. Berat asal sebelum hamil 46kg. Berat akhir kehamilan sy 59.4kg. Selepas 25hari pantang berat dah turun 47kg. Sepupu datang rumah tengok saya terus cakap "tak gemuk pon?" Kena gemuk ke?
14.✔ Susu banyak melimpah ruah. Alhamdulillah rezeki baby saya dapat buat stok ebm dari hari ke-3 berpantang lagi.
15.✔ Kurang stress walaupun tak cukup tidur baby nak menyusu tengah malam, menangis, tukar pampers, pump susu dll
16.✔ Kurang bengkak susu tapi susu masih banyak. Sekali pump dapat 10oz. Seronok tengok.
.
Untuk ibu2 yang sedang hamil, set kehamilan dan berpantang Shaklee sememangnya pilihan yang terbaik untuk ibu-ibu mengharungi fasa2 terindah dalam hidup dengan lebih ceria, bahagia dan menyeronokkan. InsyaAllah.


set berpantang


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Untuk mendapatkan khidmat nasihat dan penggunaan suplimen atau untuk pembelian ... sila hubungi sid yang berpengalaman seperti saya...

Kak su 
010 8798077
Pengedar shaklee Masjid Tanah,Melaka 
Perkhidmatan pos ke seluruh Malaysia

5 comments:

  1. saya suka set berpantang shaklee, boleh pau bini sikit

    ReplyDelete
    Replies
    1. ooo..pau vitamin bini ye..hihi..tu yang bagus set ni sebab seisi keluarga pun boleh makan..

      Delete
  2. nice info untuk keluarga saya khususnya istri

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih Agus Eka Parkasiwi sudi singgah di blog saya

      Delete
    2. Terima kasih Agus Eka Parkasiwi sudi singgah di blog saya

      Delete