Saturday 9 December 2017

CARA HILANGKAN BATU KARANG DALAM HEMPEDU KETIKA MENGANDUNG TANPA PEMBEDAHAN

Selepas disahkan mengandung anak ketiga .Saya alami pedih ulu  hati yang amat sangat dan sakit pada abdomen depan dan belakang sehingga terpaks merengkot di atas katil menahan sakit. Saya tak dapat pergi kerja dan terpaksa mengambil cuti.. Ingatkan sakit tu adalah gastrik datang kembali lepas sekian lama tak dapat serangan.

Kisah ini diceritakan oleh Zeti Hafiza Zakaria, Kanan sekali.

Doktor berikan saya ubat cecair warna putih untuk gastrik. Saya juga diberi ubat tahan sakit paracetamol. Saya terpaksa ambil cuit dan tak dapat pergi bekerja. Tapi masalahnya ialah ,ubat dah habis tapi sakit masih berlum reda. Doktor memberikan saya ubat yang sama sebanyak 3 kali.

Sehinggalah suatu hari jururawat bertugas tegur tentang mata saya kuning. Kemudian saya dirujuk kepada pakar perubatan. Rupa-rupanya saya telah alami simptom-simptom batu dalam hempedu dan masalah hati. Mata kuning, badan gatal-gatal, air kencing keruh dan najis pucat. pemeriksaan ultrasoud mengapati terdapat batu dalam hempedu  lebih dari 1 cm . Doktor tidak sarankan apa apa rawatan dan pembedahan.
Hasil daripada pembacaan dan penilitian saya mulakan pengambilan suplimen iaitu alfalfa, vitamin c, dtx compleks, lecithin dan ostematrix dan omega. Kemudian saya amalkan vivix lepas bersalin.Saya juga berdiet dengan pemakanan yang sesuai untuk mereka yang  masalah seperti ini .

Alhamdulillah hanya lepas beberapa hari amalkan suplimen . mata dah tak kuning,gatal-gatal hilang, air kencing dan najis kembali normal. Sejak tu saya tak alami lagi pedih ulu hati .Saya teruskan amal suplimen sehingga lepas bersalin. Lepas pantang saya dirujuk semula dengan doktor. Alhamdulillah, batu dalam hempedu telah mengecil sebanyak 2mm. Doktor pun setuju untuk saya teruskan mengamalkan kaedah alternatif tanpa pembedahan.

Kira-kira setahun kemudian,pemeriksaan ultrasound dibuat, dah takda lagi batu dalam hempedu saya. Saya kembali sihat tanpa ubat atau pembedahan. Saya teruskan pengambilan shaklee untuk mengelakkan perkara yang sama ini berulang.

 ...................................................................................................
Jika anda mempunyai masalah yang sama seperti zeti, jangan berfikr panjang lagi, anda boleh mencuba set ibu mengandung shaklee.

Jika anda bukan ibu mengandung anda boleh mencuba dengan suplimen ini untuk mencegah daripada ia berulang.



Suhaila Abdul
0108798077

1 comment: