Wednesday 25 February 2015

UBAT TAHAN MENGANTUK TANPA DADAH

Assalamualaikum..dah malam ni tapi saya rasa hari  ni tak letih la pulak.Dok saja saja buka fb ,ramai kawan kawan saya yang dok upkan status , letih lesu selepas balik dari kerja.So kali ni saya nak kongsi sedikit tentang cara bagaimana nak kekal cergas tanpa rasa mengantuk ditempat kerja

7 cara elak rasa mengantuk di tempat kerja

1. Basuh Muka
Cara ini lebih sesuai dilakukan oleh kaum adam kerana selalunya wanita bersolek ke pejabat. Tetapi percayalah bahawa cara ini adalah cara yang paling berkesan untuk kembali cergas.
2. Hampiri kawasan yang bercahaya.
Pandanglah ke luar jendela. Cahaya yang lebih terang dipercayai dapat mengembalikan kesegaran mata dan minda
3. Dengar Muzik
Tidak salah sekiranya anda mendengar muzik di pejabat sekiranya perkara ini tidak mengganggu konsentrasi anda bekerja. Tetapi, jangan sampai muzik tersebut mengganggu kerja pulak
4. Senaman ringan
Lakukan sedikit pergerakan anggota badan, tangan, dan kaki. Elakkan dari duduk terlalu lama di atas kerusi sebaiknya berjalan seketika sambil menghirup udara yang segar.Kalau cikgu memang takan duduk setempat la kan.
5. Wangian aromaterapi
Letakkan pewangi bilik di atas meja pejabat anda agar wangian tersebut dapat merangsang anda untuk kembali segar. Antara bauan yang sesuai adalah dari jenis ‘mint’ atau ‘lemon’.

Kronik nih...

6. Pandang pohonan hijau
Sesekali pandang ke luar jendela dan nikmati pemandangan pohonan hijau kawasan persekitaran anda. Perkara ini dapat membantu kita menghargai alam semulajadi yang cantik dan membantu menghilangkan rasa mengantuk.
7. Ketahui bagaimana Maria Alwi atasi masalah mengantuk dan keletihan 


Ubat Tahan Mengantuk Tanpa Dadah: Cergas Sokmo! from iReach HD on Vimeo.



Pengedar shaklee Masjid Tanah,Melaka
Pos seluruh Malaysia
Suhaila
0108798077

1 comment:

  1. Dah cuba cinch energy tea,badan akan rasa bertenaga sepanjang hari,yang bestnya mata tak rasa mengantuk,disamping membakar lemak dlm diam.....hihihi,berpeluh la tu.

    ReplyDelete