Saturday, 18 November 2017

KENAPA ORANG SAKIT CARI VITAMIN BUKAN CARI UBAT JANGAN CARI NAHAS TAU


Dulu kakSu pelik kenapa shaklee kata vitamin bukan untuk merawat penyakit . Tapi kenapa kalau ada sakit diorang yg jual vitamin suggestkan vitamin tu vitamin ni.

Kata bukan ubat tapi kenapa bila orang tu sakit kita bagi pulak vitamin?


Itu masa belum faham pasal fungsi vitamin dan tak pernah ambil tahu pun pasal vitamin selamat ke tak. 

Dulu kakSu adalah org yng tak pernah makan vitamin. Hidup ni bergantung penuh dengan makanan harian. Sayur jarang2 makan, lauk hari2 masak berlemak, tumis2 goreng goreng.


solo


Sayur tak tanam sendiri tapi semua beli.
 Kadang kadang makan makanan segera KFC McD pizza hut. Minum air manis , kurang minum air kosong.
Bila umur bertambah baru la badan rasa sakit sana sini. Lemau, kulit mula kusam dan kering, masalah period dan macam2 la penyakit yang datang.
Hmmm..bila dah terjerumus dlm makan suplimen baru tahu. Memang la suplimen bukan ubat. Kita dicadangkan apa2 jenis vitamin yg bersesuain dengan masalah kita sebab simptom simptom tu menandakan kita kurang nutrien.


Kalau tak berak seminggu maknanya kurang air. Kalau kurang kena la minum air banyak2 makan serat banyak, pastu kita suggest HERBALAX kasi taik yg teesumbat tu dikorek2 bawa keluar. Bukannya HERBLAX tu ubat.
Kalau kulit kering, letih, sasau, stress, maknanya banyak sangat toksin dalam badan. Makanla VIVIX, B COMPLEX, DTX COMPLEX dll.
Kalau ada cyst atau ketumbuhan kita suggest VIVIX juga sebab cyst tu tandanya ada kelainan sel dlm badan tu. Vivix pun bukan ubat. Dia berfungsi nak bagi renew sel je.

Jadi kesimpulannya makan suplimen ni bukan masa sakit. Kita makan masa kita rasa SIHAT. Bukan ko tau pun ko tu SIHAT pada hal macam2 penyakit ada dlm badan cuma SAKIT tu tak BOOM keluar je lagi.

Jadi jangan dok makan vitamin culas-culas (TIPU TIPU DIRI SENDIRI) pesan untuk diri sendiri juga . Penyakit dah hilang sebab badan kita cukup zat dan vitamin. Serupa macam tak makan buah, maka tak dapat la vitamin. 



Jangan lupa kakSu nak bagitau. Promosi VIVIX tinggal lagi 14 hari ja tau. Harap2 korang tak terlupa la.


BELI VIVIX



Kak Su0108798077



No comments:

Post a comment