Thursday, 17 November 2016

MAIN HUJAN DI MUSIM TENGKUJUH

Main hujan saat paling syokkk..😄😄😄
.
Teringat zaman kanak-kanak dulu..30 tahun dulu..lama kan..bila sampai musim hujan ..memang saat saat yang ditunggu..
.
Apa lagi..main hujan la..tapi kena menyorok dari pandangan mak..kalau main hujan sorang sorang tak best..main ramai ramai la lagi best..
.
Pernah juga time hujan kami beramai ramai dalam parit..berkubang..hujan turun lagi best mandi..hihi..
.
Kejap lagi datang la mak mak kami panggil balik..best best..'hampa naik cepat..hampa nak kena panah kilat ka?'..siap bawa kayu suruh naik.....time tu pakat cabut lari naik la tak cukup tanah..hahahaha..
.
Dulu main hujan relek je..balik mandi pastu pakai baju tebal..tak da masalah nak kena demam ke..selsema ke..
.
Zaman sekarang..mmm..hujan dah tak selamat nak dibuat main macam dulu..air hujan dah jadi hujan asid..kesan pencemaran.
.
Kalau dah kena hujan ..tak.kira la yang muda atau yang tua..badan mula sakit sakit ..selsema..pening kepala semua ada..
.
Jadi untuk persediaan musim hujan dan musim tengkujuh ni..kat rumah wajib saya sediakan vitamin c..nutriferon..omega.Semuanya mesti anak anak makan untuk kuatkan sistem imuninasi masing masing..
.
Harap harap hujan kat Melaka ni tak bawa ke banjir sudah la..bulan 12 ni pun cuti sekolah..tak best la kalau masing masing demam dan sakit time cuti ..nak jalan jalan kan cuti ni,biarlah masing2 sihat dan tak mudah kena jangkitan..

#shakleewarrior
#tsunamishaklee
#shakleemasjidtanah #shakleemurah #shakleeukm

0 comments:

Post a Comment