Thursday, 3 November 2016

SAYANGI ALAM UNTUK BEKALAN ANAK CUCU


Korang ingat lagi tak bila Malaysia menjalankan kempen tanpa plastik?..Januari 2011.Mula-mula kita shopping kat pasaraya hari sabtu dan Ahad tak da plastik. Sapa nak plastik kena bayar.Mulai tahun 2016 setiap hari kat Melaka ni dah tak da plastik.Kena bawa plastik sendiri. Atau kat pasaraya besar-besar dah guna beg kertas atau tak da langsung..ko kena pegang la barang2 ko tu kalau tak bawa beg.Kenapa plak baru sekarang nak buat semua tu?

Tentulah sebab nak kurangkan pencemaran ..mujur la.kita tersedar dari tak sedar langsung..

Tapiiiiii..
Dalm shaklee, dah lama dah amalkan penjagaan alam ni..mula dari bahan mentah buat vitamin sampaila ke barang-barang pakai kat rumah..Punya la shaklee ni nak jaga manusia dan alam sekitar..bukan setakat nak jual bitamin jer tau..korang tak perasan ke? kalau tak perasan meh akak bagi ko beliakkan mata sikit..
.
Bahan mentah yang dipilih  dari ladang2 pun  mengamalkan cara penanaman organik, tanpa guna pestisid herbisid gmo etc. Bila ladang organik, diorang tak guna racun sebaliknya guna cara semulajadi utk singkirkan perosak. Ia bukan je selamatkan kita dr termakan benda2 racun yg tak disedari ni, tp juga jaga populasi haiwan2...maklumlah kalau guna racun, bkn haiwan perosak saja yg mati, semua yg berdekatan pun terkesan.

Omega Guard yang korang makan hari2 nak kurus tu..nasib baik beli omega Guard shaklee tau ..sebab ikan-ikan yang dipilih pun shaklee guna satelit untuk tangkap. Siap dapat approval deari Friends of The Sea lagi tau.Punya la nak jaga populasi ikan-ikan sedunia. Dah la bebas dari sebarang merkuri atau plumbum berat..selamat korang makan oemaga tu.. omega lain..entahlerr...

Kita kat sini negaraku sayang, lepas ada kempen sayang bumi baru pakat2 pakat berkempen tanam pokok banyak-banyak, boleh juga kurangkan kesan tsunami..tapi kat cikli ..bila  angkasawan Shaklee naik ke angkasa, dia nampak kerosakan yg berlaku di bumi & shaklee ambil tindakan seterusnya..cthnya program tanam sejuta pokok yang shikli buat tu tau..dah lama dah tanam..

Macamna saya dan kawan-kawan saya bantu dalam menjaga alam?
*kami guna pencuci Shaklee - tanpa bahan kimia bahaya, tak merosakkan badan kita dan tak tinggal kesan bahan kimia pd alam sekitar.
* kami amalkan makan vitamin shaklee yang semulajadi dan selamat
*mengamalkan gaya hidup sihat..bukan makan vitamin ganti makanan tapi makan vitamin bersama gaya hidup sihat...

best kan kalau kita sama sama jaga diri , family dan jaga alam untuk generasi akan datang...

Shakler
panjang celoteh mak jemah..terima kasih sebab baca sampai habis..hihi..

#tsunamishaklee
#liveamazing
#shakleeeffect
#landmarkstudy

0 comments:

Post a Comment