Thursday, 10 November 2016

HOBI BERSHOPPING BAGUS KE TAK BAGUS?

Hari ni alkisahnya nak bercerita tentang hobi..
.
Zaman kanak2  hobinya mengumpul setem..ahakss..
.
Zaman belajar kat universiti..hobinya bersilat..sampai pernah jadi johan juga la pertandingan silat masa tu.tahun 1996 kutt(kenapa? Tak percaya?..percayalah..πŸ˜„)..dan jumpa jodoh pun masa bersilat juga..😍😍
.
Dulu masa belajar bercita2 nak kerja office.nak pakai cantik2..gila tengok org lawa2 ni..jeles ai tau..
.
Tetiba je terjadi cikgu..apa lagi..cita2 tercapai..suka melaram..jadi bermula la hobiku yg baru..bukan mengumpul setem lagi..haha..silat pun entah kemana..hobi baruku ialah..shopping baju..gila la..pantang ada trend baru..sapa yg jual kain bawa kat aku mesti untung..mesti aku beli..hahahah..tapi dorang pun beli bitamin kat akaka...
.
sampai anak murid pernah kata.."cikgu..selama cikgu pergi mengajar..saya tak pernah nampak cikgu pakai baju sama"πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚ ..
.
oh no..kenapa dia cakap gitu?padahal aku rasa hari2 aku tengok dalam almari tu baju sama je..bosan nak pakai....sampai almari 1 jadi 2..jadi 3..sampai almari anak dan suami pun ada baju aku..haissh..πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚..
.
Tu la..pantang je dapat bonus shaklee..mesti ada part utk aku beli baju..tudung..kasut..hihi..
.
Tapiiii...
.semenjak belajar ni..dah tak berapa boleh nak melaram sangat..haha..tapi hobi shopping baju dan tudung tetap tak boleh dipisahkan..
.
Disebabkan terlampau banyak koleksi baju2 dan tudung2..maka tiap2 bulan baju2 tu akan diasing2 ..utk bagi pada org yg muat saiz badan aku..haha..korang tak muat punya..khas utk spesis saiz xs sahaja..baju tu kadang2 baru pakai 2 3 kali jek..πŸ˜‚πŸ˜‚
.
Jadinya..korang usahla ikut jejak langkah hobi akak ni yek....pening bila asyik kena beli almari je..
.
kena fikir nak beli almari besar utk letak stok vitamin pulak lah..nak kurangkan hobi bershopping ni..πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚..
.
Mulai tahun 2017..hobiku akan bertukar kepada..jeng ..jeng..MELANCONGGGGG...yahooo...
.
Apa hobi korang pulak?
Meh la share
.
#jangankecamakak
#shakleeeffects
#tsunamishaklee
#shakleewarrior
#liveamazing  #shakleekualasungaibaru

No comments:

Post a Comment