Monday, 24 November 2014

TASKA PUNCA JANGKITAN KUMAN?



Hari ni saja nak buat sharing dengan korang..sebab terperasan Faheimy  kena selsema...Dah lama sangat dia tak kena selsema..masuk hari ni dah 2 hari dan selsema tapi dah semakin baik..Alhamdulillah selsema ini tak datang bersama batuk dan demam.
Bila terperasan tengok faheimy selsema terdetik dalam hati, eh.. rasanya dah lama dah kan faheimy tak kena selsema..dulu.. selsema ni biasa..tak pernah kering..maklumlah , duduk taska..kalau dulu hari hari mesti meleleh jer hingus..pastu dia tarik baju..lap..huhu

pneumonia
Faheimy 2012

 Ke lima lima anak
saya hantar ke taska.. sekarang Fahemy berusia 2 tahun 8 bulan, masuk ke taska sejak usia 2 bulan sehingga ke hari ini..Dania pun saya hantar taska dan tadika  semenjak usia 2 bulan jyga.Biasalah kan..kalau duduk kat taska mesti ramai  yang demam atau selsema..

Dulu dania dan faheimy


1. Diserang pnumonia akibat selsema dan batuk berpanjangan..ditahan wad 3 ke 5 hari untuk rawatan..

2. Sering selsema, tak pernah elok..elok 2 hari selsema 5 hari
3.Sering demam waktu malam, siang baik
4. Semua klinik di Masjid Tanah dah pernah ambil ubat untuk diorang..kut kut mana lebih serasi..antibitik dari yg dos rendah sampai dos tinggi
5.Tak selera makan dan badan kurus tak bermaya

6.Macam macam ubat ada, dari doktor biasa samailah ke doktor pakar, dalam peti ais penuh dengan bermacam jenis ubat diorang


Sekarang..

1. Faheimy dan dania tidak pernah lagi diserang asma/pnumonia

2.Selsema sebulan tak sekali..kalau selsema 2 hari dah kering
3. Masalah demam berpanjangan tak da lagi..
4.Dah lama tak pergi klinik untuk bawa Dania, faheimy dan juga abang dan kakak diorang ni,  Faiz , Firdaus,Dina
5.Selera makan bertambah, walaupun badannye comel jer sebab ikut  macam ibu..hehe
6.Sangat aktif.. dan petah bercakap sampai ibu tak larat nak layan. Dania menjadi pengacara dalam Majlis Konvokesyen Tahunan tadika Amirah, serta mendapat hadiah cemerlang dalam murid kelas 6A .Faheimy pulak dah masuk kekelas kanak kanak 4 tahun walupun dia baru berusia 2 tahun. Pandai baca fatihah, baca doa doa ringkas dengan lancar tapi pelat la..Kebanyakannya belajar kat sekolah..
7.Alhamdulillah prestasi mereka ditaska dan tadika sangat membanggakan...


Ramai teman teman disekolah kurang berminat untuk menghantar anak ke taska .Salah satu faktor ialah kerana masalah jangkitan penyakit 


pneumonia
Dania (tengah)

baby cute
Fahimy tomey
.Kini saya tidak risau lagi masalah jangkitan kerana saya percaya dengan makanan seimbang dibantu dengan makanan tambahan bagi menguatkan sistem imunisasi tubuh,risiko jangkitan kepada anak anak saya akan berkurangan dan telah terbukti keberkesananannya.

Pihak pengusaha taska juga memainkan peranan penting bagi menjaga kebersihan di dalam dan diluar taska tersebut.Memandangkan taska tempat saya hantar anak anak saya ini dijaga dengan bersih dan sangat mementingkan kesihatan dan keselamatan anak anak jagaannya ..so saya tidak perlu risau lagi..

Bagi anda yang masih tercari cari cara untuk mengatasi masalah kesihatan anak anak yang sering demam dan selsema, boleh lah hubungi saya .Saya bersedia untuk berkogsi pengalaman dan idea dengan anda..Yang ni lah saya beri pada anak anak saya.....


set anak pintar


su|0108798077|shaklee masjid tanah|sungai udang|kuala sungai baru|alor gajah|
pos sabah , sarawak dan seluruh malaysia|ready stok untuk anda..

0 comments:

Post a Comment