Saturday, 6 June 2015

CARA ATASI MASALAH TULANG LEMAH

Dalam entry yang lepas saya telah kongsikan 6 punca tulang lemah.Hari ini saya ingin kongsikan bagaimana cara mengatasi tulang yang lemah.

Proses penuaan adalah proses yang akan dialami oleh semua orang seiring dengan bertambahnya usia. Sebagai kesan  dari proses penuaan ini adalah Osteoporosis (pereputan tulang) akibat gangguan metabolisme kalsium.
Osteoporosis adalah penyakit yang berlaku akibat berkurangnya jisim tulang dan kelainan mikroarsitektur, yang mengakibatkan meningkatnya kerapuhan tulang. 

tulang reput

Normalnya osteoporosis terjadi pada wanita pasca menopause atau pada wanita usia lanjut. Ini disebut osteoporosis primer. Ada juga osteoporisis sekunder, iaitu kerana penyakit. Misalnya menopause awal, gangguan fungsi hati, ginjal, hematologi, kelainan endokrin, dan saluran pencernaan

Pencegahan perlu dilakukan seawal  mungkin. Pertumbuhan tulang yang optimum semasa masa kanak-kanak dan remaja, dapat mencegah resiko osteoporosis dikemudian hari.

Kalsium adalah mineral paling banyak yang diperlukan oleh tubuh kita.
Berikut merupakan keperluan kalsium harian purata:
  
Bayi (0-6 bulan) -200mg
Bayi (7-12 bulan) -260mg
1-3 tahun -700mg
4-8 tahun -1000mg
9-18 tahun -1300mg
19-70 tahun -1000mg

APAKAH UBAT ATAU RAWATAN YANG DIBERI OLEH DOKTOR?

Biasanya doktor akan menyarankan pesakit untuk minum susu dan ada kalanya memberi pil kalsium sintetik.Dulu Selalu jer saya beli susu..tapi sekali minum lepas tu..paham2 je la..tak suka minum susu..kasi orang je..


BAGAIMANA NAK ATASI MASALAH OSTEOPOROSIS INI?

Shaklee memahami setiap masalah pengguna terutamanya mereka yang mengalami masalah tulang reput.Maka terhasillah OSTREMATRIX..bunyi pun dah seakan akan osteophorosis kan..
tulang reput


Apa itu OSTREMATRIX?

Ostematrix Shaklee adalah produk yang mengandungi mineral semulajadi dan garam mineral dari Laut Mati yang terdiri daripada kalsium, magnesium, fosforus dan vitamin D, zinc, kuprum, manganes dan boron. Nutrien-nutrient ini perlu diambil bersama-sama untuk penyerapan oleh tubuh dan menghalang endapan sesetengan mineral. Kajian telah membuktikan supplemen kalsium akan meningkatkan ketumpatan tulang wanita yang telah berumur secara berkesan.OsteMatrix adalah tablet putih yang LENGKAP  untuk membantu dalam memelihara kesihatan yang baik.Semua vitamin dan nutrien ini ada dalam satu tablet yang mudah ditelan. Jadi, tak perlu nak telan banyak-banyak pil lagi kan...

SIAPA YANG PERLUKAN OSTREMATRIX?

Ostrematrix bukan hanya untuk orang yang mengalami osteoporosis sahaja tapi istimewa untuk atasi masalah masalah lain..
  • anda bekerja dan sering keletihan-terbaik membantu anda kekal bertenaga dan bersemangat
  • ibu mengandung, ostematrix membantu mengelakkan kekejangan dan sakit tulang belakang.
  • ibu yang menyusu, ostematrix membantu pengeluaran susu anda dengan lebih baik dengan syarat prinsip utama penyusuan diamalkan. (supply vs demand)
  • ostematrix membantu mengurangkan risiko kereputan tulang ( osteoporosis)
  • masalah berat badan berlebihan,  ostematrix membantu demi memastikan kepadatan tulang anda mengampu tubuh badan anda
  • masalah sembelit, ostematrix boleh membantu melancarkan dan mengurangkan sembelit kerana ia mengandungi gabungan kalsium karbonat, kalsium sitrat dan kalsium sitrat malet di samping magnesium dan vitamin D yang mana ia tidak menyebabkan kita sembelit dan lebih selamat dari risiko batu karang.
  • sukar tidur malam dan rasa lesu sewaktu bangun pagi, dengan mengambil ostematrix akan membantu anda lebih senang dan tenang sewaktu tidur dan rasa cergas apabila bangun pagi.



     Hubungi dan kenali saya

     suhaila abdul
     sms/wassup: 0108798077
     blog: www.akukaksu.blogspot.com
     facebook: suhaila abdul



ORDER NOW

0 comments:

Post a Comment