Saturday, 8 August 2015

7 SEBAB SEBELUM ANDA PILIH SUPLIMEN SHAKLEE

Saya dulu adalah seorang yang tak pernah kisah dengan pengambilan suplimen.Bila sakit, demam cari lah doktor..Bayar rm 50 rm 60 atau lebih.sehari dua sihatlah..Kemudian kalau sakit atau demam lagi..ulang benda yang sama.hehe..Sampai dalam peti sejuk tu penuh dengan ubat.Bila sakit makan..bila rasa sihat..tak payah la makan..Tapi itu dulu..sekarang..semua ubat2 yang melambak dlm peti sejuk dah berganti dengan suplimen..kenapa saya beralih kepada suplimen?

Sebab paling utama ialah bila timbul kesedaran la..sebelum ni macam macam orang cakap..tapi tak kisah sebab tak sedar..hehe..sekarang banyak ilmu yang saya dapat dari teman2 tentang suplimen dan kelebihan suplimen berbanding ubat ubatan.

Bila dah cuba sendiri.baru tahu...saya ni banyak penyakit..kata orang tak padan yang kecik..boleh tahan penyakitnya. .iyo la..anak pun udah 5..banyak urat tersimpul..putus. .kolegen dah habih. usia makin meningkat.Tapi bila dah mencuba suplimen..rasa badan macam muda 5 6 tahun...lebih bertenaga dan lebih sihat.

Dipasaran sekarang ada pelbagai jenis produk suplimen yang dijual.Macamna nak pilih?Dan ada pula yang tak pernah kisah untuk memilih..hentam saja..yang penting 2 3 hari dah ada kesan..5 hari dah putih melepak..4 hari makan dah boleh berlari keliling kampung? Ramai yang dah makan shaklee juga tapi stop kerana tak berkesan.Katanya lambat sangat nak nampak kesan...

So bagi anda yang tercari cari suplimen yang sesuai dan selamat ..ikuti kisah pengalaman saya ini..

7 sebab mengapa saya masih setia dengan shaklee


1.Saya tahu yang  Shaklee adalah produk yang selamat.
Sebabnya Shaklee mempunyai banyak back-up science studies.So, saya lebih confident dan saya dibukakan hati  untuk seterusnya menggunakan produk Shaklee.Lagi pun multivitamin shaklee dah dipasarkan 100 tahun dah pun.Kalau tak selamat mesti dah lama berkubur.Apa yang saya pelajari, Shaklee telah membuat ujian kawalan kualiti lebih daripada 100,000 .Ia juga mempunyai pengesahan bahan botani daripada pihak ketiga dan dijamin 100% kepuasan terjamin.
Cuba tanya diri anda..adakah anda pengguna suplimen?Adakah suplimen anda dijamin kualitinya dan dijamin selamat atau sekadar meletakkan artis popular atau wanita cantik sebagai pelaris.fikir fikirkan..Apa yang kita makan haruslah selamat buat jangkamasa panjang



Shaklee mempunyai banyak back-up science studies.

2. Saya telah menggunakan supliemn shaklee selama 2 tahun lebih.Saya konsisten dengan pengambilan vitamin c ,vivix dan kolegen.Dan saya telah mencuba lebih dari 10 produk shaklee.Ternyata saya dan keluarga saya semakin sihat berbanding dulu.Jadi Shaklee telah buktikan bahawa produknya adalah berkesan.Shaklee sanggup melaburkan lebih dari 300 juta dalam pengujian penyelidikan dan pembangunan.Bukan cakap kosong tau.Siap ada 70 kajian klinikal bertulis yang dijalankan oleh 60 saintis shaklee.Kajian ulangtahun ke 50 menunjukkan bahawa pengguna makanan tambahan shaklee dalam jangkamasa panjang mempunyai kesihatan lebih baik daripada mereka yang anya mengambil hanya satu multivtamin atau tiada makanan tambahan langsung.






