Tuesday, 2 February 2016

CARA UBATI SAKIT BUAH PINGGANG

Pada tahun 2014 saya pernah sakit dibahagian pinggang sampaikan nak berjalan pun sambil membongkok.Sakit yang amat sangat dibahagian pinggang sebelah kiri.Dah tak tahan sakit lagi so masa tu tawakkal jer drive ke klinik sorang sorang sebab suami g kerja.

sakit buah pinggang

Doktor scan bahagian yang sakit tu.Memang sah, di bahagian pinggang kiri saya ada batu.Patut la sakit sangat.Nak kencing pun tak lawas.Badan jadi serba tak kena.Akhirnya doktor bagi sekali injection tahan sakit dan ubat pecahkan batu karang.Saya pun tak ingat sangat apa nama ubat tu.

Selepas habis makan ubat doktor  masalah kencing tak lawas saya masih terjadi.Kadang-kadang rasa sakit sebelah kiri masih ada.Saya ada baca tentang satu produk shaklee namanya vivix.So saya pun try.Semenjak mula mencuba vivix, dalam sebulan lepas tu, rasa sakit pinggang sebelah kiri saya memang dah tak rasa lagi.Dah tak da masalah kencing tak lawas lagi.

Alhamdulillah saya jumpa vivix, kalau dibiarkan saya pun tak tahu apa kesan yang saya akan dapat.Tapi mengikut apa yang saya tahu ,penyakit batu karag ni adalah permulaan kepada penyakit buah pinggang.

sakit buah pinggang


Ini adalah perkongsian dari dr Malinda tentang masalah buah pinggang.Memang ada ciri-ciri ni kat saya dulu.

Secara umumnya berikut adalah 11 sebab dan punca berlakunya masalah buah pinggang 

1. Kerap tahan kencing

2. Kurang minum air

3. Suka makan makanan masin

4. Suka minum minuman bergas.

5. Kerap kena jangkitan 'kencing kotor' (Urinary
Track Infection) dan tidak dirawat dengan sempurna.

6. Kerap makan daging merah dan Seafood
(Tinggi Uric Acid)

7. Kerap makan Pil Tahan Sakit

8. Merokok

9. Obesiti

10. Alkohol

11. Penyakit Darah Tinggi dan Kencing Manis yang Tidak terkawal..

Dulu masa minum vivix ,saya tak tau pun sangat secara mendalam tentang vivix ni.Tapi sekarang bila saya dah study dan mendalami tentang vivix, barulah saya tahu yang vivix ni sangat bagus.Kenapa?

Saya dah siapkan entry-entry tentang vivix ni..jom la singgah untuk tahu kenapa saya syorkan vivix ni kepada korang yang ada masalah buah pinggang.

sakit buah pinggang vivix

Vivix 4 ramuan utama yang tinggi antioksida

Masa saya sakit dulu tu kira baru peringkat awal sakit buah pinggang.Kalau saya biarkan dengan hanya makan ubat tahan sakit, sudah tentu penyakit saya akan bertambah melarat.Vivix membantu saya memperbaharui sel-sel saya yang telah rosak.Kerana tubuh kita bermula dari se ,maka sudah semestinya kita mencari penawar dari mana penyakit itu bermula...kesihatan anugerah Allah yang tidak ternilai.Syukur alhamdulillah

Untuk mendapatkan testimoni pengguna vivix pesakit buah pinggang KLIK DISINI

Nak tahu lebih lanjut tentang pengalaman dan nak tahu tentang vivix
boleh hubungi saya 

tel/whasp/telegram  0108798077
fb:suhaila abdul
intagram: suhailacute21

1 comment:

  1. Untuk amalan harian, boleh juga anda cuba minum air barli secara harian. Ia amat berkhasiat di mana selain membantu memelihara kesihatan buah pinggang, ia juga dapat mengurangkan risiko kencing manis, menyejukkan badan, melawaskan kencing dan membantu sistem penghadaman.

    Jika dah cuba nanti, boleh kongsi di sini jika ada apa-apa perubahan yang positif setelah anda mengamalkannya...Insya Allah

    ReplyDelete