Wednesday 7 March 2018

SKIN AGE INDEX DALAM KAJIAN SAINTIFIK MEMBUKTIKAN YOUTH HEBAT


Youth dah jadi satu fenomena. Mana taknya. baru 3 hari di pasarkan dah lcin stok on line dan juga di branch. Memang ramai sangat yang tak lepaskan peluang nak rebut promosi YOUTH bulan Mac ini. Sebab masing-masing teruja dengan kesan yang ditunjukkan oleh pengguna-pengguna YOUTH.

Testimoni pengguna youth tu belum cukup saintifik nak buktikan yang YOUTH ni sebenarnya memang hebat. So nak buktikan yang youth ni lebih hebat dari testimoni-testimoni tersebut, jadi hari ni kakSu nak share bagaimana team YOUTH menjalankan kajian dorang.

skin analysis
Skin Analysis membantu mengesan masalah kulit wajah

Sejarahnya bermula  pada 8 tahun lepas Shaklee decide utk buat satu skincare baru .  Shaklee nak buat 1 je skincare yang berkesan pada semua jenis kulit dan paling selamat pada kulit dan diuji secara klinikal. Bukan setakat cakap selamat tapi tiada bukti selamat.

So Shaklee tubuhkan satu team untuk buat kajian pasal skin care ni. Saintis Shaklee bersama-sama dengan saintis-saintis  lain bekerjasama. Ia bertapak di texas US. Shaklee bekerjasama dengan  dermatologis yang pakar dalam berbagai aspek. Bukan Shaklee buat syok sendiri. Setiap kepakaran tu disumbangkan untuk hasilkan youth.

Team yang buat youth ni bukan saja develop produk tapi juga dapat buat satu SKIN AGE INDEX. Bahasa Melayu dia kita kata index usia kulit. Tapi saya akan gunakan term skin age indexSkin age index ni satu kayu ukur untuk mengukur usia kulit.

Skin age index klinikal data bukan dibuat 100% oleh Shaklee tapi dibangunkan oleh World Class Dermatologist di US. Company world class expert ni selain Shaklee dia ada buat banyak test utk company lain. Tapi SKIN AGE INDEX ini hanya Shaklee sahaja yang buat . 

Skin age index yang di hasilkan ini adalah satu cara baru yang ditemui oleh shaklee bagaimana nak ukur usia kulit wajah seseorang. Kajian saintifik ini membuktikan bahawa, mereka berjaya mengukur umur dan rupa kulit dengan data klinikal sebenar yang tidak pernah digunakan sebelum ini. Hanya shaklee je yang ada. Kedua, skin age index ini memberikan saintis tersebut cara untuk mengukur keberkesanan YOUTH dan bagaimana kesan youth dapat mengubah usia kulit wanita menjadi kembali muda.

Team ni combine sains dengan bioinstrument yang memang sangat canggih . Jadi dorang ukur perubahan kulit bagi buat visual grading, atau nak buat grade dalam bentuk yang boleh baca. Bukan setakat ambil gambar muka saja.

Saintis mengkaji  apa berlaku pada struktur kulit bila umur bertambah. Lepas tu data di analisis dengan data statistik. Guna formula la macam macam lagi dia kira pakai aplikasi matematik statistic.

Apa yang saintis YOUTH ni buat untuk dapatkan skin age index ni?

Team kajian ni nak uji skin tone atau tona kulit keatas 100 orang wanita.Mereka menggunakan 50 orang wanita kulit putih, dan 50 orang dari Negara asia. Jadi ada 100 orang semuanya


Umur mereka bermula dari umur 20 tahun, 30 tahun,40 tahun 50 dan 60 tahun. Setiap umur tu ada 20 orang.Setiap wanita tu akan masuk makmal dan diuji kulit mereka . Semua data mereka  catatkan.  Maksudnya kalau wanita yang berusia 20an biasanya kulit mereka macamna, kalau 30an apa ciri kulit mereka, kalau 40an apa ciri kulit mereka dan seterunya pada kulit 50 an dan 60an. 

Jadi dari 100 orang ni saintis dapat ukuran ciri-ciri  usia kulit . Jadi ada 8 ukuran kulit sebagai tanda penuaan yang dapat di ukur oleh saintis ni iaitu
8 tanda penuaan yang dapat diukur dari 100 orang tu.
  1. Kedutan. Terbahagi kepada 3 , kedutan di dahi, dileher dan keseluruhan muka
  2. Saiz pori
  3. Tona kulit
  4. Keanjalan kulit
  5. Tekstur kulit
  6. Hiperpigmentasi
  7. Seri kulit
  8. Kekenduran.


Jadi ukuran skin age index ni digunakan pula untuk ukur apa yang  terjadi kepada orang yang pakai youth pulak. SELEPAS SAINTIS DAPAT BUAT SKIN AGE INDEX NI MAKA SHAKLEE PILIH LAGI 60 ORANG WANITA asia dan kulit putih UNTUK CUBA GUNA YOUTH. 



So nanti kakSu sambung lagi apa berlaku pada 60 orang yang pakai youth selama 12 bulan tu ye. Stay tune

youth


Anda boleh dapatkan youth dari KakSu dengan segera kerana dengan pembelian set treatment YOUTH anda akan nikmati potongan harga sehingga rm 450 bulan Mac ini .



Hubungi segera  di www.wasap.my/60108798077

No comments:

Post a Comment