Monday 8 September 2014

MASTERCHECKLIST PHYSICS

Hari ni pergi sekolah aku rasa macam serba tak kena..ish..dok pikir apa aku nak buat lepas ni..camna nak susun masa aku ni...
Sampai je kat meja ..dah ada dah kerja kerja baru nak diteruskan.almaklumlah dah 4 hari cuti.Lupa pasal sekolah.Kerja sekolah..hmmm dari awal tahun sampai akhir tahun tak pernah habis..Makin hari makin bertambah ada lah..Tapi apa nak dikesalkan..memang itulah kerjaya yang aku pilih...cikgu suhaila...Kalau stress sangat aku telan 2 biji ostremmatrix jer..lepas tu lari buat kerja sorang sorang..diam diam tanpa gangguan..
physics
Physics A+

Emm..sekarang tengah musim exam..paper percubaan fizik aku belum pun habis bertanda.Cuma tadi tiba tiba Allah anugerahkan saya satu idea yang sebelum ini tak pernah pun  terfikir sampai begitu sekali.Ni mesti penangan GEGEMASU semalam la ni...

Biasanya..saya akan minta anak murid saya buat last target selepas selesai percubaan Fizik..kalau buat awal awal depa ni tak berapa nak heran sangat.Bila lepas percubaan ni baru dia tu dia ni boleh upkan markah sampai setinggi mana.Cuma kali ni target diorang lebih jelas dan spesifik berbanding hanya target nak A kurus ke..nak A gemuk ke..dan mesti kena tuliskan langkah nak secara jelas

Saya memang tiru   master checklist daripada geng geng shaklee ni.Cuma pengisian sikit ditukar..Sangat jelas dan nya.Ada jadual yang mesti mereka lengkapkan setiap hari bermula 9 september hingga hari peperiksaan.Dan saya bercadang untuk jadikan ini sebagai bahan untuk projek guru..hehe..apa tu kita panggil.... KAJIAN TINDAKAN...of course setiap MASTER CHECKLIST PHYSICS mereka akan dikumpulkan pada hari peperiksaan kertas fizik berakhir nanti...nanti kita compare dengan markah percubaan dengan markah SPM FIZIK sebenar setelah menggunakan master checklist ni..camna rupa mastercheclist fizik saya ye...takleh tunjuk..rahsia...tapi ai konfident jer ..mesti succes kalau budak ni ikut betul betul..

kita sambung nnti ye..hebatkan kesan GEGEMASU ni..
rasanya kawan saya nama manja dia Anies ,mesti terus berenti kerja selepas join GEGEMASU nanti..hehehe...kenapa yek? apa yang hebat sangat GEGEMASU ni....
Nantikan mereka tiba ditempat anda...kui..kui..kui

Ilmu boleh dapat dari pelbagai cara..

#gegemasu 
#duniakuinspirasiku

No comments:

Post a Comment