Thursday 11 February 2016

CARA MUDAH BERHENTI MEROKOK

Perokok pasif adalah orang yang dipaksa menyedut asap rokok basi yang datang dari perokok. Kepekatan bahan kimia beracun yang terkandung dalam asap rokok basi adalah lebih jika dibandingkan dengan kepekatan asap disedut oleh perokok secara aktif. Anak-anak yang didedahkan pada asap rokok basi ini mengalami risiko lebih tinggi untuk mengalami pelbagai masalah kesihatan. Mereka cenderung untuk mengalami masalah seperti batuk, asma serta jangkitan paru-paru dan telinga. 


cara berhenti merokok


Asap Rokok Yang Mengancam Kanak-Kanak Itu Adalah Perkara Biasa Buat Anda?
Kejamnya


  • Anak-anak anda begitu bernilai, mereka membawa kegembiraan dan kebahagiaan kepada anda.
  • Mengenangkan mereka akan membawa senyuman ke bibir anda.
  • Jagalah mereka, sayangi mereka.
  • Berikan anak-anak anda permulaan yang baik dalam kehidupan.
  • Pastikan kesihatan mereka terjamin dan masa depan mereka cerah.
  • Berhentilah meracuni mereka dengan asap rokok.


Jika anda sayangkan diri sendiri dan insan terdekat dengan anda, isteri, anak-anak, ibu bapa...berhentilah merokok...Tapi mesti perokok -perokok akan cakap  .."susahla nak berenti ..dah ketagih..bila nampak orang hisap rokok mesti nak hisap juga.." Apapun alasan..biasanya perokok akan berhenti merokok selepas mereka disahkan menghidapi penyakit bahaya, sakit jantung ke, sakit paru-paru ke, strok ke,kanser ke.. takkan nak tunggu sampai sakit baru nak berhenti...????

bahaya merokok

Menakutkan..nak tunggu jadi macamni baru nak berhenti merokok?

Disini ada alternatif baru bagaimana korang boleh berhenti merokok dengan cara mudah dan sangat selamat.Nak tau apa? Mestilah dengan tonik ajaib ..namanya vivix...Vivix dalam bentuk cecair senang diminum dan sedap rasanya.Yang penting apa yang vivix boleh bantu korang untuk berhenti merokok.Kalau duit rokok tu dikumpulkan sebulan..dah boleh beli  vivix tau..

Meh tolong kira..

RM16 x 30 hari = RM480 sebulan 
RM480 x 12 bulan = RM5760 setahun

Harga vivixHarga runcit : RM475 sebotol (FREE POSTAGE. )
Harga ahli :RM 3XX ajer...(FREE POSTAGE)

cara berhenti merokok


Rokok mengandungi nikotin. Nikotin merupakan salah satu bahan toksik di dalam rokok yang menyebabkan ketagihan. Nikotin adalah salah satu radikal bebas yang boleh merosakkan DNA di dalam badan. 

Supplement yang sesuai untuk mengurangkan ketagigan merokok adalah supplement yang mengandungi sumber anti-oksidan yang tinggi yang ada dalam vivix. Ini kerana terdapat kajian para ilmuan daripada University of Rochester yang mendapati bahawa antioksidan mempunyai potensi untuk memperbaiki kerosakan sel dan melawan radikal bebas akibat kesan nikotin


Khasiat vivix yang  bantu  berhenti merokok.

Apa akibatnya jika DNA rosak?


Setiap sel kita mengandungi DNA. DNA merupakan bahan asas menentukan sel-sel terbentuk dengan sihat. Jika DNA dan rosak, maka sel-sel pun rosak. Akibatnya, akan berlaku mutasi DNA. Sel-sel yang mengandungi DNA mutasi akan membentuk kanser atau penyakit-penyakit lain. 

cara berhenti merokok


Beberapa kajian telah menunjukkan bahawa resveratrol boleh membantu pencegahan penyakit kanser: 

1.Menurut laporan dari Annals of the New York Academy of Sciences 2011,beberapa kajian awal menunjukkan bahawa resveratrol mungkin mempunyai kesan anti-kanser. 

2.Dalam satu kajian 2008 pada kultur sel, resveratrol membantu menyekat perkembangan kanser payudara di peringkat awal.

 3.Diterbitkan dalam Penyelidikan Pencegahan Kanser, kajian itu mendapati bahawa resveratrol membantu menghalang estrogen dari bertindak balas dengan molekul DNA dan membentuk sebatian yang menandakan permulaan pembentukan sel kanser.

3.Menurut laporan yang diterbitkan pada 2007 oleh  Biologi Kanser & Terapi.

 Penulis laporan itu mendapati bahawa resveratrol muncul untuk menjejaskan semua peringkat karsinogenesis (di mana sel-sel normal berubah menjadi sel-sel kanser).

4.Diterbitkan dalam jurnal Karsinogenesis, satu lagi kajian tahun 2008 menunjukkan bahawa resveratrol boleh membantu mencegah kanser prostat (mungkin disebabkan oleh kesannya terhadap hormon seks lelaki yang dipanggil androgen). 



Khasiat vivix sangat   membantu  berhenti merokok.
Jadi, vivix memang amat sesuai diamalkan oleh perokok , malah sesiapa sahaja yang ingin mengelak kanser sama ada kanser paru-paru yang sering menyerang perokok tegar, atau kanser yang biasa menyerang manusia dalam diam. 


Nasihat kepada anak-anak remaja.Sayangilah diri sendiri , jangan cuba-cuba untuk merokok.Kasihan ibu ayah bagi duit untuk belanja sekolah tapi duit digunakan untuk beli rokok.Sampai hati mengecewakan hati ibu ayah..Berhentilah sebelum ketagihan.jauhkan diri dari mereka yang merokok.Jagalah jatidiri.

Berikut adalah testimoni mereka yang telah berjaya berhenti merokok selepas kosisten dengan vivix.KLIK DISINI


Nak dapatkan vivix sila hubungi segera



cara berhenti merokok


suhaila
0108798077
ID:949183

No comments:

Post a Comment