Tuesday, 12 January 2016

RAMUAN VIVIX DARI 4 TUMBUHAN ISTIMEWA

Ramai yang dah tahu bahawa bulan ini merupakan PROMOSI HEBAT VIVIX. Ramai yang dah beli dan ada juga siap  tempah untuk beli sepanjang bulan Januari ni.Ada yang nak tunggu gaji baru nak beli.Apa pun yang pastinya ..korang yang dah cuba atau baru nak cuba ..memang inilah masa yang paling sesuai.


Bagi yang dah mencuba dan sentiasa repeat order, sudah semestinya mereka telah merasai kesan hebat vivix ni.Hari ni saya nak kongsi sedikit tentang apakah kandungan di dalam vivix yang membuatkan ianya menjadi tonik paling awesome....

VIVIX

KANDUNGAN DI DALAM VIVIX

1.MUSCADINE GRAPE

VIVIX MUSCADINE

Muscadine grape ni buah anggur.Saiznya sebesar sebiji bola golf.Wow..besarnya.Anggur ni susah nak dapat.Ia tumbuh dikawasan lembab dan tak da kat Malaysia kalau korang nak dicari.Anngur Muscadine ni mempunyai lebih dari satu kromosom.Ia mampu mengukuhkan profil dan mekanisme polyphenol. Semakin gelap warnanya ,semakin tinggi kandungan polyphenol.

Apa yang ada dalam anggur ni?

Muscadine grape ni kaya dengan sumber resveratrol dan mempunyai kuasa anti oksidan sebanyak 40 kali ganda lebih tinggi.Korang tau tak apa tu polyphenol?

Polyphenol ialah sekumpulan phytokimia atau phytonutrien yang terdapat di dalam tumbuhan dimana ia memiliki banyak molekul phenol pada struktur kimianya.Peranan polyphenol ni ialah untuk memberikan warna anggur tersebut warna unggu.Ia juga memberi perlindungan dari pancaran UV matahari supaya tak merosakkan nutrien yang ada dalam buah tersebut.

Polyphenol telah terbukti sebagai anti oksidan ,anti penyakit ,anti kanser serta membantu memperbaiki sel sel DNA

Bagaimana muscadine grape ni di proses?

Ia diproses denga cara  ekstraksi sejuk dan lembut  untuk menjamin satu ekstrak yang bermutu tinggi dengan aktiviti biologi terutamanya sebagai anti-penuaan. 


2. PURPLE CARROT


vivix

Purple carrot ni pun tak da kat Malaysia .Ia tumbuh meliar di Afganistan dan dan dijumpai sejak 5000 tahun dulu.Purple carrot ni adalah sumber terbaik vitamin A dan karotenoid.Kelebihan purple carrot ni ialah ia merupakan anti oksida yang tinggi, anti radang, anti mikrobial (boleh melawan bakteria atau mikroorganisma yang boleh merosakkan carrot sebab tu ia tahan lasak untuk melawan mikroorgansama yang tidak baik)dan anti karsinogen (mencegah èŕ4pò


daripa wujudnya sel kanser atau mutasi pada DNA)

Purple carrot pun warna gelap. So memang akan mempunyai anti oksida yang tinggi.So lepas ni kalau nak cari antioksidan yang tinggi dari buah buahan,pilihlah yang warna warna gelap.

Purple carrot merupakan makanan yang paling baik untuk kesihatan salur darah dan juga jantung. Dalam purple carrot terdapat Asid klorogenik.Ia  dipercayai bertanggungjawab mengurangkan diabetes yang selalu dikaitkan dengan pengambilan kopi.  

3.ELDERBERRY (SAMBUCUS NIGRA)

vivix

Tumbuhan ni tumbuh di serata Eropah dan Amerika Utara dikawasan lembab.Elderberry mempunyai antthocyanins lebih 3 kali lebeih kuat dari karotenoid. Anthocyanins bertindak sebagai anti-radang dan dapat mengurangkan simptom seperti sakit otot, sakit atau demam yang berkaitan dengan selsema atau influenza. 

Elderberry juga turut memiliki flavanoids yang mempunyai ciri antioksidan yang kuat yang berupaya mengukuhkan sistem imun untuk melawan jangkitan virus dan bakteria. 
Elderberry mengandugi Vitamin A, B dan C serta nutrien lain seperti asid amino, karotenoid, tannin dan rutin turut memberi manfaat kesihatan yang baik.Elderberry sangatbaik untuk memberi perlindungan terhadap penyakit kardiovaskular

4.POLYGIUM CUSPIDATUM


Ia juga dikenali sebagai  Knotweed JepunIa tumbuh asalnya dari asia tapi kini di serata Eropah dan Amerika Syarikat .Kalau  korang pernah minum vivix, memang warnya kemerah merahan pekat ke hitaman .Jadi tugas polygium cuspidatumni memberikan warna hitam.


Terdapat lebih 3000 kajian yang telah dijalankan berkaitan tentang resveratrol ini. Hasil ujian klinikal makmal menunjukkan resveratrol membantu melambatkan proses penuaan, merendahkan kolesterol, merendahkan tekanan darah, meninggikan prestasi atlet sukan dan mengurangkan berat badan. Sebagai supplemen anti-penuaan yang sangat penting, anti-radang dan juga anti-kanser. 



Ok..4 kandungan utama dalam vivix dah saya kongsikan.Ramuan lain dalam vivix juga merupakan hasil botanical.Jadi memang tepatlah vivix sebagai suplimen anti penuaan ,anti radang dan juga anti kanser yang sangat penting.vivix dipercayai dapat melambatkan proses penuaan selular, membaik pulih sellular, tenaga selular ,perlindungan selular dan fungsi sellular.


Jom dapatkan sekarang sementara harga promosi .


Untuk keterangan lanjut, boleh hubungi saya

vivix


~kak su~

0108798077


salam kasih sayang dari pengedar shaklee pilihan ramai.



0 comments:

Post a Comment