Saturday, 5 April 2014

PERPISAHAN ITU PASTI


Coretan buat anak murid tersayang{sayang sangat}

Dalam kenangan....
Inilah waktu yang ditunggu- tunggu.Saat mengambil keputusan SPM.Korang yang nak ambil result cikgu yang sangat berdebar-debar.Risau betul..takut target tak tercapai.Biasa la ..setiap kali nak peperiksaan SPM, guru mata pelajaranlah kena target berapa ramai yang akan dapat A.Emmmm..awal-awal tahun nak target pun takut.Kalau dilihat dari exam tingkatan 4,memang agak jauh la nak capai target.

Kelas 5S1, mesti la kena target semua dapat A..boleh ke ni? Was-was ...rasa macam tak yakin je..Tapi tak pelah.target mesti tinggi.Kelas 5S1 ni memang pelajar terpilih..kelas paling top..result memang la gempak-gempak...
pengalaman mengajar kelas paling depan ni...memang laju la nak ajar.majoriti capat je dapat.Tapi yang tak bestnye..masa kita mengajar kelas ni,kadang-kadang rasa macam syok sendiri pun ye....semuanya senyap,,fokusssssss...kadang-kadang buat lawak pun tak ada orang gelak...hehee..lagi la bosan kalau si kepoh dalam kelas tu tak da...kalau ikhlas ,aiman or azhar tak da..kelas ni tak riuh la jawabnye..kalau diorang ni ada huru hara juga kelas ,tapi terkawal dan terhibur...betul dak aiman?

kalau kelas 5 s3 pulak...hari-hari kena buat ceramah motivasiiii...kerja memanjang tak siap..yang gagal ujian fizik memang biasa...Tapi mengajar kelas ni memang sangat terhibur..Walaupun mereka  ni agak perlahan nak serap ilmu-ilmu yang diajar tetapi di saat-saat akhir semuanya sangat berkobar-kobar nak belajar bersungguh-sungguh.Biarpun agak terlambat ..adaalh lebih baik dari tak sedar langsung....

Akhirnya....tanggal 20.3.2014..setelah keputusan diumumkan..alhamdulillah...tak dapat digambarkan kegembiraan aku....Tahniah wahai anak-anak muridku sekalian...Dapne berjaya menjadi antara pelajar terbaik SPM negeri Melaka...tak sempat nak snap gambar slip peperiksaan dia....
Hehe..kena tunaikan janji saya pada korang semua sebelum exam hari tu...Semoga korang semua akan berjaya dalam bidang yang akan diceburi nanti...
slip spm



Tahniah Daniel...physics A+
Cantiknyer result kamu..cikgu pun tak dapat gini...

daniel


Wakil jejaka melayu malaya yang dapat 9A ...bakal doktor .....

Gembiranya die dapat capai target fizik..tuntut hadiah


  Cikgu pun nak gak tumpang gembira!!!!!!


 Physics A,A+..Nawwarah and Dapne
cikgu tersepit dicelah-celah kejayaan korang....



 Jejaka 5S3, penyeri kelas fizik..kadang-kadang kena marah,kadang-kadang cikgu yang tergelak tengok perangai korang


 ketua kelas 5S3


 Hari -hari terakhir sebelum exam SPM

Ini taiko utama kelas 5S1...
Kelas sunyi tanpa korang...


24 jam ceria...kena marah pun sengeh...


Semoga korang semua akan teruskan perjuangn menuntut ilmu tanpa jemu.Walau apa pun keputusan SPM yang dah dapat ...korang mesti teruskan misi mencapai cita-cit masing-masing..
jadilah insan yang menjadi pejuang agama bangsa dan negara...cewah..cewah...



SEMOGA BERJAYA
DUNIA AKHIRAT


INGATAN TULIS CINTA : CIKGU SUHAILA 
                                           maaf ye bagi yang tak sempat cikgu nak bergambar bersama





0 comments:

Post a Comment