Tuesday, 15 July 2014

TAK KENAL MAKA TAK CINTA

Saya adalah pengguna setia produk shaklee.Ramai lagi yang diluar sana yang memang 
mengambil produk shaklee sebagai makanan tambahan.Tapi korang tau tak nama produk shaklee datang dari mana?


Ni nak cerita la sikit.Sejarah pasal shaklee ni.Shaklee ditubuhkan pada tahun 1956 oleh DR Forrest C Shaklee.


Dengan matlamat untuk menjadi peneraju dunia dalam produk kesihatan dan kesejahteraan kehidupan, Shaklee sangat berdedikasi untuk terus menyumbang dalam produk inovasi, kecemerlangan sains.

Matlamat utama beliau adalah untuk meningkatkan kesihatan tanpa mencemarkan alam sekitar.Selama lebih 50 tahun, Shaklee telah menjadi pembekal terunggul dari segi mutu produk, nutrisi dan produk penjagaan peribadi yang tulen, produk keperluan rumah yang mesra alam dan sistem rawatan air serta udara yang terkini. Jenama Shaklee sinonim dengan kualiti yang tinggi dan kemujaraban, mewakili satu daripada jenama terkenal dalam pemakanan tambahan dan industri-industri jualan langsung
VISI SHAKLEE
Komited dalam membantu rakyat malaysia mendapat kehidupan yang diimpikan dan memenuhi aspirsi mereka melalui kesihatan dan kesejahteraan yang menyeluruh.


MISI SHAKLEE
Menjadi peneraju dalama memberikan peluang perniagaan , produk da perkhidmatan yang mempromosikan kesihatan dan kesejahteraan menyeluruh



Apakah produk supplement pertama yang di keluarkan oleh shaklee?


Pada 1915 Dr. Forrest C. Shaklee menghasilkan produk yang pertama dikenali sebagai “Vitalized Minerals” dimana beliau mengasingkan sebatian semulajadi dari sayuran untuk mendapatkan khasiat mineral.Seorang biochemist menggelarkan sebatian tersebut sebagai “vitamins”.Inilah sejarah dimana perkataan vitamin terhasil.
vitlea





Vitlea produk multivitamin pertama dihasilkan di dunia


Sir Roger Barnet yang smart....siapa dia yek?

Masa National Conference 7-9 June 2014  hari tu, saya sempat cilok dengan member member nak bergambar dengan Roger Barnett.Selalu tengok gambar jer kali ni sempat bergambar dengan dia.handsome juga mamat ni.

Dia lah CEO & Chairman Shaklee Corporation sekarang ni.

  •  Seorang billionaire, 
  • Pemilik kepada jenama Burberry, Beauty.com, Activated Holdings LLC dan banyak lagi
  • Telah melabur USD20 juta (RM65 juta) sepanjang tahun 1999 sehingga 2003 untuk mencari syarikat yang tepat untuk pelaburan beliau. Beliau telah memilih Shaklee
  • Di bawah kepimpinan Mr Roger, Shaklee berkembang lebih 600% dan di Malaysia Shaklee berkembang lebih 500% pada 5 tahun lepas.

roger barnett


Sporting la Mr Roger Barnett 


0 comments:

Post a Comment