Wednesday, 17 September 2014

TEMPAT MAKAN PALING SEDAP DI PARIT BUNTAR

Korang suka tak makan char keteow?

Kalau suka, sama lah dengan saya..sedap ooo..Hari ni saya nak kongsi resepi...bukan resepi tapi makanan sedap..expecially kalau makan kat kedai kat kampung saya ni...Dah banyak juga la tempat makan yang ada char koteow ni tapi tekak kami sekeluarga memang tak masuk la..Ada jer yg tak kena..

along char kotew


Kat tempat ni memang agak perfect la..satu pinggan tak cukup..order yang special baru best..Selak selak udang baru nampak koteow..hehe..time dia menggoreng udang..api naik sampai cecah bumbung..tak caya? meh tengok
 sendiri..


charkoteow
Ya ampunnn..makan tak hengat

Apa yang istimewa sangat charkoteow ni? First...udangnya yang banyak..satu pinggan ada 6 ekor udang sebesar ibu jari orang dewasa la..lepas tu udang tu diorang goreng dulu..kulit udang yang rangup dan bau dan aromanya..fuhhh..tak sabar nak makan..

Lagi..kuahnya yang berlinang, kehitaman dan pekat..langsung tak ada rasa hanyir telur...tak yah letak daun kucai..letak tougeh segar aje..fuhh..sehingga menjilat jari dan sudu..Kalau makan kat sini..tak yah la ko nak pakai sudu dan garpu nak makan udangnya..tak sempat nak toleh kiri kanan..sedap punya pasal..udang yang banyak tu..kumpul dulu..makan last..pakai tangan la beb..apa barang nak pakai sudu garfu..kunyah kulit kulit udang sekali..rangup..pakai tangan lebih nikmat..

Harga?...char koteow biasa sepinggan baru RM 3.50..yang special..RM 4.50..murah kan...sebab tu la kat tempat ni..kedai belum buka dah ada orang tunggu nak makan..kalau boleh nak tolong susun kerusi meja sekali..kalau korang nak saja saja lepak makan kat gerai ni...lupakan ajalah...gerenti tak best..sebab ...orang yang ramai menunggu akan tunggu kat tepi ko sampai korang habis makan ..dia dah nak cop nak mik tempat....haha..

So korang kalau nak makan sambil bersantai..borak borak..pergi kat tempat lain ye..kat gerai ni hanya untuk orang makan..sudah makan blah..memang sentiasa tak cukup kerusi..always full..
Eh lupa pulak nak bagitau..Gerai kecik ni dekat pekan Parit Buntar..nama specifik tempatnya Kampung Kedah..200 m dari masjid kampung Kedah..Kira-kira 3 km dari Bandar Parit Buntar...

Sekali sekala nak ke Penang..singgahlah...sekali cuba mesti korang nak datang lagi...kalau kami balik kampung  sampai kampung petang kat parit buntar..mesti kami singgah dulu kat sini sebelum balik rumah abah...bungkus sekali untuk orang kampung....mesti order yang special..

Kolestrol tinggi tuuu..tak pa..balik kang telan phytocol

Eh..gerai ni tutup hari selasa..Hari lain dibuka mulai 6 petang sampai la habis charkoteow dia...Gerai ni tepi jalan utama...senang ja nak cari...

Jom..jom..p makan CHARKOTEOW ALONG...

along char kotew

Yang baju merah tu la taukeynye...

Korang ada masalah kolestrol dan darah tinggi ke? Apa kata layan video ni...ada jalan penyelesaiannya..

Ubat Darah Tinggi? Apa Laki Ni Buat Untuk Turunkan Tekanan Darah from iReach HD on Vimeo.

0 comments:

Post a Comment