Tuesday 5 December 2017

BATU KARANG DALAM HEMPEDU, BAGAIMANA MENGATASINYA?

Sebelum ni kak su ada kongsi tentang bagaimana batu karang dalam hempedu terjadi. Kali ini kakSu akan berkongsi bagaimana cara untuk menghadapi masalah mereka yang dah pun ada batu di dalam hempedu.

Terdapat tiga komponen utama dalam hempedu iaitu kolesterol, garam hempedu dan bilirubin . Apabila salah satu dari tiga komponen tersebut wujud secara berlebihan menyebabkan ketidakseimbangan cecair. Lama-lama batu karang terbentuk dan ia membesar dan semakin banyak. Batu karang hempedu  ini juga boleh terbentuk di hati, duktus hepatik dan duktus hempedu.

Bagaimana nak tau samada anda ada batu dalam hempedu atau tak? Biasanya memang tak ada simptom yang khusus, tapi, kalau kena simptom berikut, elok la pergi check. Atau saja buat routine medical check-up pun boleh.


ubat batu hempedu


CARA MENGATASI BATU DALAM HEMPEDU

1. Minum air kosong sekurang kurangnya 2.5 liter sehari. Itu yang normal. Cuba kira berat badan, kiraan dia camni, setiap 25 kg berat badan air yang diperlukan ialah 1liter. so kalau 50kg berat sama dengan 2 liter air. Amalkan minum air ni secara konsisten setiap hari. Timbang berat dulu ye sebelum tahu berapa banyak air yang kena minum. Biar lebih dari tak cukup.

2. Amalkan jus delima dan jus selasih asli tanpa gula. Bukan yang dibeli kat pasaran yang ada banyak gula tu ye.

3. Amalkan pengambilan kalsium dan magnesium dalam diet harian.

4. Amalkan cuka epal  atau jus epal tanpa gula

5. Elakkan dari mengamalkan makanan berlemak dan tinggi minyak dan kolestrol.

5. Mengamalkan suplimen seperti VIVIX, LECITHIN dan DTX COMPLEX.



ubat batu hempedu


Lecithin sangat membantu uraikan lemak di dalam badan . Ia dapat elakkan lemak berkumpul di dalam organ. DTX Complex khas untuk detoks hati. Hati perlu di bersihkan hati dan dapat mengelakkan hempedu terbeban. Vivix pula adalah suplimen yang boleh bantu renew sel. Vivix bertindak sehingga ke tahap DNA.


 6. PETUA DR HAMID ARSHAD  UNTUK KELUARKAN BATU KARANG DALAM HEMPEDU.

🍸Minum 4 gelas jus epal setiap hari selama hari berturut turut.

🚫Hari ke 6 jangan makan malam

🍯Pukul 6 petang
makan satu sudu camca garam epsom

🍯8 malam
ulang makan garam epsom.

🍹10 malam
campur 250ml OLIVE OIL ATAU SESAME OIL dan setengah cawan juz lemon yg fresh.  Minum

InsyaAllah esok pagi bangun buang air besar akan kelihatan batu batu keluar.


Buang batu hempedu

                 ***************
Jika anda mengalami masalah batu dalam hempedu, sebaiknya pergi mendapatkan rawatan di hospital dengan membuang batu tersebut. Batu yang sudah membesar tidak akan dapat pecah dengan sendirinya kecuali batu yang baru mula terbentuk masih boleh pecah dan keluar dengan sendiri jika langkah penjagaan kesihatan yang di amalkan seperti yang kakSu beri di atas.

Sebaiknya kita mencegah adalah lebih baik daripada merawat. 


Jom ikuti kisah ibu Zety yang mengalami masalah batu dalam hempedu semasa mengandung. Beliau berjaya mengatasi masalah tersebut biarpun semasa mengandung.



Untuk keterangan lanjut anda boleh hubungi

Suhaila 
whatapp: www.wasap.my/60108798077
email: suhailaabdul02@gmail.com
tel/sms :0108798077

No comments:

Post a Comment