Wednesday, 3 January 2018

MINUMAN PEMBERI TENAGA UNTUK IBU IBU YANG BEKERJA DAN SURIRUMAH

Orang perempuan tak kira la yang surirumah sepenuh masa atau yang bekerja, mula dari celik  mata sampai la pejam semula nak tidur, kerja tak pernah habis. Dari pagi nak siapkan sarapan anak-anak nak sekolah. Basuh kain sidai kain, kemas dapur kemas bilik air, sapu rumah ,gosok baju semuanya kena buat. Sampai satu tahap dah rasa seharian dok asyik buat kerja je. 



Tengahari anak dan suami nak balik makan, pun kena masak lagi. Dah makan kena mengemas . memang tak kering tangan ibu ibu ni. Itu surirumah. Kalau ibu bekerja pulak, bangun pagi dah siap siap nak pergi kerja, macam tangan sotong nak handle macam macam benda. Di pejabat kerja pun boleh tahan banyaknya. Balik kerja dah nak berkejar ke dapur nak masak, dan sebagainya.

Nak layan anak , nak layan suami. Sampai satu tahap, tenaga dah tak da dah. Mata maca ada gam sampai nak buat apa pun dah tak mampu. Kepala mula pening , stress lepas tu mula la nak mengamuk. Habis semua anak dan suami sekali kena marah.

Itu semua normal. letih sebab banyak guna tenaga untuk otak bekerja dan fizikal kita juga bekerja. Keletihan melampau makin parah bila ibu ibu tak sempat nak makan makanan yang seimbang. Tak pernah sempat nak bersenam. Makin hari makin gemuk sebab nak cepat, makan je makanan ringan. 

Di sini kakSu nak share dengan ibu ibu semua macamna kakSu boleh dapatkan tenaga seharian disamping boleh kekalkan berat badan normal. Kerja kita lebih efektif kalau otak kita dapat tenaga dan macam macam benda kita boleh buat. Bukan tu saja, kulit pun boleh makin cantik walaupun umur kita semakin meningkat. Tenaga penting untuk kita elak dari stress, boleh buat amal ibadat dengan lebih baik...jom dengar perkongsian ni.


No comments:

Post a comment