Monday 22 September 2014

SAYA SUKA BERFESYEN..

TIPS FESYEN TERKINI..GAYA CIKGU SUHAILA..


Kalau nak cerita pasal fesyen..memang la saya suka sangat..sebab saya memang suka melaram..maklumlah..jdi cikgu ni mesti tukar tukar baju selalu..dalam almaari kat umah ni..bukan setakat 1 almari..penuh dua almari..tu pun rasa bosan dengan baju baju yang ada..

Saya pilih baju..tak semestinya mahal..yang penting saya suka baju tu dan selesa dipakai..kadang kadang bju yang beli kat lelong pasar kemboja tu orang kata mahal macam mahal jer..padahal rm 15 ajer..yang penting bagaimana cara kita menggayakannya..

fesyen tudung    fesyen tudung                fesyen tudung

Santai              Majlis Persaraan          Nak masuk kelas


TIPS FESYEN TERKINI..GAYA CIKGU SUHAILA..

1.Tudung..saya suka pakai tudung yang pelbagai, bosan dengan bawal ,saya pakai shawl, tak pernah ada satu fesyen saya pakai pergi sekolah tetapi paling saya jarang pakai ialah tudung awning keras tu..tudung tu hanya bila terpaksa..dah lewat nak pergi sekolah..

2.Baju, kalau pergi sekolah mestilah pakai baju kurung atau kurung moden..saya suka kurung moden..sekali sekala pakai la blouse ke ..yang pastinya mesti kemas dan selesa.

3.Warna..biasanya saya suka warna terang dan ceria..kalau pakai baju kosong, tudung mesti bercorak,dan juga sebaliknya

4.Fesyen tudung pulak..macam macam fesyen..belit sana.belit sini, kadang kadang kat sekolah member pulak suruh buat tunjuk cara pakai tudung..Anak murid pula sibuk tanya kat mana beli tudung..padahal tudung murah beli kat pasar malam pun ada..hehe..

5.kasut..of course, mesti pakai kasut tinggi sebab saya tak berapa nak tinggi tapi bukan kasut tumit tinggi yang halus tu..itu dah lama tak pakai..nanti sakit tumit..so kurangkan pressure pada kaki sebab saya banyak berjalan.Yang penting kasut mesti selesa dan ringan.

7.handbag..pakai sampai koyak..baru beli baru..Saiz handbag sesuaikan dengann body saya yang cute ni..Simple simple jer beg tapi cantik..murah jer ..yang penting saya suka..

8.Sekali sekala pakai la baju dengan fesyen yang tak pernah kita pakai..nampak lain sikit ..keke..i like.

9.Paling penting fesyen kita sesuai dengan keadaan dan majlis ..jangan main taram jer pakai baju..nak pergi pasar pakai baju blink blik..haha..lari ikan kat pasar tu..

10.Warna baju..biarlah sedap mata memandang,usah la mai hentam ja..kalau umur dah 40 an..jangan la pulak pakai macam nenek tua..dan jangan la pulak pakai macam budak remaja..pelik rupanya..saya suka semua warna.tapi paling banyak baju saya semua warna ceria,tak banyak warna dull gitu..

11. Aksesori..wah..wah..mami jarum..eksesori saya ialah, jam dan cincin sekali sekala rantai labuh haisan..tiada cincin besar, gelang emas besar..sungguh merimaskan..nanti dalam makmal asyik nak betulkan gelang plak nak buat eskperimen..hehe..saya suka simple..tak da barang kemas lagi selesa.

12.Saya pakai baju yang saya suka bukan apa yang orang suka

13.Bosan dengan baju yang dah sedia dipakai? Saya paling suka buat matching baju, blouse gandingkan dengan skirt perlbagai fesyen,nampak berbeza tapi sebenarnya kita recyle apa yang ada..yang penting pandai menggayakannya

14.Satu lagi tips pakai tudung.Jangan pakai baju yang sama dengan tudung yang sama bila kita pakai sesuatu baju tu.Cuba tukar, contoh..mula mula pakai baju dengan tudung pink, mungkin lain kali baju yang sama pakai pulak dengan tudung warna biru..mesti nampak berbeza..cubalah..

15.Pakai baju cantik , berfesyen macamna pun kalau kulit muka kusam dan make up tebal pun tak guna..Saya mengamalkan makan vitamin shaklee untuk kulit cantik tanpa perlu makeup yang tebal..

Ok setakat ni aje perkongsian saya



Salam sayang
Ibucute

cabaran/30/hari/blog/day/7/duniakuinspirasiku

su|shaklee Masjid Tanah|Kuala Sungai Baru|Sungai Udang|Pengkalan Balak|ALorgajah|Pos seluruh Malaysia.

No comments:

Post a Comment