Saturday 13 February 2016

MAKANAN PALING SELAMAT ELAK SAKIT KANSER

Kanser melemahkan sistem imunisasi seseorang. Pemakanan yang seimbang boleh menguatkan sistem pertahanan tubuh dan untuk melawan semula jangkitan penyakit. Diet yang sihat juga boleh mempercepatkan penyembuhan tisu-tisu yang rosak akibat kanser atau kemoterapi. Rawatan kemoterapi boleh membuatkan seseorang itu kurang selera makan. Kadangkala pesakit dijangkiti penyakit ulser didalam mulut dan lidah.

Dalam entry yang lepas saya telah kongsikan tentang makanan penggalak sel kanser.
MAKANAN ELAK KANSER
Kali ini saya ingin kongsikan  jenis jenis makanan yang selamat dan paling baik diamalkan oleh pesakit kanser mahupun yang masih sihat.

MAKANAN SELAMAT UNTUK ELAK KANSER

1.MAKANAN TINGGI SERAT 

Adalah digalakkan memakan banyak makanan berasaskan buah-buahan dan sayur-sayuran, makanan mengandungi kandungan serat tinggi, jus buah-buahan terutama sekali jus lobak merah.Sayur sayuran dan buah buahan dapat mengelakkan dari kanser kolon

pemakanan orang kanser


2. MADU

Gula adalah 'hayat kanser'. Dengan mengurangkan pengambilan gula, bererti kita mengurangkan hayat atau potensi sel kanser.
Gula terbaik adalah gula semulajadi seperti madu. Madu tergolong di dalam makanan bersifat alkali.

pemakanan orang kanser

3.TEH HIJAU

Teh hijau adalah alternatif terbaik melawan kanser. Amalan meminum air bersih ditapis adalah baik bagi menghindari racun atau bahan kimia di dalam air memasuki tubuh.
Teh hijau merupakan minuman herbal alami yang banyak sekali manfaatnya untuk tubuh. Salah satunya adalah dapat membantu menurunkan berat badan. Dalam teh hijau terdapat polifenol yang tidak hanya baik untuk melindungi tubuh dari radikal bebas, tapi juga dapat mempengaruhi penyerapan lemak tubuh.
pemakanan orang kanser

4.VIVIX

Diet sihat mempercepatkan penyembuhan tisu rosak akibat kanser atau kemoterapi. Rawatan kemoterapi boleh membuatkan seseorang kurang selera makan.
Beberapa kajian telah menunjukkan bahawa resveratrol boleh membantu pencegahan penyakit kanser: 

1.Menurut laporan dari Annals of the New York Academy of Sciences 2011,beberapa kajian awal menunjukkan bahawa resveratrol mungkin mempunyai kesan anti-kanser.  


2.Dalam satu kajian 2008 pada kultur sel, resveratrol membantu menyekat perkembangan kanser payudara di peringkat awal.


 3.Diterbitkan dalam Penyelidikan Pencegahan Kanser, kajian itu mendapati bahawa resveratrol membantu menghalang estrogen dari bertindak balas dengan molekul DNA dan membentuk sebatian yang menandakan permulaan pembentukan sel kanser.


3.Menurut laporan yang diterbitkan pada 2007oleh  Biologi Kanser & Terapi. Penulis laporan itu mendapati bahawa resveratrol muncul untuk menjejaskan semua peringkat karsinogenesis (di mana sel-sel normal berubah menjadi sel-sel kanser).


4.Diterbitkan dalam jurnal Karsinogenesis, satu lagi kajian tahun 2008 menunjukkan bahawa resveratrol boleh membantu mencegah kanser prostat (mungkin disebabkan oleh kesannya terhadap hormon seks lelaki yang dipanggil androgen). 

pemakanan orang kanser

VIVIX DARI ANGGUR MUSCADINE

pemakanan orang kanser

KHASIAT HEBAT DALAM SATU BOTOL VIVIX



Bagaimana sel kanser membiak? Hakikatnya semua orang mempunyai potensi untuk mengidap kanser.


 Bagaimana? Jika sel yang tua tidak mati dan seterusnya sel yang tidak mati itu akan berganda, ia akhirnya akan menjadi sel kanser. 


Nabi SAW bersabda "Seorang mukmin yang sihat itu lebih baik dan lebih dicintai oleh Allah daripada seorang mukmin yang lemah...." (Hadis Riwayat Muslim).
Kita sebagai seorang mukmin wajib menjaga kesihatan agar menjadi seorang yang sihat dengan mengamalkan pemakanan seimbang dan gaya hidup sihat.



Untuk mendapatkan vivix yang extra hebat ini 
call/wshap/010 8798077

No comments:

Post a Comment