Tuesday, 26 May 2015

SAMBUTAN HARI GURU 2015

Dah 18 tahun dah rupanya saya jadi cikgu.Sekejap benar la rasanya.. 17 tahun sambut hari guru..yang sekali tu tak dapat sambut ..sebab masa hari tu berpantang anak ke 4 Dania..dia lahir 15.5.2008..

So tahun ni sambut kat SMK Ghafar Baba untuk tahun ke 6 disini.Tema Hari Guru 2015  “Guru : Membina Ilmu Menyempurnakan Akhlak”. Amat bertepatan sekali dengan kehendak semasa agar pembentukan akhlak pelajar harus seiring dengan ilmu yang diperolehi di sekolah. Inilah cabaran guru di abad ke-21 ini.
Tema Hari Guru 2015 tahun ini yang lebih menumpukan kepada aspek pembentukan akhlak dan sahsiah murid berteraskan ilmu dilihat bertepatan dengan kehendak dan keperluan semasa masyarakat sekarang. Sememangnya kita semua tahu apa guna lahirnya individu yang bijak tanpa ada akhlak yang berkualiti tinggi
Bagi memriahkan majlis, guru guru pun ada  tema, tema pakaian jer iaitu  warna purple..Walaupun tahun ni kurang meriah seperti tahun tahun yang lalu, tapi semua guru happy diatas sambutan yang dijalankan buat guru guru semua.

Hari guru

 Lima mak dara..posing sblm diarak oleh anak anak murid

Bermula dengan bacaan yassin, semua guru dok berposing la .Itu acara wajib ,semua  guru bergambar, bukan senang nak kumpul semua guru sekaligus.mesti ada yang tak ada..Kami diarak oleh anak anak murid ke dataran perhimpunan..rasa macam tuan puteri la pulak..hihi...

Selesai baca perutusan , sesi anugerah kepada guru-guru diatas pencapaian masing masing.Hadiah disempurnakan oleh Tuan Pengetua Pn Hjh Khalijah Abdul Rahman.Antara anugerah yang disampaikan ialah Anugerah Perkhidmatan Cemerlang, Anugerah VLE FROG, Anugerah guru datang awal, Anugerah Keakuran RPH dan juga penyampaia sijil kepada semua guru guru yang terlibat dalam PISA yang baru sahaja berakhir pada bulan April lepas..

 Alhamdulillah..dapat juga anugerah ..yang penting sijil tu untuk penilaian prestasi guru.

Jom la layan dengan gambar gambar aktiviti  hari tu  
Hari guru 2015

Guru guru SMKGB  2015


Hari guru

    Terima kasih x students SGB yg sudi dtg   memeriahkan majlis



Sambutan hari lahir pengetua Pn Hjh Khalijah Abd Rahman..hadiah kek birthday untuknya...yummy..


 Pelajar pelajar kelas Jepun



Sambutan hari guru
 Persembahan yang julung julung kalinya diadakan..

Gambar gambar persembahan yang lain tu tak sempat nak amik..bateri fon dah kong..kui..kui...sorry yek..




0 comments:

Post a Comment