3.Produk shaklee ternyata telah digunakan oleh berjuta rakyat di dunia yang merasai kesan positifnya termasuklah atlit sukan olimpik dan bertaraf dunia.So kenapa tidak saya juga merasai kelebihannya?


Antara pengguna supliemen Shaklee


4.Produk shaklee adalah halal dan hanya mengandungi bahan semulajadi.Tiada persa tiruan,tiada pemanis tiruan,tiada pewarna atau lemak trans,tiada bendasing tersembunyi,tiada ujian keatas haiwan,tiada bahan bahan yang diharamkan,tiada peluntur klorin. So shaklee sentiasa mesra alam dan pastinya selamat untuk kita pengguna.


5.Shaklee dijual dengan harga yang sangat berpatutan.Saya suka sangat vitamin C.Siap boleh bertahan sampai 6 bulan lagi.Banyak lagi produk shaklee yang boleh digunakan lebih dari sebulan.Sangat berbaloi baloi.Kalau nak lagi murah ,joinlah jadi ahli..dapat diskaun sehingga 20%.Kalau ada promosi bulanan lagi best.Ahli shaklee akan dapat penghargaan melalui potongan harga runtuh.Jimat sungguh.Seisi keluarga saya bagi makan suplimen shaklee.

Cuba fikirkan ni?
Mengapa anda pilih kereta Honda sedangkan ada banyak jenis kereta tempatan yang boleh dipilih?

6.Disamping saya mendapatkan kesihatan diri dan keluarga yang lebih baik , shaklee bagi peluang untuk saya jana pendapatan sampingan.Walaupun saya mempunyai gaji tetap setiap bulan, saya lebih suka mendapatkan bonus dari shaklee juga.Tambahan pendapatan boleh menyumbang lebih banyak untuk akaun dunia dan akaun akhirat saya...Lebih baik kaya daripada hidup banyak berhutang.Setiap bulan shaklee akan bayar saya bonus biasanya 14 haribulan setiap bulan.Kalau saya yang dah ada pendapan bulanan pun boleh mendapat pendapatan sampingan apatah lagi korang yang surirumah ..kan lagi bagus kalau ada duit pendapatan sampingan sendiri.Kalau nak cuba saya boleh tolong.

7.Macam macam berita buruk yang orang sebarkan pasal shaklee.Sampai kena buang peranakanlah, mati akibat makan alfalfa lah...tapi akhirnya segala dakyah dan khabar buruk itu ternyata tidak benar.Dan dibuktikan tidak benar.PHD dalam hati manusia ni memang tak boleh dikawal.Sukar untuk mengakui kelebihan shaklee tapi mudah untuk sebarkan fitnah.Pada korang yang telah terpedaya dengan khabar palsu dan percaya akan kisah tersebut..saya pun turut kesian kat korang..sebab korang percaya dan akhirnya korang juga yang rugi..

lain kali kalau nak tahu kisah sebenar tanya pada orang yang betul.Ini tidak.."ko sakit gigi kau pergi jumpa doktor mata...tentunya kepakaran mereka berbeza..jawapan yang berbeza tak kena pada situasi.."

Dan satu peringatan buat diri saya dan juga korang sekelian Badan kita adalah satu mesin kompleks yang istimewa yang Allah ciptakan. 

Beri dia nutrisi atau zat yang diperlukan, dia tahu untuk ‘repair’ sendiri. 

Body Healing Mechanism. Subhanallah.

Saya telah mendapat  kebaikan dari produk Shaklee. Kenapa tidak saya berkongsi dengan rakan rakan yang lain?

Adakah anda telah membuat pilihan yang tepat?

Anda berhak memilih tetapi pilihlah yang selamat....bye...bye




Nor suhaila Abdul
 email :suhaila_abdul@yahoo.com
 fb: suhaila abdul
 tel:010 8798077

0 comments:

Post a Comment