Tuesday 16 June 2015

CARA MUDAH NAIKKAN HB IBU MENGANDUNG

Sebelum ni saya ada kongsi entry tentang bahaya Hb rendah dikalangan ibu mengandung

Mahukan anda menghadapi risiko seperti ini?


Kesan kepada ibu
  • Ibu boleh pitam atau mudah pitam/pengsan
  • Mengalami keguguran
  • Mengalami kegagalan jantung
  • Pendarahan semasa mengandung dan bersalin
  • Risiko alami penyakit berjangkitKesan kepada bayi dalam kandungan

Kesan kepada Bayi:
  • Intrauterine growth restriction (IUGR) atau Pertumbuhan janin terbantut
  • Lahir sebagai premi atau tidak cukup bulan
  • Berat bayi yang lahir kurang 2.5kg
  • Anak lemas semasa lahir atau Asphyxia
  • Mati ketika dilahirkan atau stillbirth


So hari ini saya nak kongsikan bagaimana caranya nak naikkan bacaan hb yang rendah  tu kepada hb yang lebih cantik..tak da la lagi nurse nak tegur  setiap kali datang check up kan..mesti korang akn tersenyum jer bila bacaan hb diambil..tak percaya?

So kita tengok dulu apa kata mereka tentang cara mudah nak naikkan hb mereka.








Set Untuk Atasi masalah Hb rendah


1. Sustained released vitamin c


3. B complex

Vitlea merupakan multivitamin dengan 28 jenis minereal dan  vitamin lengkapyang diperlukan oleh ibu ibu yang diperkayakan dengan iron.Kekurangan iron menyebabkan punca anemia

Vitamin c membantu penyerapan iron kedalam tubuh badan ibu mengandung

B complex dilengkai dengan vitamin B yang diperlukan termasuk folic acid dan vitamin B-12.Kekurangan folic acid dan vitamin B-12 menyebabkan masalah anemia ibu mengandung.

Kalau dah tak sempat dan tak mampu nak makan semua makanan yang kaya denzan iron ..elok sangatlah kalau ambil set ni..sangat memudahkan dan sangat berkesan.Kalau tak nak fikirkan tentang kesihatan diri sendiri ,fikirkanlah tentang anak yang ada dalam kandungan tu..

Apa kelebihan set atasi HB rendah ni?


  1. Sudah tentu sangat berkesan dan telah diuji secara klinikal yang setiap produk makanan tambahan ini adalah semulajadi , berkesan dan selamat.
  2. Ketiga tiga produk ini boleh dimakan sehingga  ke 6 bulan dan boleh diteruskan sehingga berpantang dan sampai bila bila..
  3. Produk ini bukan ubat, jadi ia selamat dimakan untuk sepanjang hayat kerana ia akan memperbaiki sistem pertahanan badan,melengkapkan nutrisi yang tidak dapat diserap dari makanan harian dan memastikan kita lebih sihat dari sebelumnya...
  4. Ia akan membantu korang sentiasa bertenaga semasa mengandung dan juga ketika berpantang
  5. Featus dalam kandungan akan mendapat nutrisi yang lengkap dari ibunya dan pastinya featus akan lahir dengan sihat insyaAllah.

Jika anda berminat untuk mendapatkan ke tiga tiga produk ini boleh hubungi saya..sms, whassup, telegaram call pun boleh..0108798077..saya akan memberikan konsultasi percuma khas untuk anda.

No comments:

Post a Comment