Saturday, 17 September 2016

Dah makan vitamin tak perlu bersenam ke?

Terkenang pulak zaman zaman mendaki hari tu..ni salah satu aktiviti riadah akak..ni bersama group ireach..sekali sekala ..tapi aktiviti wajib akak berzumba setiap hari ahad kat sekolah dengan geng mak mak..

Vitamin bantu untuk bekalkan nutrisi yang tidak cukup kepada tubuh badan. Contohnya protein harian kita hilang akibat cara memasak kita yang menyebabkan protin hilang..jadi kita perlu protin dari suplimen.Vitamin c tak dapat dihasilkan oleh badan.Jadi kenalah ambil buah buahan kaya vitamin c..tapi mampuke kita makan 7 biji vitamin c sehari utk dapatkan vitamin c yang cukup untuk sehari?

Bila dah dapat bekalan vitamin badan kita juga oerlukan senaman atau aktiviti kecergasan.
Kalau makan vitamin bebanyak tak bersenam pun tak leh gak kan....so kena la makan makanan seimbang juga..kalau dah busy sangat tak sempat nak beriadah,jadila kalau swminggu dapat bersenam 2 jam dari tak da langsungbjan..

Jom cergas cergas mak mak gojes sekalian..hihi😃😃

#tsunamishaklee
#gmfbot
#gmftsunami

0 comments:

Post a Comment