Friday, 6 January 2017

ANAK RAMAI PUNCA WANITA ABAIKAN KESIHATAN DIRI?

Kesian akak tengok kawan kawan sebaya akak.Usia 40 an dah mula sakit lutut..susah nak solat..nak jalan pun sakit kaki..semuanya jadi terhad..

Ada juga yang dah hilang sebahagian dari gigi..aduss..kesian..kalau dah anak 4 atau 5 ofkos la banyak kalsium dalam badan kita habis digunakan expecially masa mengandung..lagi parah kalau masa pregnen susu tepung pun tak minum..pil kalsium pun tak ambil..

Bila anak ramai ibu ibu ni asyik fikirkan pasal anak..dah tak nak fikir pasal diri sendiri lagi.Katanya biarla anak2 cukup makan cukup tidur dan cukup segalanya..biar ibu susah tak pa..
cara jaga kesihatan wanita

Akak sangat tak setuju tau..waimah kita ramai anak sekalipun..kesihatan kita kenalah jaga..kalau kita pulak yang sakit..kan lagi susah..anak ramai sapa pulak nak dijaga..

Kalau suami balik rumah ..isteri senyum ..gigi pun tak da..sehari dua suami boleh la senyum  balik..tapi kalau suami jumpa wanita kat luar sana lagi manis senyumnya camna?

Dulu sebelum kawin sibuk nk jaga kulit..nak jaga badan..tapi bila dah kawin..badan macam tong..kulit kasar kalah kulit kaki..camna nak berdepan dengan suami? Cantikkanlah diri ..jagalah kesihatan buat bukan utk sapa2..tapi untuk diri sendiri dan suami..

Kalau dulu zaman maka mak kita ..bukan ada duit pun nak produk2 jual..lagi pun tak da banyak macam sekarang...tapi dorang guna je bahan alami utk jaga kecantikan bukan biarkan compang camping depan suami..

Suami jangan jadikan alasan isteri awak dah tak cantik untuk pasang yang baru..belikan kat akak ni apa2 produk dalaman dan luaran utk cantikkan isteri awak tu..mu pahe? Hihihi

Cantik bukan wajib untuk kekal bahagia tapi cantik dan sihat boleh membawa bahagia..

K bye..selamat beramal..

0 comments:

Post a Comment